[Filmpje] Agility 4t, klinkt dit normaal?

Cuprani

New Member
Ik heb een Agility 4T snor gekocht vorige week. Hij zou helemaal standaard zijn volgens de vorige eigenaar, maar hij klinkt alsof er een powerfilter op zit. Wanneer is 50% gas geef trekt hij "normaal" op voor een snor naar zijn topsnelheid. Wanneer ik 100% gas geef is er echt een BOAAAAP hoorbaar, zoals ik dat van vroegen nog ken toen ik 16 was en met een powerfilter reed. Hij trekt en rijdt er echter totaal niet harder van. 50% volgas en 100% gas loopt even snel, alleen geeft veel meer herrie.

Zie hier een filmpje voor het geluid.

(filmpje wordt nu door youtube bewerkt en is pas 0ver 10 minuten beschikbaar, 18-08 17:50)

Bij het ophalen reed hij 34km/h op de teller, volgens de eigenaar was er niks aan deze scooter gedaan. Hij had hem zelf ook niet nieuw gekocht dus wist de historie niet.

Ik wilde er 7 gram rollers inzetten (ipv 6,5) en kwam toen tot mijn verbazing een volledig gladde variobus tegen, dus onbegrenst. Met alleen maar het monteren van andere rollers liep hij toen 50 (de originele kwamen er vierkant uit), en dat vind ik echt te snel. De brommer variobus die ik had gekocht om op te voeren, heb ik er uiteindelijk in gemonteerd om hem weer af te voeren.

Wat mij ook opviel was een brandschone carburateur.
Die is of nieuw, of gereinigd als nieuw.

Kan dit geluid van een lucht overschot komen? Of is dit gewoon heel normaal bij een snor?
Zitter er origineel nog begrenzers op de carberateur die de vorige eigenaar misschien verwijderd kan hebben?
Ik vind het extra geluid vrij irritant namelijk.
 
Advertisement - register to remove this

Enig idee wat het kan zijn?
Klinkt mij echt een beetje als te veel lucht, maar weet het niet zeker.

Zitten er normaal begrenzers in de carb, luchtfilter of het membraan?
 
..Maak je luchtfilter eens opoen , kijk of dat filter matje er in zit .
Kan ook zijn dat de slang van af het luchtfilter naar de carburateur stuk is .
 
Luchtfilter open gemaakt, filter zat goed. Nog eens goed naar de carb gekeken, bleek die slang los te zitten die van de duisternis komt. Zat er half op dus van 1 kant niet te zien. Nu goed er op gezet, maar wel de pielen want die buis lijkt wel te klein. Uiteindelijk er op gekregen en probleem opgelost..
 
Back
Top