Fitness / Bodybuilding Facts! #17

Hoe doen jullie de uitvoering met (incline) benchpress? Zakken tot de borst (borst aantikken) of minder ver zakken (bovenarmen ongeveer parallel aan vloer)? Eerder deed ik veelal met de werksets het laatste, maar gister voor het eerst borst getraind door de stang zover mogelijk te laten zakken. Wel minder kilo's eraan. Ik merkte goed de maximale stretch en contractie van m'n borst. Ik heb de laatste tijd aardig nagedacht over de uitvoering van allerlei oefeningen; grotere ROM, meer beheersing.

@ Jesse, ik doe onderstaand schema sinds een paar weken, na een flinke tijd stronglifts.

Ik doe nu dit:
Maandag
Borst
Bench press4x8
Incline dumbbell press4x8
Incline dumbbell flyes4x8
Pec deck of chest press machine4x8
Triceps
Close grip bench press3x8
Rope pushdown4x8
Single hand reverse pushdown3x8
Overhead dumbbell tricep extension3x8
Abs
Hanging knee raise3x8
Ball crunch3x8
Woensdag
Rug
Wide grip pull-ups2xmax
Deadlift3x8
Barbell BOR3x8
Lat pulldown3x8
Vertical row machine3x8
Biceps
EZ-bar curls4x8
Dumbbell curls3x8
(Chin-ups/bicep curl machine)
Kuiten
Mixed stance calve raises4x8
Vrijdag
Benen
Squat4x8
Leg curl4x8
Leg press4x8
Leg extension3x8
Schouders
Standing military press4x8
Side raises3x8
Reverse pec deck3x8
 
om maar is wat te posten :)

progress;
2daaddd.png


2njda3s.jpg


percentage 8.3, gewicht 76kg
 
Last edited:
Nice!
Sta je altijd zo droog of?
Enige wat ik op te merken heb is dat in verhouding je onderarmen klein lijken... voor de rest erg netjes!
Lengte?

edit: Hier gaan we wss volgend jaar ook terug naar een gym 2/3x van de 5x dat ik train. Ga dan trainen onder de/een oude trainer van Inge de Bruin. Doel is om toch proberen flexcup te halen met een goede body....
 
thnx! Onderarmen komen niet echt goed uit op de foto idd, is irl wel redelijk in verhouding haha. Lengte 1.78. Jij succes met de flexcup! Ik sta eigenlijk altijd wel zo ja, Greg Plitt als inspirator ;)
 
Haha jah natuurlijk Anil! :p hier geen last van :p (thuis) en in de gym eigenlijk ookniet... best rustig.

Jullie goals voor dit jaar?
 
Haha kom ik dan aan met ik wil de 85+ aantikken :/
En stiekem toch ook flexcup doen maar daar ben ik nogsteeds niet helemaal 100% overuit. Qua gewichten heb ik eigenlijk geen goals, naja miss toch 50+ dumbell pressen als ik dan iets moet kiezen...
 
Kilotje of 30 afvallen zou geen kwaad kunnen voor me, ben tot nu toe goed bezig al zeg ik het zelf. Moet alleen een goed voedingsschema opstellen wat ik ook daadwerkelijk vol kan houden.
 
Back
Top