Foekema Symmetric Two-stroke tuning

gewoon het spiegelbeeld van de cilinder lijkt me.

alleen op de plek van de roterende inlaat een wat groter gat..

of gewoon een rond gat..
 
Gewoon een rond gat lijkt me het meest logisch, dat zou ik iig gedaan hebben als k de cilindervoet zo bekijk.
 
De 50cc FST is in principe raceklaar.
De eerste resultaten zijn vandaag bekend geworden.
Mijn toch al hoge verwachtingen werden nog overtroffen.
De getallen zij aan de krukas gemeten.

Groeten,
Luc
 
Pic's :)
[IR]http://www.kreidler.nl/forum/files/fst50ccapr08_189.jpg[/IR]
[IR]http://www.kreidler.nl/forum/files/fst50ccapr01_196.jpg[/IR]
 
Ik ga er ook vanuit dat het een 1 april grap is... Mocht dit niet zo zijn, dan vind ik het echt associaal :X
 
De grafiek ziet er erg paint-achtig uit. Qua score zou ik het nog best willen geloven, aangezien een normaal 2 tact systeem ook 20pk aan de krukas kan hebben. Toch moet ik erbij zeggen dat ik het moeilijk vind om het een 1 april grap te noemen omdat ik strax keihard door de mand val als dit niet zo is :p
 
True... echter wanneer je een JPG een hoge compressie geeft, krijg je exact zo'n "paint" blokje om bepaalde items in de afbeelding.

Dus vandaar...

Luc, als het geen grap is, dan bied ik een complete scooter incl. nieuw minarelli carter aan incl. een cilinder naar keuze om het te verwezenlijken op een scooter.

Niets meer dan lof voor dit hele traject 9||6
 
Ik wil idd nog even toevoegen dat ik niets dan respect en lof heb voor dit project, dus mocht de score wel echt zijn vind ik dit natuurlijk helemaal geweldig...!

Alleen vind ik Luc ook wel iemand voor een goede grap ;)
 
Dit zullen ze in de Moto-gp wereld leuk vinden. Kunnen ze weer overstappen naar 2-takt. 590pk per liter. Straks vliegt raikkonen ook met een 2-takt over de baan.
 
Zo 1 april is voorbij, nu staan we weer met 2 benen op de grond, hoewel je weet maar nooit wat er uit gaat komen.
Als het echt goed draait zou het best in de buurt kunnen komen. Maar ik geloof nooit dat het in een keer 100% is en houd toch rekening met wel wat problemen.

Groeten,
Luc
 
Laten we hopen voor Luc, dat over 20 jaar de motogp & f1 met dit type motor rijd..

Naja... niemand kan de toekomst zien, en tot die tijd is Luc de enige die dit voor elkaar gebokst heeft... Heel netjes & vet!
 
Zo 1 april is voorbij, nu staan we weer met 2 benen op de grond, hoewel je weet maar nooit wat er uit gaat komen.
Als het echt goed draait zou het best in de buurt kunnen komen. Maar ik geloof nooit dat het in een keer 100% is en houd toch rekening met wel wat problemen.

Groeten,
Luc

Ziet er ook duidelijk uit als een screen-shot van Mota, toch leuke 1 april grap iig! :)

Mocht je trouwens je cilinder met het FST systeem gemodelleerd hebben, moet je wel rekening houden dat je met een dergelijk systeem geheel andere factoren hebt voor de:
- short-circuiting
- charging efficiency
- trapping efficiency
- enz.
Derhalve zijn die uitkomsten dus niet echt 1:1 te vergelijken met het conventionele spoelings systeem en is een hoop back-to-back testing nodig om die waarden te bepalen.

Dit zullen ze in de Moto-gp wereld leuk vinden. Kunnen ze weer overstappen naar 2-takt. 590pk per liter. Straks vliegt raikkonen ook met een 2-takt over de baan.

Laten we hopen voor Luc, dat over 20 jaar de motogp & f1 met dit type motor rijd..

Naja... niemand kan de toekomst zien, en tot die tijd is Luc de enige die dit voor elkaar gebokst heeft... Heel netjes & vet!

Zie dat nog niet zo snel gebeuren, aangezien:
1- In de formule 1 is het verboden om met een 2-takt systeem te rijden, anders hadden ze waarschijnlijk al is met 2-takten gereden.
http://www.thef1grid.com/regulations/fia/technical regulations/2007/TR2007Artikel05.htm
zie artikel 05.01.01

2- om een 4 cilinder 2-takt te maken met 8 uitlaten heb je geen puzzel van 1000 stukjes die je moet oplossen maar 1 van zo'n 1.000.000 stukjes.
wellicht dat een 2 cilinder 500 cc 2-takt een interessant optie is met 4 uitlaten, ook i.v.m. gewicht voordeel.
Volgens mij is het overigens ook verboden nu om met een 2-takt in de MotoGP deel te nemen.
 
met dat soort grote cilinders krijg je problemen met het gewicht van de zuiger en drijfstang, ik zou er dus niet vanuit gaan dat dit wordt toegepast op 125cc+ cilinders.
 
Ik zou niet weten waarom de FST spoeling in dat opzicht een probleem zal geven bij 125 cc cilinders...

Enige lastige is dat je bij multi cilinders wel erg veel uitlaten krijgt.
 
Back
Top