Fosti grande retro start niet meer.

Jaapnijen1996

New Member
Hoi,

Vandaag heb ik mijn cilinderkop vervangen ivm afgebroken bout die niet meer uit te boren was.
Deze er weer op gezet, nu start de scooter niet meer. Benzine slang komt gewoon benzine doorheen, benzine filter werkt gewoon. Bougie vonkt goed. Is tevens een week oud. Wat moet het probleem zijn?
 
Advertisement - register to remove this

Motorblok wel op tijd gezet? D.m.v krukas op de juiste positie plaatsen.. En in de kop de nokkenas / ketting tandwiel op de juiste positie zetten en dan de stuurketting goed erop zetten.. En daarna als alles vast zit met de hand even 2 rondjes draaien en zien of alles nog goed staat zoals het hoort te staan..

En kleppen op de juiste waarde gesteld.?
 
Motorblok wel op tijd gezet? D.m.v krukas op de juiste positie plaatsen.. En in de kop de nokkenas / ketting tandwiel op de juiste positie zetten en dan de stuurketting goed erop zetten.. En daarna als alles vast zit met de hand even 2 rondjes draaien en zien of alles nog goed staat zoals het hoort te staan..

En kleppen op de juiste waarde gesteld.?
Heb je betere uitleg van optijd zetten? Ik ben geen ervaren scooter monteur. Ik heb dit niet gedaan naar me eigen weten. Hoe doe ik het correct? Op internet is het niet duidelijk te vinden
 
Als het goed is, heeft jouw nokkenas 3 gaten. Twee grote op 1 lijn en een kleine er tussen in. Dus op volgorde; groot - klein - groot. Het is de bedoeling dat je de twee grote gaten op dezelfde zijn legt als de cilinderkop terwijl je zicht hebt op het kleine gat.
Zal even proberen een plaatje op te duikelen.

Van belang is om jouw zuiger op zijn uiterste top te zetten, helemaal boven in. Veelal kijk ik naar het nokje op het vliegwiel, deze moet bijna voorbij de pick-up sensor zijn.

Groet,

Edit: filmpje geworden. Eigen zoektermen GY6 camshaft nokkenas timing allignment etc.
 
Last edited:

tot en met 1:53.

En als die dan goed staat kan je ook direct de kleppen goed afstellen. Dan even het filmpje afkijken.
 
Back
Top