Fitness / Bodybuilding Facts!

Status
Not open for further replies.
Zeg ik niet om tof te zijn ofzo, maar ik denk dat je wat betere en diepere informatie op internet vindt, dan dat je het hier vraagt.
 
Dus jullie zeggen, als je cardio doet, en krachttraining dat je daarbij niet heel veel groeit.

Nu train ik vaak 5 dagen:

ma- fitnis (alleen kracht trianen)
di - kickboxen
wo- fitnis (alleen kracht trainen)
do- kickboxen of squasen
vr- fitnis (alleen kracht trainen)
zo- soms hardlopen

Dit doe ik omdat ik anders weinig beters te doen heb. Mja wil gewoon rond de 13 % blijven en toch spieren opbouwen. Probeer goed op me eten te letten door veel, goed en gezond te eten.

Nu werk ik elke dag ook nog 10 uurtjes in de tuin. Vind het zelf wel lekker. Alleen moet me weekend ff rustiger houden. Nu vaak 3 x per week de kroeg in :rolleyes: als ik dat een beetje onder kontrole heb moet het toch hard gaan denk.

Weeg nu 82 a 83 kg met 187 cm en ik denk rond de 13 % vet. vet percentage gaat super snel omlaag sinds ik kickboxen der bij doet maar gewicht blijft hetzelfde/ gaat omhoog. Dus dat is wel lekker :).... Als er commentaar is wil ik het graag horen kan ik mis nog wat aanpassen.
 
Als je erbij kickboxt zal je zeker minder snel huge worden... Je verbrand veel kcals, je zal dus je helemaal dood moeten vreten. Je zal zeker massa aanmaken maar toch blijft het geen goede combinatie, serieus aan bb-ing doen kan niet goed icm kickboxen denks.
 
okeey, ik zal dus nog meer moeten eten. Mja gaat zo wel ff lekker. K voel me nu super en kan dan ook geen minuut stil zitten. Dus wil ik gewoon lekker bezig zijn. Wel jammer dat het nu minder gaat met groeien.
 
Ik ben nu ook aan het fitnussen geslagen:p
Zit er vanaf half oktober op, twee maandjes pas:)
Doel: Body en gewicht opbouwen
Stats: 1.97 m (jaja lang idd), 80 kilo (te weinig, vandaar trainen).
Ik begon met 78 kilo dus heb al wat vooruitgang.

maandag: rug/triceps
dinsdag: borst/biceps
woensdag schouders/triceps
donderdag rug/biceps
vrijdag: borst/schouders

Heb genoeg tijd dus vandaar 5 keer in de week.

Ik zou van de zomer zo rond de 85 kilo willen zitten, maar betwijfel of dit wel gaat lukken, aangezien ik (nog) niet echt op mn eten let.

Post van de zomer wel voor en after pics, 0oi:*
(Wou het gewoon even melden:D)
 
veel en veel te weinig rust man...ik zou als beginner alles 1x per week pakken en miss bv borst en triceps 2x per week.

borst, triceps
rug, benen
rust
schouders, biceps
borst, triceps

dit zou ik alleen doen als je best snel hersteld.


tip: let goed op je voeding..veel kh en eiwitten. anders zal je niet snel gaan gainen.
 
Witte_@_SR said:
borst, triceps
rug, benen
rust
schouders, biceps
borst, triceps
Waarom de 2 grootste spiergroepen op 1 dag?

En als je elke training till failure gaat, dan is je triceps binnen no-time overtrained met dit schema. Aangezien je triceps bij borst en schouders wordt gebruikt en een kleine spiergroep is.
 
area_51_member said:
@ BaasB 85 kilo is zeker te halen voor de zomer als jij net begint. En als je nu nog niet op je eten let, doe er dan wat aan!

Ik denk ook wel dat dat een haalbaar doel is.
En eten, tja, ik eet genoeg, maar veel is niet echt gezond :p
Heb mezelf voorgenomen na de kerst goed te gaan eten :)
 
Mike@Rox said:
Waarom de 2 grootste spiergroepen op 1 dag?

En als je elke training till failure gaat, dan is je triceps binnen no-time overtrained met dit schema. Aangezien je triceps bij borst en schouders wordt gebruikt en een kleine spiergroep is.

+ Borst triceps na borst triceps ook niet goed idee
(Om maar even verder het schema af te kraken)
 
Mike@Rox said:
Waarom de 2 grootste spiergroepen op 1 dag?

En als je elke training till failure gaat, dan is je triceps binnen no-time overtrained met dit schema. Aangezien je triceps bij borst en schouders wordt gebruikt en een kleine spiergroep is.

omdat ik er goede ervaringen mee heb...rug en benen kan je echt wel op 1 dag nemen.

en mn triceps is ws wel mn sterkste spiergroep, dus daar is niets mis mee.
 
Ik ben net een maandje begonnen met echt gewichten.

Die 37.50 p/m is anders best wel weggegooid. :p

1.90 @ 97 kilo (waar zeker nog zo een 5 á 10 kilo vet zit). Dus 15 minuten weight loss en dan 45 minuten gewichten. Omdat ik weinig tijd heb zal ik niet verder dan 3 dagen per week komen.

Any tips voor een beginner? :)
 
Witte_@_SR said:
omdat ik er goede ervaringen mee heb...rug en benen kan je echt wel op 1 dag nemen.

en mn triceps is ws wel mn sterkste spiergroep, dus daar is niets mis mee.

Rug benen?? Pff ik kan me niet voorstellen naar een set of 5 squat, en 5 sets leg press of iets dergelijks.. Dat ja daarna nog volle bak rug kan doen!?
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top