Fitna

ErikG

Señor
Hola, na het dollar topic dacht ik dat dit topic ook wel zou kunnen.

Fitna, de anti islam film van Wilders.

Wat vinden jullie hiervan, moet de film uitgezonden worden of slaat het nergens op?

Ik zelf vind het eigenlijk al belachelijk dat het niet zou moeten kunnen om een film uit te zenden. Om ambassades etc aan te vallen en om mensen te doden omdat ze een geloof beledigen gaat er bij niet in.

Echter dit is nou eenmaal een gegeven vandaag de dag, dus ik zeg: niet uitzenden vanwege alle mogelijke ellende die ermee veroorzaakt kan worden.
 
Advertisement - register to remove this

Er valt voor beide kampen wel wat te zeggen vind ik.

Enerzijds zeg je, vrijheid van meningsuiting, dus moet het kunnen. Als ik Moslim zou zijn zou ik er ook echt niet mee zitten, dus sja, dan moet zoiets gewoon kunnen vind ik.

Anderzijds, Wilders WEET dat er gezeik van komt en dat er bepaalde groepen zijn die er nu eenmaal niet tegen kunnen. Waarom dan toch weer uitlokken bij die mensen?

Maargoed, uiteindleijk maken de Moslims er imo zelf het probleem van, dus voel ik meer voor het idee van vrijheid van meningsuiting, al blijf ik het wel wat flauw vinden van Wilders.
 
In mijn ogen wil wilders gewoon moslims uit hun tent lokken waardoor ze hun eigen in een slecht daglicht gaan zetten. Met als gevolg dat de gemiddelde autochtoon nog meer afkeer krijgt van allochtonen. En hij er dan met zijn politieke partij er de vruchten van plukt.
 
ons geloof is tog ook al za vaak voor lul gezet? en dan gaan wij tog ook neit dreigen met dit of dat.. vind dat het een beetje opgeblazen word. hoe minder publiciteit des te eerder is iedereen die film weer vergeten
 
vind het eigenlijk niet kunnen, die lui zijn zo gek die vallen alle nederlanders daar ook aan, die wilder krijgt vandaag of morgen toch een kogel door de kop, maar wat hij andere mensen(Nederlanders) ermee aan (kan) doen vind ik het ergst
 
vind het eigenlijk niet kunnen, die lui zijn zo gek die vallen alle nederlanders daar ook aan, die wilder krijgt vandaag of morgen toch een kogel door de kop, maar wat hij andere mensen(Nederlanders) ermee aan (kan) doen vind ik het ergst

Klopt, denk aan de Nederlandse ambasades in die landen.

Het is natuurlijk ronduit belachelijk dat zo'n film niet uit kan/mag komen vanwege zulke mensen die in die landen wonen.
 
Iedereen heeft al zijn oordeel klaarliggen, terwijl de film zelf uberhaubt nog niet eens is uitgezonden..

Tuurlijk kun je er wel over discussieren, maar alle commotie en ophef die erover wordt gemaakt is misschien nog wel erger dan de film zelf..
 
Ik snap de reden niet achter zo`n film. Het is toch geen kunstenaar oid?
Tuurlijk vrijheid van mening. Maar niet vrijheid van beledigen, en zeker niet als dat ook concequenties kan hebben voor anderen.

Elke negatieve reactie van de islam op deze film (bij voorbaat) zal enkel er voor zorgen dat Wilders kan zeggen; "zie je wel!"

Zoals hij eerder zei dat de maatschappelijk campagne olv D.Terpsta de kans vergroot dat Wilders iets persoonlijk zal worden aangedaan.

Imo is het ook zo dat door niet alleen Wilders maar ook door de media vooraf al de angst wordt opgestookt. Misschien is de aandacht belangrijker dan de film zelf voor Wilders. Want voor een beledigende film hoef je niet veel te doen.

