Fitness / Bodybuilding Facts! #17

Dinsdag wordt er een crossfit station + vloer bij ons geinstalleerd :D

@Erik: thnx, kansloze missie, maar zal toch weer een ervaring opdoen
 
Respect Erik. Nette Tijd zeg!

Vorig jaar met collega's Dam tot Dam loop gelopen in 1:12. Daarna als een soort uit de hand gelopen grap ons ingeschreven voor de Halve Marathon van Amsterdam in een lamme bui. Gelopen in 1:35. Eigenlijk geheel op voetbalconditie gelopen, en na beide loopjes niet eens zwaar kapot en zonder spierpijn er vanaf gekomen.

Heb nu de smaak te pakken met dezelfde collega's en dit jaar gaan we de hele marathon pakken in Amsterdam. Doel is om de eerste te lopen onder 3:30. Binnenkort beginnen met loopschema, kan in tegenstelling tot de halve dat niet zonder te trainen doen. Heb er zin aan!
 
Respect Erik. Nette Tijd zeg!

Vorig jaar met collega's Dam tot Dam loop gelopen in 1:12. Daarna als een soort uit de hand gelopen grap ons ingeschreven voor de Halve Marathon van Amsterdam in een lamme bui. Gelopen in 1:35. Eigenlijk geheel op voetbalconditie gelopen, en na beide loopjes niet eens zwaar kapot en zonder spierpijn er vanaf gekomen.

Heb nu de smaak te pakken met dezelfde collega's en dit jaar gaan we de hele marathon pakken in Amsterdam. Doel is om de eerste te lopen onder 3:30. Binnenkort beginnen met loopschema, kan in tegenstelling tot de halve dat niet zonder te trainen doen. Heb er zin aan!

Tof Mike, succes met trainen! En 1:35 is een knappe tijd als je je nauwelijks hebt voorbereidt.
 
Leuk om te lezen Erik! Super! Krijg er dan ook meteen gelijk zin om het in oktober zelf aan te gaan pakken.

Helaas heb ik afgelopen zondag tijdens een wedstrijd tegen de aanstaande kampioen mijn knie verdraaid, een knak gehoord en kan ik niks meer. Mijn fysio heeft me doorverwezen naar een orthopeed en verwacht dat ik me voorste kruisband heb afgescheurd. Behoorlijke domper. Woensdag afspraak. Hopelijk heb ik mazzel, maar ziet er niet best uit. Marathon plan staat dus even in de ijskast..
 
Ik zit atm. aan de -6 kg, eet nu redelijk koolhydraat arm, gaat de goede kant op.

Sinds kort doe ik aan touwtrekken, gisteren eerste wedstrijd gehad.(2e geworden) Maar jezus wat een fullbody workout zo'n wedstrijd avond .. heb echt overal spierpijn. :p
 
Supervet Pim, touwtrekken. Als ze hier nou ook eens zoiets zouden organiseren behalve met koninginnendag, of moet ik zeggen koningdag?! Dan zou ik in elk geval ook mooi meedoen. Hoe moet ik het me voorstellen? In team verband of gewoon 1 tegen 1?
 
Hier na een totale stop door schouderblesure weer terug opweg :) helaas twee maanden eruit geweest zon beetje en van 80 afgevallen naar +- 71 kg motivatie was echt totaal weg. Nu weer beetje beter aan het eten en weer aan het knallen ^^

Momenteel
1,69cm
76kg
Vp 9%

Hopelijk toch nog optijd klaar voor Flexcup en anders gaan we gewoon jaartje door :) ga pas meedoen als ik er zelf tevreden mee ben en heb best hoge eisen :p
 
Hallo.

Ik ben vanaf t begin van het jaar een aardig stukkie afgevallen via een een crash dieet van een bekende dieetguru :)rolleyes:)
Nu meer met kracht training bezig samen met 1 van mn stuntteam makkers.. zit nu op 100 kilo bij 2 meter...

Zit me in te lezen in trainingschema's en ook voornamelijk voedingsschema's maar er is ZO enorm veel keuze.. iedereen zegt weer wat anders...

Iemand een idee, wat voormij geschikt zou zijn qua eet en trainingsschema?.. wil iets kwijt nog qua vetpercentage en wat meer spiermassa maar blijf wel liever flexibel dan enorm.

Grappig detail is trouwens dat ik Mike. tegen kwam in de gym, nog steeds een monster!
 
Ik zou gaan voor een eetschema met een hogere eiwitinname (e30%-k50%-v20%) en beginnen met een normaal split trainingsschema. Zorg dat je dat allemaal op orde hebt (voeding moet gewoonte zijn en oefeningen allemaal goed kunnen uitvoeren), dan ben je zo een 2-3 maanden verder en bekijk je het dan nog eens. Voeding zou ik vooral 'normaal' houden om een terugval tegen te gaan, gun jezelf junkdagen en probeer bier drinken e.d. daarmee een beetje te beperken. Imo kun je het beste kijken naar lange termijn, want ik zie zoveel mensen die 15kg afvallen, maar het er 2 jaar later gewoon weer bij aan hebben
 
Last edited:
Ik zit atm. aan de -6 kg, eet nu redelijk koolhydraat arm, gaat de goede kant op.

Sinds kort doe ik aan touwtrekken, gisteren eerste wedstrijd gehad.(2e geworden) Maar jezus wat een fullbody workout zo'n wedstrijd avond .. heb echt overal spierpijn. :p

Nice, klasgenoot van mij deed dat ook, is toen zelfs naar Afrika geweest voor wedstrijden, mooi werk!
 
Hoe staat het met het trainen mannen?

Ik ben lekker bezig en gewicht + kracht neemt langzaam toe :)

Vooral bezig met wielrennen, 30km fietsgedeelte van een run-bike-run dat ik ga doen. 8 weken gericht naartoe training nu :). Merk wel dat mijn lichaam het zwaar heeft laatste tijd, af en toe last van mijn knieen en merk gewoon dat het herstel niet altijd top is. Rij wel steeds harder en nog steeds PR's op klimmetjes e.d.. Voeding gaat ook lekker, misschien niet zo hard als ik zou willen, maar ik blijf droger worden en het heeft gewoon tijd nodig voordat de huid strak trekt. Zit nu op 94kg bij 1.91 mtr en denk 10-13% (moeilijk inschatten met losse huid, hp meting zei laatste keer 12,x%), doel is en blijft 1.91x91kgx9.1% (en dus blokjuzzz).

Foto van mijn rug, links is van nov2011, zat ik op 105kg oid, rechts is van paar weken terug 94kg
m7qqub.jpg


Links waar ik ooit begon (123.5kg bij 35-40%?) en rechts is van een jaar geleden (inmiddels denk nog een 3-5% droger), 3,5 jaar over gedaan en hoop volgend jaar zomer 'klaar' te zijn :p
34j8374.jpg


@Bert;goed bezig!
 
Last edited:
Hier lekker bezig met 2x in de week Crossfit. Is erg leuk om te doen en heel gevarieerd. Van hardlopen, sprinten, touwklimmen, pull ups, squaten, powerclean, kettlebells etc etc.

Nu alleen nog me voeding op orde gaan brengen. Ze hebben het bij Crossfit steeds over Paleo. Iemand ervaring mee? Doel is nog steeds droger worden..
 
Back
Top