Framenummer peugeot ludix

Choempie

Well-Known Member
Heb net mn keuring gehad, alles was goed alleen hij kon het framenummer nergens vinden. Waar staat deze precies bij een peugeot ludix trend 2005?
 
Advertisement - register to remove this

Zou de roest weg halen met rustyco gel..


Staal borstel en schuur papier gaan meer schade maken en word de roest alleen maar erger.

Om te zorgen dat de letter en cijfers niet weg roesten kan je er na ook gewoon wat universele vet erover smeren zodat water geen kans krijgt om het weer te laten roesten.
 
Ik heb zelf dat rustyco reactor gebruikt i.c.m hun andere spray.
Had hier zelfs de middenstandaard bok pin eruit gehaald uit een peugeot kisbee 4takt motor die helemaal onder de roest zat.

Moest de behandeling wel een paar keer herhalen.. Maar toen was die pen zo door weekt dat ik hem met beleid eruit kon tikken gedeeltelijk.

Moest wel op een punt even de slijptol erbij nemen.. Voor de rest kwamen beiden verrote ijzer stukjes zo eruit.

Dus kan wel stellig zijn dat het prima spul is.

Ga je schuren dan haal je meer verf eraf en gaat het ook meer roesten.

Als de roest weg is gewoon wat vet erin smeren of vaseline.. Bij controlle moet de rdw dat maar even met een doek weg vegen..

Als de controlle klaar is smeer je er thuis weer nieuw vet erop en zo blijft het goed geconserveerd voor lange tijd.
 
Oke bleek dus niet dat het framenummer daar stond, het enige framenummer wat ik kon vinden was op dit plaatje.
Volgens bet boekje is dit ook de enigste plek van het nummer

iemand suggesties wat ik nu kan doen?
 

Attachments

  • C14A2DEB-CA99-4A23-A249-125DC9EB1917.jpeg
    C14A2DEB-CA99-4A23-A249-125DC9EB1917.jpeg
    309.7 KB · Views: 33
Ik dacht dat mijn vivacity frame er slechter er voor stond toen ik je boven staande foto zag.
WTF is daar mee gebeurd?

Kijk anders dan even ergens achteraan.. Staat bij de kisbee ook niet vooraan, terwijl het type plaatje op dezelfde plek zit.
 
Oke bleek dus niet dat het framenummer daar stond, het enige framenummer wat ik kon vinden was op dit plaatje.
Volgens bet boekje is dit ook de enigste plek van het nummer

iemand suggesties wat ik nu kan doen?
Op de foto zijn de cijfers en letters op het plaatje duidelijk leesbaar.
Wanneer het boekje van Peugeot aangeeft dat hier het framenummer op staat, dan kan je ervan uit gaan dat dit correct is.
Dit plaatje is gewoon toegankelijk via een, te verwijderen, kapje op de treeplank (zie foto)
Dit is geen ongebruikelijke plaats bij diverse merken/modellen scooters.
Vreemd dat een keuringmeester deze niet kon vinden.
Wat bedoel je precies met: Iemand suggesties wat ik nu kan doen ?
 

Attachments

  • LUDIX.jpg
    LUDIX.jpg
    211.6 KB · Views: 23
Ja klopt, volgens keurmeester had ik net zo goed zelf het plaatje erop kunnen zetten..

maar er staat dus nergens een frame nummer. Dus moet ik nu waarschijnlijk of in laten slaan, of een nieuw frame kopen.
 
Wat ik niet begrijp is hoe de RDW toch een voertuig goedkeurt ondanks dat men geen geldig serienummer vindt, maw de echte identiteit van het voertuig staat niet vast.
Als dit zo is, kan men met elk willekeurig voertuig op keuring gaan na een WOK, dit bestaat toch niet!
 
Last edited:
Net ff heel goed gekeken, en blijkt dat het toch wel naast dat plaatje zit, Maar het zit echt helemaal vol met roest.. Denk dat ik dat spul uit post #4 maar ga bestellen. kijken wat dat doet!
 
Nou komt dus echt totaal niet eraf, zat op marktplaats te kijken en had een ander frame gevonden. Zou ik heel erg in de problemen kunnen raken als ik van dat frame het plaatje met framenummer eraf haal, en dan op mijn huidige frame zet. En het bijbehorende kenteken erop zet.
Ik weet dat het niet mag maar je kan het ingeslagen framenummer toch niet meer lezen, en ik bezit dan ook gewoon dat framenummer en kenteken.

anders moet ik alles maar over gaan zetten..
Weet iemand of ik nog enig speciaal gereedschap nodig heb hiervoor, om het stuur te demonteren bijvoorbeeld of andere delen?
 
Ik weet dat het niet mag maar je kan het ingeslagen framenummer toch niet meer lezen
Waarom zou je dit risico nemen, als je toch een nieuw frame met kenteken gaat kopen?
Het is niet voor niks dat de RDW de WOK nog niet van je scooter gehaald heeft.
Je mag gewoon niet rijden met een frame waarvan de identiteit niet vast ligt.
En als ze bij controle er ook nog eens achter komen dat je gesjoemeld heb met framenummers ben je de sigaar en mag je, je waarschijnlijk verantwoorden bij de rechter.
Waarom zou je een entry in het strafregister riskeren en later op de blaren moeten zitten als je door één of andere reden een bewijs van goed gedrag moet overleggen????
 
Waarom zou je dit risico nemen, als je toch een nieuw frame met kenteken gaat kopen?
Het is niet voor niks dat de RDW de WOK nog niet van je scooter gehaald heeft.
Je mag gewoon niet rijden met een frame waarvan de identiteit niet vast ligt.
En als ze bij controle er ook nog eens achter komen dat je gesjoemeld heb met framenummers ben je de sigaar en mag je, je waarschijnlijk verantwoorden bij de rechter.
Waarom zou je een entry in het strafregister riskeren en later op de blaren moeten zitten als je door één of andere reden een bewijs van goed gedrag moet overleggen????
Je hebt gelijk, maar krijg ik verder geen geziek dan als hey bloknummer niet overeenkomt met het frame. Of maakt dat niks uit?
 
Back
Top