Fluitend geluid uit carter

Green_Aerox

Well-Known Member
Hey

Ik had een keertje een koppeling geleend van kameraad dus had ik die even op mijne gezet om te testen maarja dus ik ging testen ja hij deed het wel goed.
Ik ging gewoon die dag later naar mn werk geen problemen maar toen ik terug kwam hoorde ik steeds zon holle beetje fluitende geluid net alsof je een lege fles tegen de wind houdt.
Dus ik dacht o dat ligt aan die koppeling dus ging ik de volgende dag mijn standaard koppeling er weer opzetten ja en ff weer testen he helemaal geen problemen meer paar dagen gereden zonder enige probleem tot vandaag weer.
Vrij van mn werk ik pak mn scooter ik rij even naar kameraad en dan wil ik weer weggaan begint die holle fluitende geluid weer dus ging ik ff goed luisteren en het komt van links achter dus ik denk het carter.
En oja het lijkt opeens dat mijn top ineenkeer lager is echt vreemd.

Misschien weten jullie waar het probleem is :?

Aerox
Power1 50cc
12mm carb
Power1 Vario
 
Advertisement - register to remove this

bij Joel en nog een paar SBO sprinters hoor je ook altijd een soort fluit alstie staat te burnen :p

oooo maar dat is mijn probleem dan !! dan is dat ook weer opgelost+ralf+8P8P8P

nee effe serieus, het is zo'n honend(hol) fluitend geluit op het moment de koppeling pakt en nog een beetje slipt, als de koppeling volledig is aangegrepen dan is het ook weg.
 
ow ik dacht het geluid van me band als ik burn8P8P

Wat ben je nou bijdehand bezig??

Dat 'fluiten heb ik nog nooit bij een 'standaard' scooter met standaard vertanding gehoort en weet ook niet of dit normaal is.
Het kan ook goed ergens anders vandaan komen.

Maak anders een opname / filmpje van het geluid dan is het namelijk al een stuk makkelijker te achterhalen.
 
ik heb het geluid niet alleen bij optrek maar ook soms als ik snel rij of op top
en ik kan het niet opnemen want ik heb het niet altijd en bijvoorbeeld als ik het heb en ga ik afremmen is het al te laat want dan is ie al weg en ik heb het alleen als ik gas geef dus als ik gas los laat gaat ie weg dan geef ik weer gas dan heb ik het weer

en ik bedoel niet zon fluit wat die mensen bij die sbo hebben als ze burnoutjes maken maar echt een zon holle kut geluid net alsof je een flesje tegen de wind houdt als je bijv in de auto zit en je kan het echt goed duidelijk horen
 
Last edited:
Wat ben je nou bijdehand bezig??

nee sorry was maar aan het lachen, wou zo niet overkomen...

ik bedoelde het fluigeluid van een band die begint te piepen net als bij een auto als je er te onrustig mee vertrekt, dit heb ik dus ook als ik een kleine burnout doe met men scoot.

@ green aerox, dan kan het goed een lager van je vertanding of je vertanding zelf zijn die een klap heeft gehad...
zit er nog genoeg olie in je carter ?
 
Nou ik wou dus gaan checken maar kon mn Variosleutel nie vinden dus ging ik ff kijken of mn krukas speling had maar dat had hij niet maar nu is er iets nieuws bij gekomen : Geratel uit mijn carter :p
 
Back
Top