frame versteviging nodig

Tuurlijk :)

Als je gaat muggeziften, kun je concluderen dat de uitstroomopening achter de radiateur groter moet zijn als aan de aanvoerkant, vanwege het expanderen van lucht... Tenminste, voor optimale prestaties... Als voorbeeld kan je de Storm van Joris nemen, of de Zip's van Twins...
 
Originally posted by Vo0
Ik wil niet veel zeggen maar dit zal niet echt goed werken. De warme lucht wordt door de voorste radiateur naar de achterste geblazen. Je "koelt" de achterste rad dus met warme lucht, waardoor de koeling wat zal tegen vallen.
Bedenk een andere opstelling! :)

ik weet zeker dat dit heel goed koelt. en je kunt hem bijna op geen andere plaats maken. valentino (uit vlissingen) die reed ook rond met een originele rad. (!) en een externe waterpomp en die moest hem nog voor de helft afplakken ook. en die scoot had rond de 21PK! dus met mijn hopelijk rond de 18 pk vermogen moet toch zeker wel goed te koelen zijn met 2 rads dacht ik zo. en ik heb zo nog eens lekker verwarming als ik rij ook 8P
 
Ik ga ook rondrijden met twee rad's (1 zip sp rad en 1 nsr rad.) achter elkaar, er is gewoon geen plek op mijn brommer om ze niet achter elkaar te kunnen plaatsen. Het lijkt me iig meer koelen als een enkele rad.
 
Originally posted by Vo0
Ik wil niet veel zeggen maar dit zal niet echt goed werken. De warme lucht wordt door de voorste radiateur naar de achterste geblazen. Je "koelt" de achterste rad dus met warme lucht, waardoor de koeling wat zal tegen vallen.
Bedenk een andere opstelling! :)

Is niet helemaal verwaarloosbaar, maar zal w.s. maar 5% koeling schelen, mits op snelheid natuurlijk...
 
Originally posted by Joor


Is niet helemaal verwaarloosbaar, maar zal w.s. maar 5% koeling schelen, mits op snelheid natuurlijk...

mijn compimenten trouwens nog voor je storm, ziet er erg geil uit. ben benieuwd hoeveel pk je eruit weet te halen.
 
Ik verwacht meer, dan uit jouw IS-tuned aerox...... maar een koel idee hoor, die verstevigingsbalk!!, ik persoonlijk gooi er ook 1 op mijn zip...

Ik vind het meer voor, dan nadelen hebben..
 
De aerox wordt idd bepaalt geen storm-achtige presteerscooter, maar gewoon een fijne betrouwbare scoot met een zeer mooi vermogen.

De uitlaatpoort is niet te xtreem gevormt, er zit een conventioneel model carb op (geen kartcarb dus), geen recht spruitstuk en een c20 met orginele flens.

Eerst maar eens kijken of mr Evo dit op de weg kan houden... :)

We zullen trouwens heel wat moeten afplakken, want ik denk dat de koeling veel te extreem is.

Oja: de scoot zelf ligt nog geen 6 maanden bij ons maar al wel een hele tijd, omdat wij hem opeens overwacht volledig moesten gaan opbouwen ipv alleen het blokje klaarmaken en eronder gooien. DIt bij uitzondering, wat eigenlijk hebben we daar totaal geen tijd voor...
 
Originally posted by Ufo
De aerox wordt idd bepaalt geen storm-achtige presteerscooter, maar gewoon een fijne betrouwbare scoot met een zeer mooi vermogen.

De uitlaatpoort is niet te xtreem gevormt, er zit een conventioneel model carb op (geen kartcarb dus),

Is een kartcarb. dan een voorwaarde voor een extreme scooter?
 
Originally posted by KOBUS
is er toevallig een how to met pics hoe je een verstevigingsbuizen maakt op een zipsp??

Ooit is er iemand mee begonnen, bekijk een paar plaatjes van racers, ga een keer langs een zaak met een race team, en wees thuis een beetje origineel met een tang, boutjes en moertjes, en je ijzerzaagje...

zo moeilijk is dat toch niet?
 
Originally posted by Ufo
Hoe hebben andere aerox rijdens trouwens het probleem met de gashandel opgelost???


JohanS is hier nu mee bezig... Hij haalt een klein stukje in de gashandel weg waardooor hij net een klein stukje verder kan draaien, maar je moet et em anders maar ff zelf vragen.
 
Originally posted by Ridderruud
snap het niet .. ik heb een 30 mm kartcarb erop staan en geen probleem met gasgeven met het originele gashendeltje...
ik denk dat het probleem is(bij deze aerox) bij een grotere cab dat de gasschuif niet bovenaan komt,dus dat je gewoon nog verder moet draaien met de hendel maar dat het niet gaat.
 
Back
Top