Functie schroefje vlotterbak

Pinootje

Active Member
Ho, ik heb mijn carburateur schoongemaakt en ik kwam een schroefje tegen waarvan ik de functie niet weet. De foto is van een soortgelijk vlotterbak die ik vond op internet (youtube) maar lijkt zeer veel op de mijne.
Het schroefje heb ik er helemaal uitgehad en zit er samen met een veertje ingeschroefd. Het schroefje is hol en lijkt dus op een soort sproeiertje. Ik kan nergens vinden wat de functie is hiervan. Iemand een idee?
Sym Mio 50 bj 2007
 

Attachments

  • A25E4DAA-CE98-4AF9-9B8F-48581E93E82C.jpeg
    A25E4DAA-CE98-4AF9-9B8F-48581E93E82C.jpeg
    112.2 KB · Views: 25
Advertisement - register to remove this

Dit is de sproeier van de acceleratiepomp, het onderdeel ernaast (lijkt op een metalen pen) is de as van de pomp.
Niks aan doen... behalve reinigen en weer correct terugplaatsen. Kan zijn dat de pomp is uitgeschakeld....

Maar of deze is uitgeschakeld (weet alleen jij) of niet, is niet zozeer van belang, het geheel terugplaatsen wel!
Voorzichtigheid is dus geboden aangezien het hier fragiele (koperen) delen betreft.
 
Aha! Scooter is nl iets minder fel en iets lagere top. Schroefje heb ik helemaal strak teruggedraaid na de schoonmaakbeurt. Lucht/benzinemengselschroef wel exact zelfde stand teruggeschroeft.
dus nog maar keer open en wat losser draaien en testen. Jammer dat carb. steeds helemaal open moet


Ben er inmiddels achter dat de lagere topsnelheid niets met de acceleratiepomp te maken heeft. De pomp heeft ook alleen invloed bij het in één keer opentrekken van de gashendel. Toch eerst maar beetje spelen met de lucht/benzinemengselschroef. Misschien toch een halve slag misgeteld ofzo met uit- en indraaien.
 
Back
Top