Fitness / Bodybuilding Facts! #17

je huidige eetschema is echt om te huilen. Toekomstig ziet er goed uit, maar hoelang ga je dat volhouden als je ziet waarvan je af komt. Suikers en vetten zijn mega verslavend! Probeer niet zo op de grammen te letten, maar meer wat je lichaam nodig heeft en als je dat allemaal in balans heb dan hou je het sporten en gezond eten veel langer vol, waardoor je ook meer resultaat gaat zien.

Wil je aankomen, dan is je huidige schema eigenlijk best slecht. Probeer meer te variëren en grote ketens aan te spreken, je traint nu veel te geïsoleerd. Begin met oefeningen die goed zijn voor het volledige lichaam. Denk aan een deadlift, squat of push-press. Ga weg van al die machines en leer met een barbell en dumbells omgaan zodat je neuromusculair ook gestimuleerd word. Je aansturing wordt beter en door het snel omhoog gaan van gewichten zal je ook sneller gaan groeien.

Ja dat het niet makkelijk is, is te verwachten. Heb dit schema opgesteld naar de informatie die ik gelezen heb. Vandaar de verificatie van derden om te kijken wat er mis is.

Ik was sowieso al van plan idd om met losse gewichten te beginnen, ben die toestellen nu ook wel een beetje moe. Wat raden jullie dan aan qua eten? Hoe doen jullie het?

Werken jullie met verschillende schema's om zo voor afwisseling te zorgen, of is het een buikgevoel wat jullie eten?

Uiteraard is zo'n schema ook een richtlijn, precies op de grammetjes leven werkt ook niet omdat je dagelijks ook verschillende activiteiten doet waardoor je meer of minder energie verbruikt :)
 
Heb allereerst mijn twijfels bij de waarden die je toekent aan je voeding. 300 gram spaghetti ruim 1000 kcal? 150 gram kip 513 kcal? Ik zou het nog eens goed opzoeken. Je proteïne shake is ook meer dan 1 scoop neem ik aan?

Daarnaast zou ik gewoon meer eten. Ik weet niet of je een ecto bent, maar afhankelijk daarvan hoef je niet perse heel clean te eten. Een broodje kipfilet per 'maaltijd' slaat echt nergens op (no offence), ik zou proberen om toch minimaal 500 calorieën uit iedere maaltijd te halen en je maaltijden ongeveer 2-2,5 uur uit elkaar houden (of dit DE manier is laten we in het midden, maar ik vind het fijn ;) ) tot de middag eet je ieder uur en daarna pas weer om half 6.

Ik eet als volgt:

Maaltijd 1: 7.30
Maaltijd 2: 9.45
Maaltijd 3 12.30
Maaltijd 4 14.45
Maaltijd 5 17.30
Maaltijd 6 21.30 (meestal post workout)
Maaltijd 7 voor dat ik ga slapen

Als ontbijt zou ik voor meer complexe koolhydraten kiezen. Mijn ontbijt is altijd heel simpel: 500 ml melk, ruim 100 gram havermout (ik gebruik de ultra fine oats van body en fit, ideaal imo), scoop whey. Super simpel, snel en ruim 700 calorieën.
Voor jou is het wellicht handig om een tijd de voedingswaarden bij te gaan houden van je voeding, dan krijg je enig idee wat en hoeveel er in je voeding zit.(probeer zoveel mogelijk de verpakking aan te houden, ipv verschillende sites). Zelf houd ik alles niet bij, ik weet inmiddels zo'n beetje van alles wat er in zit etc. en probeer gewoon zoveel mogelijk te eten. Ik eet niet elke dag evenveel of hetzelfde maar van maandag tot en met vrijdag eet ik altijd tenminste 3500 kcal, tot ong 5000 kcal.

Daarnaast zou ik inderdaad, zoals Dempster zegt, met losse gewichten gaan beginnen. Neem een basic schema (rippetoe of 5x5 stronglifts) en ga flink eten ! :)
 
Heb allereerst mijn twijfels bij de waarden die je toekent aan je voeding. 300 gram spaghetti ruim 1000 kcal? 150 gram kip 513 kcal? Ik zou het nog eens goed opzoeken. Je proteïne shake is ook meer dan 1 scoop neem ik aan?

