G6 72cc gaat max 43

Aidan384838

Well-Known Member
Hallo allemaal.
Mijn Peugeot v clic doet de laatste tijd best raar. Zijn top snelheid 43. En maakt max 7100 toeren. Cdi al 4 verschillende geprobeerd maar niks werkt. En hij gaat bij de 7000 enorm knallen uit de uitlaat maar blijft wel gewoon doorrijden. Het klinkt alsof er een begrenzen in zit maar alles zover ik weet is ontgrensd
 
Advertisement - register to remove this

Is de varioring eruit?

lijkt me niet best zou er niet mee verder rijden en alles eerst controleren/goed monteren
Vario ring is zeker weg.
Ik heb gelukkig ander vervoer.
Zou eens je compressie meten. Knallen komen over het algemeen door benzine in de uitlaat. en/of verkeerde timing.
Compressie 9bar.
Ja timing denk ik ook al aan.
Maar dat moet niet kunnen ik heb alles al gecheckt. Andere bougies. Alles opgeschuurd. Maar het blijft.
Het probleem is sinds ik mijn ontsteking heb vervangen. Van me oude waren de kabels niet meer goed. Lagen open in koper.
En nu trekt die Maar max 7000 toeren.
Voor een 72cc is dit veelste weinig lijkt mij.
Nog als toevoeging:
Hij maakt van 0 tot 20 7000 toeren en daarna zakt die naar de 5000.
Zou het kunnen dat ik me kleppen te open heb gestelt.
0.5 in
0.10 uit
 
Het probleem is sinds ik mijn ontsteking heb vervangen.
Dan weet je toch waar je moet zoeken.
Zit deze goed gemonteerd?
Maken de connectoren goed contact?


Knallen kan ook betekenen dat de scooter extreem arm loopt.
Niet gemerkt dat hij warmer wordt dan anders?
Carburateur en sproeiers schoongemaakt?
Hoe is de kleur van de bougie?

Hij maakt van 0 tot 20 7000 toeren en daarna zakt die naar de 5000.
Rolletjes niet versleten?
Vario in orde?
V-snaar in orde?
Koppeling in orde?
 
@Aidan384838
Check even je volledige ontsteking die je hebt vervangen aangezien daar de problemen begonnen.

Check :
- Type (check even of het zeker weten de zelfde is, met niet de juist ontsteking zou je scooter ook zo reageren)
- Bedrading (connectoren & de sensor boven de vliegwiel.
- Bevestiging (kijk of alle schroefjes zitten waar ze horen)

Groet!
 
0,5 inch
0.10 uit

mij fout lijkt..

Zit hier op 0.10 / 0.10
Staat nu op 0.10 in en 0.10 uit.
Als die echt koud is en ik geef vol gas klinkt het als die verzuipt. Maar nog rossen max 7000 toeren.
Dan weet je toch waar je moet zoeken.
Zit deze goed gemonteerd?
Maken de connectoren goed contact?


Knallen kan ook de bedoeling zijn van de scooter extreem arm loopt.
Niet vergeten dat hij warmer wordt dan anders?
Carburateur en sproeiers schoongemaakt?
Hoe is de kleur van de bougie?


Rolletjes niet beschadigd?
Vario in orde?
V-snaar in orde?
Koppeling in orde?
De ontstekingssensor zat eerst naar boven. Dus ik dacht dat is het probleem maar nu ik hem goed heb gezet geen verschil. Hij begint alleen maar beter.
Arm loopt zou ik grijs vinden bougie is mooi.
Vario is goed
V snaar ook
Rollen zijn ook mooi rond.

@Aidan384838
Controleer zelfs je volledige ontsteking die je hebt ontvangen daar de problemen begonnen.

Controleren :
- Type (check even of het zeker de zelfde is, met niet de juist ontsteking zou je scooter ook zo reageren)
- Bedrading (connectoren & de sensor boven de vliegwiel.
- Bevestiging (kijk van alle schroefjes zitten waar ze horen)

Groet!
Het soort. Is de dmp gy6 ontsteking van k onderdelen. Het heeft de opbrengst. Maar is wel een andere kleur.
Evenals vergelijking.
166487778113203774730447039062671.jpgdit is de oude
16648778276553316051063265243286.jpg
De gene die er nu op zit. Is hetzelfde als deze op de groene kabel na.
deze is alleen een andere kleur dan die zwarte zou dat het probleem kunnen zijn?
De schroefjes zitten allemaal perfect.
 
De schroefjes zitten allemaal perfect.
De boutjes zitten misschien wel perfect maar wel op een andere plek.
Misschien heb ik iets aan mijn ogen maar deze twee statoren zijn toch echt verschillend van elkaar!
Kijk eens naar de montage gaten en de positie van de ontsteekspoelen.(Spoelen met de isolatie omheen.)

Als ik een denkbeeldige lijn trek over de twee montagegaten heen dan:
  • Dan zitten bij de bovenste stator (de originele denk ik) de ontsteekspoelen beide rechts van deze denkbeeldige lijn.
  • Dan zitten bij de onderste stator (de nieuwe denk ik) de ontsteekspoelen aan weerszijde van deze denkbeeldige lijn.
MAW na montage van de nieuwe stator zitten de ontsteekspoelen niet op dezelfde plek als van de oude stator.
 
De boutjes zitten misschien wel perfect maar wel op een andere plek.
Misschien heb ik iets aan mijn ogen maar deze twee statoren zijn toch echt verschillend van elkaar!
Kijk eens naar de montage gaten en de positie van de ontsteekspoelen.(Spoelen met de isolatie omheen.)

Als ik een denkbeeldige lijn trek over de twee montagegaten heen dan:
  • Dan zitten bij de bovenste stator (de originele denk ik) de ontsteekspoelen beide rechts van deze denkbeeldige lijn.
  • Dan zitten bij de onderste stator (de nieuwe denk ik) de ontsteekspoelen aan weerszijde van deze denkbeeldige lijn.
MAW na montage van de nieuwe stator zitten de ontsteekspoelen niet op dezelfde plek als van de oude stator.
Je ogen zijn perfect.
Ik zie het nu ook ja. De ontsteking lijkt er enorm op. Maar is toch verschillend. Ik snap alleen niet dat het uit moet maken waar ze zitten ik dacht dat de pickup sensor er allemaal voor zorgde. Ik ga hem nu maar monteren en laat het horen.
Post automatically merged:

Je ogen zijn perfect.
Ik zie het nu ook ja. De ontsteking lijkt er enorm op. Maar is toch verschillend. Ik snap alleen niet dat het uit moet maken waar ze zitten ik dacht dat de pickup sensor er allemaal voor zorgde. Ik ga hem nu maar monteren en laat het horen.
Nou.
Ontsteking vervangen maar nee hij blijft op 7000 toeren knallen.
 
Last edited:
Back
Top