Frame zonder kenteken

eurokit

Broem Broem Pff Pff
Ik heb een frame zonder kenteken, omdat deze nooit een kentekenplaat heeft gekregen..

Is het oude frame nummer dan nog belangrijk om te hebben..?

Het frame is van een rally lc en begint met: ZD4MDA

Bij een rally AC is dit: ZD4MD0

Kan dit bij de RDW veranderd worden als ik de scooter weer laat keuren voor een kenteken plaat?
 
Advertisement - register to remove this

Ik heb een frame zonder kenteken, omdat deze nooit een kentekenplaat heeft gekregen..

Is het oude frame nummer dan nog belangrijk om te hebben..?

Het frame is van een rally lc en begint met: ZD4MDA

Bij een rally AC is dit: ZD4MD0

Kan dit bij de RDW veranderd worden als ik de scooter weer laat keuren voor een kenteken plaat?

Een framenummer is erin geslagen door de fabrikant, en kan dus nooit veranderd worden door de RDW.
 
Volgensmij hoort het frame sowieso een nummer te hebben. Ik denk niet dat ze bij de RDW nummers inslaan. Ik heb in het verleden vaker iets zonder kenteken gekocht en dit had altijd een frame nummer. Zover ik weet word het bij de fabrikant erin geslagen zoals giodam ook al aangeeft. Vanwaar deze vraag? Is het frame nummer slecht leesbaar?
 
Nee ik zou van een rally LC naar een rally AC dan willen gaan.. Maar je krijgt het LC frame nooit als AC gekeurd omdat het type nummer net iets anders is. Voor een LC zijn er niet zoveel onderdelen meer te krijgen.. Voor een AC word het een beetje makkelijker.
Vooral de voorkap word niet meer nieuw gemaakt.
 
Weet iemand misschien of dat er in de oudere minarelli horizontaal blokken van voor 2000 eigenlijk wel een blok nummer hebben?
Ik heb dit namelijk nooit gevonden bij die oudere blokken.

Zowel eentje die ik ooit van de winkel hebt gekocht.. Als eentje die ik 2ehandse had aanschaft met trommel rem..
 
Scooter nieuw van fabriek/importeur en/of dealer heeft sowieso een bloknummer.
Bij Minarelli is dit sinds 1983 een feit.
Nieuw linker carterdeel en/of compleet blok uit de winkel en/of webshop heeft dit nummer niet gegraveerd staan.

En het vin-nummer is altijd belangrijk....
Alhoewel ik dit zelf nog nooit gedaan heb/- of laten doen, is het wel mogelijk gebleken.

RDW link: https://www.rdw.nl/particulier/voer...an-of-ingrijpende-reparaties-aan-een-voertuig

Let wel! Het ombouwen van vloeistof naar een geforceerde koeling valt onder de technische specificaties van de scooter/bromfiets.
Dit kan wel een issue zijn en/of worden bij het keuren v.w.b. een kenteken!
 
Last edited:
Nieuw linker carterdeel en/of compleet blok uit de winkel en/of webshop heeft dit nummer niet gegraveerd staan.

Dit dus.. Wat kan ik hiermee? Frame heeft uiteraard wel een geldige frame nummer.

Toen ik de aprilia rally had gekocht ben ik dat nummer in het blok nooit tegen gekomen, even als de aprilia sr scooters die ik gehad heb.
Ik was overigens al van plan om het ding gewoon vloeistof gekoeld te houden bij de keuring. Toch wel bang met geen goedkeuring te krijgen.
 
Eigenlijk niks om het zo maar even te zeggen, frame/chassis/VIN nummer is het belangrijkst.
Alhoewel het met de schouwing wel genoteerd is, heeft de RDW daar nooit wat mee gedaan.
Het frame (en de scooter) van jouw is dus nooit geschouwd geweest.
Vandaar dat het beestje ''compleet'' gekeurd dient te worden.

Men kijkt vooral naar de VIN en de technische specificaties.
Dus het is van belang dat het motorblok van Minareli is, en van het type MA-50.
En uiteraard de rest waar de scoot aan moet voldoen voor op de openbare weg is belangrijk, maar dit wist je al na eerdere ontmoetingen met de RDW keurmeester(s) toch?
 
Back
Top