Ik hoop enkel dat de mensen die beledigd gaan worden in de film en anderen zich niet laten verleiden tot verkeerde reacties. Ik vond het al erg goed dat moslims Wilders wilde gaan knuffelen of knuffels gingen opsturen. ZO! moet je ermee omgaan.
 
Imo is het ook zo dat door niet alleen Wilders maar ook door de media vooraf al de angst wordt opgestookt. Misschien is de aandacht belangrijker dan de film zelf voor Wilders. Want voor een beledigende film hoef je niet veel te doen.

Hier ben ik het helemaal mee eens. Het draait allemaal niet om die film. Het enige wat meneer wil is gewoon aandacht, en zo'n beetje heel Nederland ( en met name het kabinet) is in dit spel de mongool en niet Wilders aangezien wij/zij hem nu geven wat ie wil.

Prachtig gewoon:het spel wat ie speelt en dat het die man ook nog lukt.Ik ben het lang niet altijd met hem eens, maar dit vindt ik ronduit 10 bonuspunten waard:winner:
 
Je kan het van verschillende kanten bekijken zoals eerder al gezegd is. Aan de ene kant heeft Wilders in principe alle recht om die film te maken maar is het hoogstwaarschijnlijk gewoon dom omdat er een grote kans is op aanvallen, of andere gewelddadige acties van Moslim-landen tegenover de westerse wereld. (Even terzijde, ik vind dat aanslagen hierdoor ofzo sowieso niet zouden kunnen en mogen, aangezien je naar mijn mening wel boos mag zijn als je god of profeet ofzo belachelijk wordt gemaakt, maar de manier waarop bepaalde mensen dat uiten natuurlijk vaak onacceptabel is. God wordt ook regelmatig belachelijk gemaakt door bijvoorbeeld cabaretiers, ik kan me theo maassen herinneren die aan een kruisbeeld van jezus likt op het podium, en daar wordt hard om gelachen, maar als er een keer iets wordt gezegd over een moslim, of profeet dan slaat het hele midden oosten op tilt, en volgen er vaak gewelddadige demonstraties of aanslagen, wat natuurlijk nergens op slaat. Wij mogen niks zeggen over mohammed, maar zij mogen ons wel allemaal christenhonden, ongelovige honden noemen?? Iedereen heeft het recht een geloof te hebben, en dat moet je gewoon respecteren.)

Aan de andere kant is het natuurlijk ook nog mogelijk dat Wilders in die film alleen maar beelden heeft gebruikt van echte gebeurtenissen. Bijvoorbeeld dat filmpje van een tijdje terug waarop een meisje door het hele dorp wordt bekogeld met stenen etc. Als er in die film alleen maar dit soort beelden te zien zijn, gewoon anderhalf uur lang beelden van dit soort gebeurtenissen, dan kunnen de moslims moeilijk gaan ontkennen dat dit soort praktijken niet plaats vinden..

Wat ik dus wil zeggen, misschien is het wel niet verstandig van meneer Wilders om de film uit te brengen, aan de andere kant weet niemand wat er in de film komt te staan, en heeft het dus eigenlijk weinig zin om nu al met z'n allen kritiek te uiten op de film, en zullen we het maar af moeten wachten. Misschien maakt half nederland zich wel gewoon druk om niks. En verder als de film gewoon één lange beschuldiging is van Wilders richting alle moslims, dan is het terecht dat mensen hier boos om zijn, maar dan nog geeft het absoluut niemand het recht om over te gaan tot gewelddadige sancties richting Wilders, of de gehele westerse wereld.
 
Wij mogen niks zeggen over mohammed, maar zij mogen ons wel allemaal christenhonden, ongelovige honden noemen?? Iedereen heeft het recht een geloof te hebben, en dat moet je gewoon respecteren.)

