FILMPJE Vicacity snor, afstelling?

Advertisement - register to remove this

Als je zelf gas aan het geven bent dan inderdaad afstelling.
Als hij zo uit zichzelf doet dan toch valse lucht.
Misschien bij olie keerringen.
 
Als je zelf gas aan het geven bent dan inderdaad afstelling.
Als hij zo uit zichzelf doet dan toch valse lucht.
Misschien bij olie keerringen.
Ik geef uiteraard geen gas.. hahah
Post automatically merged:

Als je zelf gas aan het geven bent dan inderdaad afstelling.
Als hij zo uit zichzelf doet dan toch valse lucht.
Misschien bij olie keerringen.
Kan ik die oliekeeringen makkelijk controleren?
Post automatically merged:

Als je zelf gas aan het geven bent dan inderdaad afstelling.
Als hij zo uit zichzelf doet dan toch valse lucht.
Misschien bij olie keerringen.
Wel te noemen dat de scooter verder wel gewoon relatief normaal rijd.
Post automatically merged:

Geef je nu zelf gas of gaat hij uit zich zelf er vandoor?
Geef geen gas.
Post automatically merged:

spruitstuk + luchtfilter helemaal nat gespoten met remreiniger, dan merk ik weinig verschil. Wel ben ik het er mee eens dat er ergens valse lucht zit. Ik weet alleen niet waar ik het kan zoeken
 
Last edited:
De keerring achter de vario kan je wel makkelijk controleren. Andere kant bij ontsteking word wat moeilijker.
Ah oke, morgen komt mn zuigerstop binnen dus ga morgen even kijken! Moet toch de riem vervangen. Mochten die goed zijn, enig idee waar het anders nog kan zitten?
 
Het bougie gat van een Peugeot cilinder is nogal scheef en niet recht zoals andere scooters.
Hierdoor kan je veel schade aanrichten met een zuigerstop en ik adviseer je dan om deze niet in je cilinder te draaien want je gaat de boel ermee stuk maken. Bij een cilinder voor minarelli zit de bougie echt recht op de kop en dan kan het wel. Niet ideaal natuurlijk maar het kan wel.
Bij Peugeot zit de bougie soort van scheef erin en op die manier kan je de boel slopen.

Ik adviseer je om een varioblokkeer sleutel te kopen en die zuigerstop terug te sturen of weg te gooien. Met een slagmoersleutel kan je ook de vario loskrijgen eventueel (geen blokkade spullen nodig bij gebruik slagmoersleutel).

Dit is een cilinder kop van minarelli, waar je in principe wel een zuigerstop kan gebruiken.
1611671100629.png
En dit eentje van Peugeot:
1611671129327.png

Zie je hoe scheef de bougie erin gaat? Je zuigerstop zal er dus ook scheef in gaan met alle gevolgen van dien.
 
Het bougie gat van een Peugeot cilinder is nogal scheef en niet recht zoals andere scooters.
Hierdoor kan je veel schade aanrichten met een zuigerstop en ik adviseer je dan om deze niet in je cilinder te draaien want je gaat de boel ermee stuk maken. Bij een cilinder voor minarelli zit de bougie echt recht op de kop en dan kan het wel. Niet ideaal natuurlijk maar het kan wel.
Bij Peugeot zit de bougie soort van scheef erin en op die manier kan je de boel slopen.

Ik adviseer je om een varioblokkeer sleutel te kopen en die zuigerstop terug te sturen of weg te gooien. Met een slagmoersleutel kan je ook de vario loskrijgen eventueel (geen blokkade spullen nodig bij gebruik slagmoersleutel).

Dit is een cilinder kop van minarelli, waar je in principe wel een zuigerstop kan gebruiken.
View attachment 59366
En dit eentje van Peugeot:
View attachment 59367

Zie je hoe scheef de bougie erin gaat? Je zuigerstop zal er dus ook scheef in gaan met alle gevolgen van dien.
Thanks! Heb er 1 besteld. Hoop dat ik iets vind. Want ik word er best gek van. Heb ondertussen alles al los gehad. Maar ben niks opgeschoten. Anders breng ik hem naar de scooterboer
 
Roy, ik heb hetzelfde probleem met mijn China GY6.....laat even via deze post weten als het is opgelost....ik kan namelijk ook nog nergens valse lucht vinden....
 
Roy, ik heb hetzelfde probleem met mijn China GY6.....laat even via deze post weten als het is opgelost....ik kan namelijk ook nog nergens valse lucht vinden....
Hoi! Ik heb ondertussen alles los gehad. Wat mij opvalt is dat het in mijn geval denk ik (hoop ik) een slecht sluitend membraam is. Ik laat van mij horen!
 
Wow wow Enterprise.....ik ben gewoon nieuwsgierig welk membraam......chill......en ik had al een topic aangemaakt
Als je je door mijn opmerking aangevallen voelt dan kan ik daar niets aan doen. Was in ieder geval niet de bedoeling. Misschien nog maar eens mijn post goed lezen.
 
Als je je door mijn opmerking aangevallen voelt dan kan ik daar niets aan doen. Was in ieder geval niet de bedoeling. Misschien nog maar eens mijn post goed lezen.
Je hebt helemaal gelijk ligt aan mij dat ik de toon niet helemaal vriendelijk vind, mijn excuses. Neemt niet weg dat mijn GY6 hetzelfde doet als de Peugeot van Roym98. Ik wil me niet beperken door alleen maar bij GY6 forum items te kijken, oorzaak zou wellicht in dezelfde richting kunnen liggen.
 
Een gy6 4 takt motorblok en een 2 takt peugeot blok is zo'n groot verschil. Ieder motorblok is anders. De kans is erg klein dat je dezelfde oorzaak hebt. Ookal heb je hetzelfde probleem.
 
Zit wel onder een kisbee. Ook onder een v-clic.
Klopt maar heb nog nooit gehoord van een 4 takt ouder model vivacity eigenlijk. Hebben die nieuwe vivacitys ook een gy6 blok? Volgensmij hebben zelfs de piaggio zip 4 takten een gy6 motorblok tegenwoordig?
 
Last edited:
Nee zit een sym 4t blok onder.
Piaggio heeft een eigen model 4takt blok, grotendeels een kopie van het 2takt blok. (zitten veel 2takt onderdelen in de aandrijving.)
Post automatically merged:

Betreft het topic antwoord / reactie.

Je scooter ziet er erg gebruikt eruit, weinig onderhoud aan gedaan.. (laat me wel raden wegens een bijna gladde achterband.)
Zou eens na gaan of het blok nog maar zeer weinig compressie heeft.. Lijkt mij veel te ratelen en slap te lopen.
Dat hakkelen zou wel eens je ontsteking kunnen zijn.. Heb paar weken geleden een goede 2ehandse (bijna nieuw) in de mijn gezet.
Ging van slecht starten naar in 1 keer starten en heel krachtig lopen.. Had ook het idee dat de oude ontsteking erg weinig weerstand gaf. Boeltje draaide iets te makkelijk door. En laat een vliegwiel ook nooit vallen, want dan raakt het ze magnetisme kwijt en kan je een ander vliegwiel gaan zoeken.
 
Last edited:
Back
Top