Formule 1 seizoen topic #2

Nicolàs

Well-Known Member
Is al jaren lang het geval met de ontwerpen van Newey, enorm snel maar onbetrouwbaar/bestuurbaar...

Vraag me af in hoeverre hij er iets aan kan doen. De motoren van Renault natuurlijk niet veel. Ontwerpen ze de remmen ook zelf, want schokbrekers bijvoorbeeld niet. In ieder geval toen Raikkonen met Newey bij Mclaren zat, ging er veel kapot. Dus er zit wellicht wat in.

Wat bedoel je met onbestuurbaar? Lijkt mij namelijk niet dat je sneller bent dan de rest in een slecht bestuurbare auto.

Iemand een link waar je de samenvatting van de race van gister gratis kunt bekijken?

Gratis en legaal gaat niet, illegaal wel via torrents, op piratebay lijkt een goede te staan.


Ik bedoelde dat weinig coureurs overweg kunnen met zijn auto's. Raikkonen wel, montoya niet, Vettel wel, Webber minder etc.

Helaas geen regen race, had me erop verheugd.
Jammer van Alonso dat ie zn motor opblies, wel mooi dat ie toch probeerd.
De race zelf was beetje saai...

Idd, doet een beetje denken aan Brawn van vorig jaar. Wat heeft de auto van Red Bull dan dat die andere auto's niet hebben? Vorige jaar had Brawn die dubbele difusser... Verder was het niet echt spannend idd, echt jammer van Alonso dat het niet goed ging, maar prachtig dat die het probeerde. Anders had die samen met Button op 1 gestaan, nu zal die wel wat achterstand hebben, helaas...


WTF! Vandaag gebeurt? Geeft je lekkere zekerhied voor de race, al beide voorwielen gewoon ineens loslopen8P

bodemplaatgedoe....

als nat. reactie nog gaan sturen ook :p

Bodemplaat? De upright (deel wielophanging in het wiel) begaf het gewoon, is tegenwoordig van alu gemaakt ipv titanium (reglement), dan kan dit gebeuren. Overigens hadden ze een geupdate versie in die vrije training, daarna overgestapt op de oude versie. Zeldzaam dat dit gebeurt maar niet echt schokkend ofzo.

Ze hebben ook geluk gehad dat er niemand dicht achter reed.
Anders had je het zelfde verhaal als vorige seizoen met Massa.

Maar Button is weer lekker bezig!
Hij gaat er wel weer voor om weer kampion te worden.
Maar kan nog een hoop gebeuren, seizoen is net begonnen :+

Het was wel weer een gave race. Alonso 4e met 5 stops (waarvan 1 stop&go voor valse start) en natuurlijk de 1-2 voor Button en Hamilton. Verder hoop ik voor Michael Schoenmaker dat het wat beter gaat verder in het seizoen want dit lijkt nog nergens op.

Maakt iemand even een nieuw deel?

:)
 
Advertisement - register to remove this

Ik betrap mezelf er trouwens op dat ik redelijk fan ben geworden van renault, sympathiek team met een beperkt budget maar met flinke progressie.
 
Slaapverwekkende race.:z
Denk dat nu met de nieuwe regels, alleen nog de race spannend is met slecht weer.
 
mooi gevecht tussen Hamilton en Button op het laatst. En mooi dat het weer eens een Mclaren 1-2tje was. Verder was het goed stom van Vettel, maar idd is niet geschoten altijd mis.
 
Dat McLaren gevecht was een beetje doorgestoken kaart, hamilton ging benzine besparen en daardoor kon button er voorbij komen, dat liet hamilton natuurlijk niet toe en haalde button weer in. Daarna moest button achter hamilton blijven van het team...

Ik vind het trouwens net zo goed de fout van webber als van vettel, ze hadden elkaar gewoon ruimte moeten geven. Je gaat je teamgenoot toch niet blocken?
 
Prachtige actie's op de baan, Webber had mischien wat meer aan de binnenkant moeten bljiven zodat Vettel hem er uberhaupt niet tussen had kunnen krijgen. Mooi dat dit iig nog kan in de F1, racen zoals het bedoeld is :)
 
Dat McLaren gevecht was een beetje doorgestoken kaart, hamilton ging benzine besparen en daardoor kon button er voorbij komen, dat liet hamilton natuurlijk niet toe en haalde button weer in. Daarna moest button achter hamilton blijven van het team...

Ik vind het trouwens net zo goed de fout van webber als van vettel, ze hadden elkaar gewoon ruimte moeten geven. Je gaat je teamgenoot toch niet blocken?

Tuurlijk doe je dat wel...
Je geeft je leiderspostie toch niet zomaar uit handen?
Kijk je wel eens motogp met Rossi en lorzenzo, je gaat gewoon allebei voor de overwinning teamgenoot of niet.
 
Precies, eindelijk weer eens een goede race.
Wat was Vettel aan het doen gister? :'(.

Schumi nog redelijk terug gekomen :winner:
 
Vettel wil gewoon teveel en te snel. Hij heeft zoiets van "ik kan hier winnen en ik ben de beste" en wil daarom zsm 1e rijden en de wedstrijd controleren. Helaas voor hem zijn er nog meer rijders die daar anders over denken en dus niet zomaar aan de kant gaan...
 
Vettel moet idd wat minder egoïstisch worden, net als dat geval toen samen met Webber.
Ik vind het wel een beetje jammer dat er voor zulk soort gevallen geen boete ofzo opgelegd kan worden. Want nu loopt Mclaren punten mis en dus geld. Want iedere overwinning met punten levert geld op.

Verder was het weer een leuke wedstrijd, mooie inhaal acties en slip partijen. De coureurs vinden Spa het leukste circuit wat er dit jaar in zit, maar de kijkers volgens mij ook.
 
Jammer van Hamilton idd, ook jammer dat Mclaren niet een iets snellere pitstop heeft uitgevoerd bij Button. Dan was hij misschien nog 1e gebleven.
 
Back
Top