Foekema Symmetric Two-stroke tuning

ooooeeeewwwww jij ouwe grapjurk+pippi+ :D

Maar ff serieus:p


Is een dergelijk vermogen in jouw ogen wel haalbaar? Is er al gereden?
 
Laten we hopen voor Luc, dat over 20 jaar de motogp & f1 met dit type motor rijd..

Naja... niemand kan de toekomst zien, en tot die tijd is Luc de enige die dit voor elkaar gebokst heeft... Heel netjes & vet!

laten we hopen dat t wat eerder gebeurt sander, dan kan luc er financieel ook nog even van genieten, hij is tenslotte ook geen 25 meer


(no offence luc)
 
Waarom zou luc er financieel van kunnen genieten, er zit geen patent op.

en als je er patent op wil hebben moet je eens kijken wat dat kost , laat staan wereldwijd patent...

en tegenwoordig word je alleen maar rijk door mensen te bedonderen , voor de gek te houden of je wint de loterij oid.

ik mag btw niet hopen dat een systeem als deze pas na 20 jaar in gang komt , dan zijn 2takten allang niet meer in de GP te vinden :p

zal me niks verbazen als er al een lopend blokje ergens zwerft bij een GP team (of eerder een fabriek) , die mensen hebben ook oren en ogen , en krijgen dit vast wel mee ;)
 
Zondag 20 april zal tijdens de van Dongen demorace in Nieuwekerk a/d IJssel ook de 50cc FST machine ter bezichtiging aanwezig zijn.
Geen sprintdemo, dat gaat daar niet, maar wel draaiende motor.

Groeten,
Luc
 
en als je er patent op wil hebben moet je eens kijken wat dat kost , laat staan wereldwijd patent...

en tegenwoordig word je alleen maar rijk door mensen te bedonderen , voor de gek te houden of je wint de loterij oid.

ik mag btw niet hopen dat een systeem als deze pas na 20 jaar in gang komt , dan zijn 2takten allang niet meer in de GP te vinden :p

zal me niks verbazen als er al een lopend blokje ergens zwerft bij een GP team (of eerder een fabriek) , die mensen hebben ook oren en ogen , en krijgen dit vast wel mee ;)

Aprilia heeft het in geen geval, want Jan Thiel heb ik vorige maand nog 2x gesproken. Op 1 maart tijdens zijn pensioenreceptie in Raalte en hij belde mij een dag nadat de FST voor het eerst had gedraaid.
http://www.racingaprilia.com//backstage_dettaglio.asp?id=1751
Daar mogen geen te rigoreuse veranderingen in overweging genomen worden, tenzij .......
Ja en nu komt het: "als er aantoonbaar grote winst mee te halen is, zullen ze wel moeten"
Frits Overmars heeft ook contacten met Aprilia en zal er zeker op aandringen het te gaan toepassen.
Maar misschien is KTM iets flexibeler en zijn ze daardoor de eersten??
Of mogelijk een andere Spaanse fabrikant, veel merken zitten tegenwoordig echter in het Piaggio concern.
En je weet inderdaad nooit waar nu al prototypes draaien.

Groeten,
Luc
 
Last edited:
echter is er nog NIET bewezen dat het meer vermogen oplevert, veel mensen denken ook dat het niet werkt, dit ook omdat er al meerdere typen motoren zijn gebouwd die er op lijken/hetzelfde zijn.

ik zelf heb ook mn grote twijfels bij het 180 graden omkeren van het gehele ingekomen mengsel, en dit dan 17000x/18000x per minuut?

gr heiko
 
Je hebt gelijk dat er nog niets bewezen is.
Je hebt geen gelijk als je zegt dat er veel mensen zijn die er niet in geloven.

Groeten,
Luc
 
Sowieso is er ook niet bewezen dat het NIET werkt en dat zou ik veel belangrijker vinden....

Ik ga zelf verder niet speculeren of dit gaat werken of juist niet, aangezien ik daar gewoon niet genoeg verstand van heb.
Wel vind ik het erg knap dat je zoiets zelf kunt verzinnen en ook nog aan het lopen krijgt en dat vind ik al erg mooi om te zien.

Iig nog veel succes in de toekomst met het verbeteren van het systeem! :D
 
Te gek dit:

[ame="http://nl.youtube.com/watch?v=jtTc7sk8WS8"]YouTube - Foekema Symmetric Twostroke, FST a new engine design[/ame]

Ongelofelijk dat het al loopt. (en het klinkt ook nog eens niet verkeerd)
Even 2 maand niet in dit topic gekeken en hoppa het loopt al!

Respect LUC! (Mr Foekema ;))
 
Helaas geen FST in Jubbega. Er was door andere verplichtingen onvoldoende tijd om het geheel op orde te krijgen.
Ik had wel de 90cc eronder kunnen hangen, want die was er wel klaar voor, maar ik heb van Jubbega geen reactie ontvangen op mijn inschrijving.
Kennelijk was ik te laat.

Volgende kans wordt dan wellicht Damwoude.

Groeten,
Luc
 
Helaas geen FST in Jubbega. Er was door andere verplichtingen onvoldoende tijd om het geheel op orde te krijgen.
Ik had wel de 90cc eronder kunnen hangen, want die was er wel klaar voor, maar ik heb van Jubbega geen reactie ontvangen op mijn inschrijving.
Kennelijk was ik te laat.

Volgende kans wordt dan wellicht Damwoude.

Groeten,
Luc

Erg jammer!

Had hem wel even in het echt willen horen (zien)

Heb je sjoert nog gesproken?
 
Hallo Luc!

Ik was toch wel zeker benieuwd wat je huidige status is met het FST systeem. Zijn er al enkele aanpassingen doorgevoerd, en zijn er al bepaalde testresultaten beschikbaar? Ben namelijk erg benieuwd naar de vermogensopbouw van dit systeem!!
 
Last edited:
Back
Top