Fixed poulie loopt niet vrij

WilliamV

New Member
Hallo,

Ik heb vandaag een fixed poulie van malossi gekocht voor mijn booster.
Mijn carters zijn aangepast om de poulie te kunnen monteren en als ik deze op de as steek loopt hij vrij, ook als ik het koppelingshuis er op zet en de moer met de hand aandraai. Eenmaal ik de moer vastzet loopt de fixed poulie niet meer vrij.

Als ik het vergelijk met m'n originele poulie dan zie ik dat het koppelingshuis iets dieper kan liggen dan met de fixed poulie.
Ik zou dus eigenlijk een koppelingshuis moeten hebben waarvan de "bus" enkele mm korter is maar dit lijkt me niet juist.

Misschien kan iemand mij helpen.

Bedankt alvast.
 
Advertisement - register to remove this

Inderdaad, zal ik bestellen. Heb ik een speciale riem nodig voor de torque driver (i.c.m mijn power1 vario).
Ik vermoed van wel aangezien de poulies groter zijn maar wil dit even zeker weten voor ik het bestel
 
Is de fixed poelie dan net zo groot als de torque driver? Zo nee dan heeft een langere riem geen zin.
 
Ben ondertussen al een stuk verder, juiste riem, juiste opvulring/shim, alles boven en onder juist weggefreest enkel lijkt nu dat'k wat van het vertandingsdeksel moet wegfrezen. Klopt dit?
 
Voor een fixed poelie wel, voor het losse torque driver gedeelte niet. (die loopt immers niet tegen het carter aan)
 
Back
Top