Forum updates

Bas

Administrator
Staff member
Zo, het forum is geupdate. Er zullen een hoop nieuwe dingen zijn, maar oude dingen zullen misschien ook verdwenen zijn.

In elk geval zijn dit nieuwe dingen:
-Het uploaden van plaatjes gaat nu makkelijk en snel. Iedereen kan het en we leggen weinig beperkingen op.
-Je kan iemand mentionen. Net als op twitter plaatst je een @ voor de gebruikersnaam en de gebruiker wordt dan automatisch op de hoogte gesteld.
-Het liken van posts via het forum zelf, maar ook via facebook, google en twitter. Ik zou het tof vinden als mensen het forum liken met de facebook functie om weer wat meer bezoekers naar het forum te krijgen
-Een scooterbase achtige vervanging genaamd de showcase. Plaats hier je scooter, auto of motor voor eeuwige faam. Voor de scooters hebben we ook een overzicht van de hoogste vermogens en snelste sprinters gemaakt. http://scooterforum.net/pages/powerboard/ en http://scooterforum.net/pages/Sprinttijden/ We verwachten wel dat mensen bewijs uploaden van hun prestaties :)
-IPv6 support. We zijn klaar voor de toekomst :)
-Een nieuw domein: http://scooterforum.net wat iets korter is dan het oude domein. Dat was eigenlijk dubbelop :)
-Een resource manager waar mensen how-to's, elektrische schema's en algemene informatie kunnen plaatsen.
-General Chat is weer terug bovenaan het forum op de oude vertrouwde plek.

Wat is weg:
-Tapatalk support. Het design is nu volledig geschikt voor smartphones en tablets. De Tapatalk plugin zorgde steeds voor veiligheidsrisico's door de vele bugs die het steeds had. Elke maand kwam wel een update
-Portal met artikelen. Helaas is dit nooit aangeslagen.

Deze lijst is alles behalve compleet, maar ik hoop wel de belangrijkste punten hiermee gemeld te hebben. Ik hoop dat iedereen hun oude scooter ook nog naar de showcase wil uploaden. Ik hoop dat deze veranderingen langzaam weer wat meer volk naar het forum gaat brengen.
 
Advertisement - register to remove this

Goed bezig, zou toch wel wat gezelliger zijn met nog wat meer leden erbij. Zal in elk geval zometeen even liken via FB :)
 
En in het kader van nog meer nieuws, voor geregistreerde users is alleen de banner in de header zichtbaar. Bezoekers en leden die niet zijn ingelogd zullen de banner in de header, en 2 banners in het topic zien.

Tevens gaan we gebruik maken van een adblock detector om mensen aan te moedigen hun adblocker op het forum uit te zetten. Als je gewoon bent ingelogd zul je geen last hebben van reclame in het topic, de enige banner zal in de header staan. We moeten rendabel blijven als forum om in de lucht te blijven :)
 
We hebben nu ook integratie met facebook. Aan een pagina op facebook wordt ook gewerkt. Nieuwe leden kunnen inloggen via facebook en hopelijk verlaagt dit de drempel tot registreren.
 
Last edited:
Tijd niet hier geweest, maar het nieuwe forum ziet er super uit Bas!
Heb gelijk wat mensen uitgenodigd voor de Facebookpagina :)
 
Ik zoek trouwens nog een mooie omslagfoto om te gebruiken op de facebook pagina.

En wat betreft de style, mocht er veel animo zijn, dan overweeg ik te zorgen voor een style waarmee members geheel zelf ook kleuren kunnen instellen :)
 
Op de pc/laptop ziet het er prima uit. Maar op m'n telefoon vind ik het toch een stuk minder...

Ik ga het ff uitzoeken, komt volgens mij omdat ik de navigatiebar hierboven laat mee scrollen. Welke telefoon gebruik je?
 
Ik ben trouwens erg benieuwd wat we aan de showcase zouden moeten verbeteren zodat het meer gebruikt kan worden? Wat kan er anders of zouden we moeten verbeteren om te zorgen dat mensen hun scooter daar uploaden?

@ErwinZ Ik heb wat kleine aanpassingen doorgevoerd voor de stijl op de telefoon. We blijven er voor aan het werk, er wordt straks nog een hoop omgegooid aan de stijl.
 
Last edited:
Aha, ik moest mijn add blocker uitzetten om te kunnen replyen

Ziet er goed uit bas, heb laatst weer een phantom gekocht dus ik zal ook weer wat actiever worden op dit forum!
 
Aha, ik moest mijn add blocker uitzetten om te kunnen replyen

Ziet er goed uit bas, heb laatst weer een phantom gekocht dus ik zal ook weer wat actiever worden op dit forum!

Ja helaas sta ik geen adblocker toe. Maar als member zie je momenteel alleen maar 1 banner en deze zit in de header. Ik wil dit blijven doen. Als gast/bezoeker zie je ook banners in een topic.

En goed om je weer terug te zien :) Nogsteeds 't Eike?
 
Nope, tegenwoordig woon ik in een appartamentje in breda ik heb het dorp 5 jaar terug verlaten :p

Ik heb hier geen sleutel ruimte, alleen een overdekte fietsen stalling dus het is nu een beetje creatief beunen zonder al teveel stank overlast te veroorzaken :p
 
Trouwens, ik begrijp dat het forum niet helemaal super werkt op de smartphone. Ik heb alleen maar een iphone, maar daar lijkt alles ok te werken. Kan iemand android testen of aangeven wat verbeterd kan worden? Het replyen schijnt niet makkelijk te gaan.
 
Back
Top