Daarnaast zou ik gewoon meer eten. Ik weet niet of je een ecto bent, maar afhankelijk daarvan hoef je niet perse heel clean te eten. Een broodje kipfilet per 'maaltijd' slaat echt nergens op (no offence), ik zou proberen om toch minimaal 500 calorieën uit iedere maaltijd te halen en je maaltijden ongeveer 2-2,5 uur uit elkaar houden (of dit DE manier is laten we in het midden, maar ik vind het fijn ;) ) tot de middag eet je ieder uur en daarna pas weer om half 6.

Ik eet als volgt:

Maaltijd 1: 7.30
Maaltijd 2: 9.45
Maaltijd 3 12.30
Maaltijd 4 14.45
Maaltijd 5 17.30
Maaltijd 6 21.30 (meestal post workout)
Maaltijd 7 voor dat ik ga slapen

Als ontbijt zou ik voor meer complexe koolhydraten kiezen. Mijn ontbijt is altijd heel simpel: 500 ml melk, ruim 100 gram havermout (ik gebruik de ultra fine oats van body en fit, ideaal imo), scoop whey. Super simpel, snel en ruim 700 calorieën.
Voor jou is het wellicht handig om een tijd de voedingswaarden bij te gaan houden van je voeding, dan krijg je enig idee wat en hoeveel er in je voeding zit.(probeer zoveel mogelijk de verpakking aan te houden, ipv verschillende sites). Zelf houd ik alles niet bij, ik weet inmiddels zo'n beetje van alles wat er in zit etc. en probeer gewoon zoveel mogelijk te eten. Ik eet niet elke dag evenveel of hetzelfde maar van maandag tot en met vrijdag eet ik altijd tenminste 3500 kcal, tot ong 5000 kcal.

Daarnaast zou ik inderdaad, zoals Dempster zegt, met losse gewichten gaan beginnen. Neem een basic schema (rippetoe of 5x5 stronglifts) en ga flink eten ! :)

Kwam er net idd ook achter dat de voedingswaarden van de spaghetti voor geen meter klopten. Schijnt dat het ongekookte spaghetti was. De voedingswaarden komen uit een voedingswaarden template, dus ben er vanuit gegaan dat het zou kloppen. Dat ik 's morgens elk uur eet heeft dan met mijn honger te maken. Als ik 's morgens opsta krijg ik niet veel weg qua eten en krijg dan rond 9 uur weer honger. Na het middag eten (12 uur) krijg ik pas voor het avondeten weer honger.

Voor het trainingsschema heb ik net gezocht en kwam inderdaad op het 'Rippetoe' schema uit. Wil hiermee morgen mee beginnen. Uiteraard vraag ik iemand van de sportschool erbij om te kijken of ik de oefeningen ook goed uitvoer :)
 
Kwam er net idd ook achter dat de voedingswaarden van de spaghetti voor geen meter klopten. Schijnt dat het ongekookte spaghetti was. De voedingswaarden komen uit een voedingswaarden template, dus ben er vanuit gegaan dat het zou kloppen. Dat ik 's morgens elk uur eet heeft dan met mijn honger te maken. Als ik 's morgens opsta krijg ik niet veel weg qua eten en krijg dan rond 9 uur weer honger. Na het middag eten (12 uur) krijg ik pas voor het avondeten weer honger.

Voor het trainingsschema heb ik net gezocht en kwam inderdaad op het 'Rippetoe' schema uit. Wil hiermee morgen mee beginnen. Uiteraard vraag ik iemand van de sportschool erbij om te kijken of ik de oefeningen ook goed uitvoer :)

Wanneer ik opsta krijg ik ook niet zo goed veel eten weg, vandaar mijn keuze voor melk, oats en whey. Eten zie ik meer als functionaliteit. Als ik alleen zou eten als ik honger heb, zou ik misschien maar drie keer per dag eten. In het begin zal je jezelf extra moeten dwingen om te eten, maar naarmate je meer, beter en harder gaat trainen en je zwaarder wordt, dan gaat het vanzelf makkelijker ;)

Weet niet hoe jouw fitnessinstructeurs zijn, maar ik heb over het algemeen niet een hoge pet van ze op. Daarom zou ik hun mening niet als maatstaf nemen over de correcte uitvoering van een oefening.

