Foutief geluid bij Vespa Sprint 2015 en verminderde prestaties

Stefan05

New Member
Hallo allemaal,
Ik heb sinds september een Vespa Sprint 2015 4T2V 50cc bromfiets in gebruik en de laatste tijd heb ik een klein probleem gehad. Wanneer het buiten regent of erg koud is, hoor ik een schurend geluid dat uit de carterkap komt. Het geluid verdwijnt wanneer het weer droog en warm wordt. Ik nam mijn fiets eerst naar een scooterzaak, waar ze zeiden dat het na een weekje weg zou zijn, maar dat was niet het geval. Later ging ik naar een andere scooterzaak om een grote onderhoudsbeurt te laten doen en het geluid te verhelpen. De monteur vond dat de koppeling de oorzaak was en die heeft hij vervangen. Maar sinds een weekje komt het geluid weer voor en ik heb geen idee hoe het nu kan zijn ontstaan. Bovendien is mijn fiets' prestaties ook verminderd: de snelheid is van 55 naar 48 gegaan en het vermogen is ook afgenomen. Bijvoorbeeld, met twee personen kan ik de 40 niet meer halen.
Dit is het geluid wat de scooter maakt:
 
Advertisement - register to remove this

Kijk ook eens naar je koppeling , of hier veel stof of troep in zit , en de binnenkant van de bel waar de segmenten op aan grijpen .
 
Kijk ook eens naar je koppeling , of hier veel stof of troep in zit , en de binnenkant van de bel waar de segmenten op aan grijpen .
Dan heb je toch z'n koppelingssleutel nodig om het open te maken (sorry heb echt totaal geen verstand van sleutelen)
 
Zou toch even de carterkap los halen , en kijken , zoals @Brute-Force zegt , of de v-snaar strak staat .
Dat zijn alleen een paar boutjes los halen , let er wel op of er een pakking tussen zit , en deze heel blijft .
 
Zou toch even de carterkap los halen , en kijken , zoals @Brute-Force zegt , of de v-snaar strak staat .
Dat zijn alleen een paar boutjes los halen , let er wel op of er een pakking tussen zit , en deze heel blijft .
Ja dat ga ik zeker even naar kijken alleen heb ik nog even geen tijd dus komt pas volgende week maar bedankt voor je reactie!
 
Back
Top