hey mensen mijn naam is wesley roodenburg ik ben 18 jaartjes jong en woon in vlaardingen.
mijn scooter verleden is niet zo heel erg groot.
ik begon toen ik een jaar of viertien was met een jawa brommertje om een beetje rond te crossen. helaas was dat snel voor bij. toen wou ik een hle tijd geen scooter. ik had besloten om door te sparen voor mijn rijbewijs. maar toen toch bijna al mijn vrienden een scooter kregen. hbe ik met mijn ouders besloten om toch maar een scooter te kopen.
ik kon voor vrij weinig geld aan een mooie std neos komen. daar heb ik zo'n jaartje std mee gereden. op dat moment begon ik me aan de tergend langzame snelheid te ergeren. ik wou hard dus besloot ik om wat spulletjes aan te schaffen. dat reed wel aardig tot dat ik 15 juli 2005 een ongeluk kreeg mijn hele scooter in puin.
zie hier een paar foto's van het neos tijdperk
voor het ongeluk
.
maar nu over mijn nieuwe project.
ik kon voor een mooi prijsje een sr www kopen die total loss was. de voorvork was krom en de kappen waren flink beschadigd.
helaas heb ik hier geen fotos van
de setup die er onder moest gaan komen was in het begin nogal onduidelijk van wegen mijn budget
maar deze dingen had ik alvast gekocht
een yasuni c20
21mm dell ortho carburateur
malossi mhr 2000 vario
en mhr special belt.
toen heb ik even gew8 tot mijn volgende salaris van MCD
meteen naar hama parts gerend en het volgende gekocht
een heuse gilardoni 74 evg
ik kon niet wachten en heb meteen de zelfde dag alles in elkaar gezet. en dezelfde avond reed hij nog met std krukas en std ontsteking.
na 2keer gestart was ik het al hele maal weer zat hij stotterde bij het leven.
geduld is een schone zaak
een maandje later besloot ik om een krukas te kopen
het werd een doppler s1r pen 12.
thuis gekomen en begon meteen te beunen binnen 15 min. zat hij erin.
ik besloot om dit keer niks overhaast te gaan doen dus ik heb wat rondgekeken naar wat spulletjes.
ik kon voor een vrienden prijs een z.g.a.n. hpi 2004 ontsteking kopen en heb dat meteen gedaan.
ondertussen ben ik ook begonnen aan mijn kappen.
(hier ben ik onderhand al weer een tijd mee bezig)
plamuren polyestheren ik kan die lucht ondertussen niet maar ruiken
2 weken geleden kon ik echt voor een prikkie een gloed nieuwe malossi 25 mm carb overkopen van een vriend.
ik heb hem er meteen op gezet. en meteen uitgeprobeert ik kon het echt niet meer laten.
conclusie is: hij rijd als een zonnetje:d
meteen al autowheelys zonder ook maar iets af te stellen.
nu ik mijn setupje voorlopig zo hou ben ik weer verder gegaan aan mijn kappen.
foto's volgen later
de 21mm dell ortho carb. staat te koop dus de gene die intresse hebben moeten maar even mailen naar wesleyroodenburg@hotmail.com
ik heb net even wat foto's gemaakt van hoe de kappen vorm beginnen te krijgen.
na heel wat gevloek, gehijg, en gepuf is het tot dit resultaat gekomen:
en de andere kant
het achter zitje
en mijn scooter hoe hij er nu bij staat
ik moet eerlijk zeggen dat deze cilinder me heel erg goed bevalt. hij gaat boven alle verwachtingen uit!
dus ik blijf voorlopig met deze setup rijden:
cilinder: gilardoni 74 evg (tuned)
uitlaat: yasuni c20
Krukas: doppler s1r pen 12
membraam: std met malossi klepjes
spruitstuk: aluminium t\m 28mm
carburateur: malossi 25 mm
filter: twin air
vario:mhr 2000
v-snaar: mhr special belt
koppeling:mhr delta clutch
ontsteking: HPI 2004 binnenwappert
mijn scooter verleden is niet zo heel erg groot.