Zoals? Ik eet ook voornamelijk kipfilet. En appelstroop.

Pindakaas natuurlijk! :# Verder doe ik er ook wel ei, ham, kaas of leverpastei tussen. Maar het liefst haal ik mijn energie uit andere dingen dan brood.
 
Ik wissel de kipfilet inderdaad af. Anders wordt het ook zo ééntoning. Wil het afwisselen met bijvoorbeeld ei, kalkoen, rosbief, pindakaas. Met het eten heb ik geen moeite hoor, snap nu wel waarom ik niet gegroeid ben als ik kijk wat ik nu eet en wat ik eerst eet..

Ben gisteren iig aan het Rippetoe schema begonnen. Helaas was het echt enorm druk waardoor ik overal moest wachten, en je dus niet op je gemak kunt trainen. Heb wat dudes die daar bezig waren gevraagd of ze konden kijken of ik de uitvoering goed deed.

Alleen jammer dat het squatten niet "vrij" gaat. Ze hebben alleen een stang vast aan een apparaat. Geen rek waar je de stang in kunt hangen om van daaruit te gaan squatten.
 
Squaten vanuit de basishouding. Dus idd stang vanaf de grond rapen en de juiste houding aannemen. Een supporter is misschien niet onverstandig.
 
Knappe jongen als jij 200 kg ff over je hoofd tilt om te gaan squaten..

Dat kan alleen bij front squat en overhead squat. Beide voer je lichter uit dan bij gewoon squaten.

Google maar voor foto's.
 
Knappe jongen als jij 200 kg ff over je hoofd tilt om te gaan squaten..

Dat kan alleen bij front squat en overhead squat. Beide voer je lichter uit dan bij gewoon squaten.

Google maar voor foto's.
Ik betwijfel dat Thijs 200kg squat.
In mijn vorige sportschool was er ook geen squatrek en tilde ik hem altijd uit de bench. Dat was nog best te doen met 80kg ofzo wat ik toen squatte. Gelukkig weg bij die kut toko. Ik wil nooit meer een gym zonder squatrek.
 
bij mij mogen ook weer wat killos eraf... vorig jaar zomer 98 aangetikt... nu alweer 111 op de weegschaal :p... doel is idd om met 3 maanden weer rond de 100 de dobberen... nu 2 weken bezig, 3 kilo kwijt... alleen heb ik griep nu, en tijdens griep ga ik juist meer eten (raar weet 't) en niet sporten, dus kan weer van voor af aan beginnen...
 
Ik betwijfel dat Thijs 200kg squat.
In mijn vorige sportschool was er ook geen squatrek en tilde ik hem altijd uit de bench. Dat was nog best te doen met 80kg ofzo wat ik toen squatte. Gelukkig weg bij die kut toko. Ik wil nooit meer een gym zonder squatrek.

Ik squat idd nog lang niet 200 KG :p Heb een paar keer geprobeerd om front squat te doen, maar dan merk ik het de dag erna toch wel goed in de schouders omdat het gewicht er constant op ligt. Dus nu wat minder in gewicht gegaan :)
 
Ik zit ondertussen ook nipt onder de 110, 17kilo eraf. En wat beastmode erbij.
Doel is onder de 100 te komen sowieso, en dan denk door naar de 90-95, als de pens maar weg is :D

Mn linker arm meet nu koud 43 cm, met t meetlint aangetrokken, rechts is 1.5cm kleiner. Begint redelijk lomp te worden als ik warm voor de spiegel sta:p
 
Na bestudering van recentelijk verschenen bewijsmateriaal op het medium Instagram, kan ik concluderen dat u in de afgelopen jaren daadwerkelijk heeft gegained als een Mofo.

:D
 
Back
Top