frame versteviging nodig

Mhr Evo

Well-Known Member
ik had ff een vraagje. deze week krijg ik als het goed is eindelijk mijn scooter terug uit eindhoven. (setup: evo 70, c20, mikuni 24mm, HPI binnenrotorontsteking, overrange enz). carters, cilinder zijn zwaar getuned}) . maar nou vroeg ik mij dus af of ik niet zo'n buis tussen het frame moet lassen. is dat nodig bij deze setup. als het goed is moet het ongeveer 17+ pk op gaan leveren:W het is een aerox trouwens.

Zodra ik hem trouwens terug heb deze week zal ik meteen wat foto's maken en die ff posten. mijn scoot staat nou ongeveer al 6 maanden in eindhoven, dus het als ik hem terug heb ga ik eerst ff een feestje vieren8) ik begon al afkick verschijnselen te krijgen8P
 
Advertisement - register to remove this

Euhm, waarom denk je hem nodig te hebben? Naar mijn idee rijdt een Aerox van zichzelf al behoorlijk goed, is best stijf... Het enige nut van zo'n stang is het voorkomen van torderen van het frame bij grote remvertraging... Lijkt me dus niet nodig, het levert in jouw geval nix op, en het is een hoop werk [+ het feit dat je Aerox er ws. niet mooier op wordt]...

Hoezo komt je scooter terug uit Eindhoven? Just curious...
 
Originally posted by Bart Nrg Mc2
Euhm, waarom denk je hem nodig te hebben? Naar mijn idee rijdt een Aerox van zichzelf al behoorlijk goed, is best stijf... Het enige nut van zo'n stang is het voorkomen van torderen van het frame bij grote remvertraging... Lijkt me dus niet nodig, het levert in jouw geval nix op, en het is een hoop werk [+ het feit dat je Aerox er ws. niet mooier op wordt]...

Hoezo komt je scooter terug uit Eindhoven? Just curious...
Ik gok dat hij hem in Eindhoven heeft laten tunen
 
hij staat al 6 maanden in zijn geheel (alles behalve de kappen dan) bij IS-tuning. en deze week krijg ik hem eindelijk weer terug. bij is-tuning tunen ze hem en stellen hem meteen goed af. alleen zou hij eigenlijk nog bij twins op de bank moeten, maar dat kan alleen niet omdat ze daar een beetje problemen hebben met de buren vanwege geluidsoverlast als er extreme setups op de bank komen. alles wat aangepast en geprepareerd kan worden, wordt gedaan door IS-tuning. dus de verwachtingen zijn hoog, ze wisten niet of ik 18pk zou halen, maar 17+ moet er toch wel uit kunnen komen. daar doe ik het wel voor8) })
dus ik hoop ook nu bij grote meetings aanwezig te zijn met mijn scoot.
 
Originally posted by Mhr Evo
hij staat al 6 maanden in zijn geheel (alles behalve de kappen dan) bij IS-tuning. en deze week krijg ik hem eindelijk weer terug. bij is-tuning tunen ze hem en stellen hem meteen goed af. alleen zou hij eigenlijk nog bij twins op de bank moeten, maar dat kan alleen niet omdat ze daar een beetje problemen hebben met de buren vanwege geluidsoverlast als er extreme setups op de bank komen. alles wat aangepast en geprepareerd kan worden, wordt gedaan door IS-tuning. dus de verwachtingen zijn hoog, ze wisten niet of ik 18pk zou halen, maar 17+ moet er toch wel uit kunnen komen. daar doe ik het wel voor8) })
dus ik hoop ook nu bij grote meetings aanwezig te zijn met mijn scoot.

Nice, ik ben heel benieuwd :)
 
Originally posted by Erik
Het is niet nodig, maar wel beter om het frame te verstevigen, een aerox frame is niet bepaald stevig...

het is hetzelfde frame als de 100 cc aerox, volgens mij is het frame toch wel aardig stevig hoor....

mjah ik ga ook gewoon een stang tussen mijn aerox maken, is weer een leuk klusje :)
 
Originally posted by Sjoerdyo
Heb je hem nou nog niet binnen dan :) Ik hoor het wel heh. Laterz.

nee ik heb hem nog niet binnen :(, ik belde ivo woensdag en hij zei dat hij al helemaal in elkaar zat en dat hij hem 's avonds voor het eerst ging laten lopen, en dat hield dus in dat ik hem zondag kon komen ophalen want dan had hij (en joel) nog 2 dagen om hem goed af te stellen. belde ik donderdag avond op om te vragen hoe het gegaan was, bleek dat het handvat de gaskabel niet genoeg omhoog trok waardoor de gasschuif maar voor de helft openging ofzo. dus hij moest eerst nog ff een ander handvat gaan halen. dus ik hoop dat hij hem deze week afkrijgt. zodra hij een ander handvat heeft kan hij weer verder.

maar hij was erg te spreken over hoe de cilinder en carters gelukt waren. hetzelfde ongeveer als hun eigen runners :). en de extra radiat. zit er ook op en de externe waterpomp zit er ook al op dus het is nog wachten op dat @#$%@# handvat. maarja, als het allemaal maar goed gebeurt vind ik het niet zo heel erg dat hij er iets langer over doet.

Ik vind het zelf ook wel bruut staan zo'n stang, maar het kan dus geen kwaad om dat te doen.

heeft iemand tips, pics of opmerkingen over hoe je zo'n stang bij een aerox netjes en stabiel moet monteren? want ik heb al gezocht op internet, maar het enige wat ik tegenkom zijn zipjes.
 
Originally posted by Mhr Evo

heeft iemand tips, pics of opmerkingen over hoe je zo'n stang bij een aerox netjes en stabiel moet monteren? want ik heb al gezocht op internet, maar het enige wat ik tegenkom zijn zipjes.

gebruik je fantasie.... :)
 
Originally posted by Vo0
Waar wil je hem dan plaatsen? Achter die kuip heeft erg weinig zin maar dat lijkt me erg logisch :p

de rad. die ik gekocht heb is redelijk dun (maar heeft nog wel een redelijk groot oppervlakte), en hij paste precies achter de originele. ik zat er eerst ook aan te denken om hem bij de onderkuip te doen, maar zo als ik het nou heb gedaan gaat het ook prima en je hoeft er niet zoveel voor te veranderen. het enige wat ik heb gedaan is die kap die tussen de rad en frame zit bijgewerkt met een decoupeerzaak :) en een groot vierkant vlak op het beenschild achter de 2 rads, gaatjes in geboord.
 
Originally posted by Martijn
Wat voor waterpomp is dat ( merk prijs) en 2de rad tja ben er ook mee bezig gewoon onderkuip ws Like area...

Toedels

Het is een mercedes externe waterpomp, maar wat hij gekost heeft en dergelijke weet ik allemaal niet, want hier in ede kon in geen een waterpomp van mercedes vinden (ben veel sloops en autobedrijven langsgeweest maar niemand had ze). dus ivo heeft voor mij een pomp gekocht.
 
Ik wil niet veel zeggen maar dit zal niet echt goed werken. De warme lucht wordt door de voorste radiateur naar de achterste geblazen. Je "koelt" de achterste rad dus met warme lucht, waardoor de koeling wat zal tegen vallen.
Bedenk een andere opstelling! :)
 
Back
Top