FunBike vragen topic ...

Razma

Well-Known Member
Zoals de topictitel zegt... voor alle vragen over de FunBike Cup ivm reglementen, praktische dingen enzo.

Deze cup wordt samen gereden met de Metrakit Fun Cup.
 
Advertisement - register to remove this

cool!

Maar er staat in de regelementen dat je het subframe mag vervangen mits die dezelfde afmeting heeft als het origineel. Waarschijnlijk vervang je het subfame om een ander blok eronder te hangen. Vaak is dit minarelli, een mina blok heeft zijn ophangingen op een ander punt (positie) dan morini. Dat betekend dat als je het blok hangt op dezelfde lengte als het originele frame, je de wielbasis inkort. Is het niet beter om als regel te zeggen, je mag je subframe aanpassen, mits de wielbasis hetzelfde blijft als het gehomologeerde model?

En wat zijn buiten de carburateur de verdere motorische regelementen? Of zijn die vrij?
 
Dimer said:
cool!

Maar er staat in de regelementen dat je het subframe mag vervangen mits die dezelfde afmeting heeft als het origineel. Waarschijnlijk vervang je het subfame om een ander blok eronder te hangen. Vaak is dit minarelli, een mina blok heeft zijn ophangingen op een ander punt (positie) dan morini. Dat betekend dat als je het blok hangt op dezelfde lengte als het originele frame, je de wielbasis inkort. Is het niet beter om als regel te zeggen, je mag je subframe aanpassen, mits de wielbasis hetzelfde blijft als het gehomologeerde model?

En wat zijn buiten de carburateur de verdere motorische regelementen? Of zijn die vrij?
er staat

SFB 2 FRAME
het frame dient te zijn zoals van een gehomologeerd model. een vervangings frame is toegestaan mits deze dezelfde afmetingen heeft als van een gehomologeerd model.

dus je subframe mag vervangen worden alleen de veiligheid mag hier niet bij in het geding komen.(dus geen beunwerk :p )
en een hoop motorische reglementen staan ook in het algemeen technisch reglement.
lees dat ook eerst goed door,daar wordt ook een groot deel van je technische restricties omschreven bv 70cc 98 db etc etc.
 
Last edited:
best er wel voor zorgen dat er geen 'zelfbouw' streetmagics komen zoals in Belgie gebeurd

hier hebben we een streetmagiccup, geen enkele magic rijdt rond met nog een morini motor, alle magic's zijn omgebouwd, of met minarelli of met piaggio blok onder, wel vet om mee te vlammen maar het 'cup' gehalte is eraf

een streetmagic met een top getuned piaggio blok +20Pk is wel vet om mee te rijden maar daar blijft het ook bij
 
als je het reglement goed doorleest zie je dat dit zo is :*

Gewoon een street, maar een ander blok mag wel, geen zelfbouw frames etc
 
Razma said:
als je het reglement goed doorleest zie je dat dit zo is :*

Gewoon een street, maar een ander blok mag wel, geen zelfbouw frames etc

daar zit het 'em net, in hoeverre ga je het ene wel toelaten en het andere niet, om een ander blok onder een streetmagic te bouwen hoef je (buiten het sub-frame) niets te veranderen
 
S#54 said:
daar zit het 'em net, in hoeverre ga je het ene wel toelaten en het andere niet, om een ander blok onder een streetmagic te bouwen hoef je (buiten het sub-frame) niets te veranderen
zo staat de regel er ook je frame moet dezelfde afmetingen hebben als die van het orginele gehomologeerde model.
en er staat niks over het subframe beschreven dus dat is vrij ,alleen wel mits het deugdelijk in elkaar steekt


1 ALGEMEEN
Deelname aan SBO - wedstrijden staat open voor machines die door de officiële importeur of fabrikant in Nederland zijn gehomologeerd voor het gebruik als bromfiets of snorfiets. Deelname staat ook open voor machines die van hetzelfde type zijn als een gehomologeerde machine, en voor enkele in de Specifieke Technische Reglementen genoemde machinetypes.
Elke machine moet in veilige en deugdelijke staat verkeren en mag geen scherpe uitstekende delen vertonen, dit ter beoordeling door de Technische Commissie.


SFB 1 HOMOLOGATIE
Als fun bikes worden uitsluitend aangemerkt machines die er ook zo uitzien bv street magic en gilera dna. Deze moeten zijn voorzien van een gelijke motor, zoals bv. Suzuki Street Magic, Gilera DNA, enz. Raadpleeg bij twijfel het hoofd van de Technische Commissie.


maar omdat er geen streetmagics meer geproduceerd worden mag deze dus vervangen worden door een vervangings frame.
alleen moet deze dezelfde afmetingen hebben als die van het orginele.
en er zal op iedere race iemand bij zijn die een vervangingsframe bij heeft voor evt twijfel.
het is gewoon niet toegestaan met zelfbouw fun bike's te rijden.
het frame moet sowiezo afstammen van een gehomologeerde machine zoals hierboven wordt aangegeven.
 
S#54 said:
valt dit onder funbike ?
naar mijn mening toch wel, zit als een streetmagic, geen versnellingen, hoog fungehalte, helaas tot nog toe alleen maar in 50cc uitvoering ;)

http://www.wpmmotors.nl/motors.php?action=details&id=650


als ge met zo 'n dingeske eens wilt vlammen, het kan NU @ indoorkarting JPR te St-Niklaas (Belgium) 8)
dat ligt eraan wat de specificaties zijn van deze machine.
ik kan het hier op deze site niet vinden.
zoals ik deze machine nu zie gaat hij niet passen binnen de reglementen.
als je zo vriendelijk wil zijn mij hieraan te helpen, kan ik kijken wat ik kan doen.
 
S#54 said:
best er wel voor zorgen dat er geen 'zelfbouw' streetmagics komen zoals in Belgie gebeurd

hier hebben we een streetmagiccup, geen enkele magic rijdt rond met nog een morini motor, alle magic's zijn omgebouwd, of met minarelli of met piaggio blok onder, wel vet om mee te vlammen maar het 'cup' gehalte is eraf

een streetmagic met een top getuned piaggio blok +20Pk is wel vet om mee te rijden maar daar blijft het ook bij

Ik neem aan dat je het over het Promo Vario verhaal hebt. Daar vielen de standaard Streets (met Morini blok dus) onder de Cyclo groep 1 klasse. De zelfbouw en Streets met een ander blok vallen onder Cyclo groep 2.

Is het bijvoorbeeld mogelijk om enkele races mee te pikken met dit ding (al dan niet buiten klassement, met dag licentie, ik heb wel een BMB licentie):
H2O2.jpg

Een gedeelte van het frame is ooit gehomologeerd geweest, wel 750cc......
Want ik vraag me af in hoeverre dit nog verschilt met een Street met zelfgebakken subframe en Piagio of Minarelli blok er onder.
 
deze regel lijkt mij duidelijk genoeg toch?

SFB 2 FRAME
het frame dient te zijn zoals van een gehomologeerd model. een vervangings frame is toegestaan mits deze dezelfde afmetingen heeft als van een gehomologeerd model.
 
Back
Top