Vroeger was het andersom. "kruistochten"


dan kunnen de moslims moeilijk gaan ontkennen dat dit soort praktijken niet plaats vinden..

maar hij scheert alles wat over een kam.
Dit gebeurt in NL toch niet? en de omstandigheden daar (ontwikkeling/rijkdom etc) kan zulke extreme dingen ook voeden. De islam zoals daar belijd word zal het dan ook excuseren. Maar je op veel manieren islamiet zijn hoor.

Irakezen die zich opblazen om Amerikanen te doden kan je irakezen die amerikanen als bezetters haten noemen of islamieten die christen doden.
 
Vind het belachelijk waar het parlement zich mee bezig houdt, de film is nog niet eens uit. Niemand heeft hem gezien. en gaan ze nu al doen alsof dadelijk iedereen er Nederland op gaat aankijken. Onderzoek had aangetoont dat wilders zijn film in geen één krant voorkwam (in het buitenland) alleen in Amerika was een artikel van 3 regels... terwijl balkenende beweerde dat de komst van de film overal groot nieuws was)

(radicale)Moslim gaan de film zien als weer een aanleiding om te gaan rellen. Denk dat de film juist wel goed is om iederaan aan het denken te zetten.
 
Last edited by a moderator:
maar ikzelf vind gewoon dat dit nederland is en dat het gewoon nederland moet blijven,

aanpassen of opbokken dus

wij 'nederlanders' veranderen (nederland) ook. Jou opa/oma leefden ook in een ander land met dezelfde naam. Dus tja.
 
Vroeger was het andersom. "kruistochten"

maar hij scheert alles wat over een kam.
Dit gebeurt in NL toch niet? en de omstandigheden daar (ontwikkeling/rijkdom etc) kan zulke extreme dingen ook voeden. De islam zoals daar belijd word zal het dan ook excuseren. Maar je op veel manieren islamiet zijn hoor.

Irakezen die zich opblazen om Amerikanen te doden kan je irakezen die amerikanen als bezetters haten noemen of islamieten die christen doden.

Even voor de duidelijkheid, ik ben het niet eens met Wilders, vind het over een kam scheren van alle moslims ook volledig onterecht, er is een groot deel wat gewoon normaal leeft, hard werkt voor de centen en niemand kwaad doet etc. Bij de christenen waren vrouwen ook in vorige eeuwen vaak minder als mannen, zoals nu met moslims, dus dat is me punt niet.. Wat ik bedoel te zeggen, is dat als er alleen maar echte beelden van dat soort gebeurtenissen in komen te staan, dan is er niemand die kan ontkennen dat dit plaats vindt, ik kan me in nederland geen gebeurtenissen herinneren dat iemand openlijk op straat werd gestenigd door een volledig dorp.

Dus het over één kam scheren keur ik ook af, maar het is een feit dat niemand kan ontkennen dat dat soort dingen plaatsvinden.
 
er is iig iets goed mis hier in nederland,

waarom grijpt niemand gewoon eens in?
wilders kan en mag alles zeggen onder het mom van vrijheid van menings uiting.... maar hij gaat imo wel echt te ver nu

en in feite geld dat ook voor de partij van de dieren. je kan zon clubje toch gewoon niet sirieus nemen terwijl er in nederland echt wel ergere dingen aan de hand zijn

iig neckshot voor wilders,pvdd en ayaanteef zou niet zo verkeerd zijn denk ik....
 
Wilders gaat echt niet met een anti koran film komen,

dan weet hij zelf ook dat hij geen jaar meer te leven heeft,
het enige wat hij probeert te bereiken is dat mensen gaan inzien dat de islam behoorlijk slechte opvattingen heeft en dat dit in een land als nederland niet getolereerd zou moeten worden.

Nederland is druk bevolkt, als de islammannen iets tegen hebben op de fitna en alles er om heen, dan bokken ze toch lekker op;)

het blijft hier ten slotte nederland en we moeten ons niet gaan aanpassen aan de islam, de islam past zich maar aan aan nederland
 
Back
Top