ik begon toen ik een jaar of viertien was met een jawa brommertje om een beetje rond te crossen. helaas was dat snel voor bij. toen wou ik een hle tijd geen scooter. ik had besloten om door te sparen voor mijn rijbewijs. maar toen toch bijna al mijn vrienden een scooter kregen. hbe ik met mijn ouders besloten om toch maar een scooter te kopen.
ik kon voor vrij weinig geld aan een mooie std neos komen. daar heb ik zo'n jaartje std mee gereden. op dat moment begon ik me aan de tergend langzame snelheid te ergeren. ik wou hard dus besloot ik om wat spulletjes aan te schaffen. dat reed wel aardig tot dat ik 15 juli 2005 een ongeluk kreeg
zie hier een paar foto's van het neos tijdperk
voor het ongeluk
.
maar nu over mijn nieuwe project.
ik kon voor een mooi prijsje een sr www kopen die total loss was. de voorvork was krom en de kappen waren flink beschadigd.
helaas heb ik hier geen fotos van
de setup die er onder moest gaan komen was in het begin nogal onduidelijk van wegen mijn budget
maar deze dingen had ik alvast gekocht
een yasuni c20
21mm dell ortho carburateur
malossi mhr 2000 vario
en mhr special belt.
toen heb ik even gew8 tot mijn volgende salaris van MCD
meteen naar hama parts gerend en het volgende gekocht
een heuse gilardoni 74 evg
ik kon niet wachten en heb meteen de zelfde dag alles in elkaar gezet. en dezelfde avond reed hij nog met std krukas en std ontsteking.
na 2keer gestart was ik het al hele maal weer zat hij stotterde bij het leven.
geduld is een schone zaak
een maandje later besloot ik om een krukas te kopen
het werd een doppler s1r pen 12.
thuis gekomen en begon meteen te beunen binnen 15 min. zat hij erin.
ik besloot om dit keer niks overhaast te gaan doen dus ik heb wat rondgekeken naar wat spulletjes.
ik kon voor een vrienden prijs een z.g.a.n. hpi 2004 ontsteking kopen en heb dat meteen gedaan.
ondertussen ben ik ook begonnen aan mijn kappen.
(hier ben ik onderhand al weer een tijd mee bezig)
plamuren polyestheren ik kan die lucht ondertussen niet maar ruiken
2 weken geleden kon ik echt voor een prikkie een gloed nieuwe malossi 25 mm carb overkopen van een vriend.
ik heb hem er meteen op gezet. en meteen uitgeprobeert
conclusie is: hij rijd als een zonnetje:d
meteen al autowheelys zonder ook maar iets af te stellen.
nu ik mijn setupje voorlopig zo hou ben ik weer verder gegaan aan mijn kappen.
foto's volgen later
de 21mm dell ortho carb. staat te koop dus de gene die intresse hebben moeten maar even mailen naar wesleyroodenburg@hotmail.com
ik heb net even wat foto's gemaakt van hoe de kappen vorm beginnen te krijgen.
na heel wat gevloek, gehijg, en gepuf is het tot dit resultaat gekomen:
en de andere kant
het achter zitje
en mijn scooter hoe hij er nu bij staat
ik moet eerlijk zeggen dat deze cilinder me heel erg goed bevalt. hij gaat boven alle verwachtingen uit!
dus ik blijf voorlopig met deze setup rijden:
cilinder: gilardoni 74 evg (tuned)
uitlaat: yasuni c20
Krukas: doppler s1r pen 12
membraam: std met malossi klepjes
spruitstuk: aluminium t\m 28mm
carburateur: malossi 25 mm
filter: twin air
vario:mhr 2000
v-snaar: mhr special belt
koppeling:mhr delta clutch
ontsteking: HPI 2004 binnenwappert
Last edited: