Fly 2T snor gaat 50km/u, hoe afvoeren?

Gash

New Member
Ik heb een Piaggio Fly 2T snorscooter uit 2013 gekocht met een WOK-melding voor snelheid. Ik wil hem voor de rdw-keuring weer origineel/langzaam maken. Dit is mijn eerste 2T scooter en weet niet wat er gedaan is dat hij 50km/u gaat. Er zit een Vespa LX50 uitlaat onder (volgens mij zonder prop), varioring zit er nog in, rolletjes van 10gram en een 60 sproeier. Waarom gaat ie zo snel? Wie kan me helpen?
 
Advertisement - register to remove this

In ieder geval prop terugplaatsen als deze niet in je LX50 uitlaat zit.
Zeer waarschijnlijk zit er nu een onbegrensde cdi in.
Wat het originele gewicht van de rolletjes is weet ik niet maar misschien even langs de lokale Piaggio dealer gaan en daar navragen en eventueel de originele bestellen.
 
In ieder geval prop terugplaatsen als deze niet in je LX50 uitlaat zit.
Zeer waarschijnlijk zit er nu een onbegrensde cdi in.
Wat het originele gewicht van de rolletjes is weet ik niet maar misschien even langs de lokale Piaggio dealer gaan en daar navragen en eventueel de originele bestellen.

Thnx. De cdi heb ik inderdaad nog niet bekeken. Zal eens kijken wat voor cdi het is. De scooter trekt goed op en maakt vrij veel toeren. 10 gram rolletjes is volgens mij standaard voor een 2takt snor. De standaard sproeiermaat weet ik niet, maar is nu dus 60.
Post automatically merged:

Er zit bijna altijd wel een prop in een 2 takt uitlaat ja, en wat bedoel je met geknepen?
Geknepen bedoel ik begrensd dus een prop of zo'n pijpje aan de bocht waardoor hij ook langzamer gaat.
 
Back
Top