fietscomputer als teller !

BETA-ARK

Well-Known Member
Ik ben ook maar van plan een fietsteller te monteren op me scooter. Ik heb nog een teller liggen alleen ik heb niet meer dat houdertje en die magneetjes ofzo.
Zijn die magneetjes die je op je velg en voorvork moet monteren normale magneetjes ? of zijn die speciaal en moet ik die als ik magneetjes heb gekocht zo monteren dat ze elkaar aantrekken of juist afstoten ?
Wie kan mij uitleggen hoe dat allemaal eigenlijk werkt en hoe ik mijn oude fietscomputer toch nog kan gebruiken !!
 
Advertisement - register to remove this

Ik heb op m'n mountainbike een Cateye Cordless 2 zitten. Is draadloos en heeft een heel sterk signaal. Hij haalt het ook makkelijk op een scooter. De meeste draadlozen komen niet eens goed door het metaal van een fiets. Hij kostte me 120 piek, maar als digi-teller weet ik zeker dat ie het op een scooter heel goed zal doen. Hij is ook als beste getest door de ANWB. Dus als je er eentje koopt en je wilt een draadloze (lijkt me wel handig) neem die dan. Hoe je hem het beste kunt monteren kan ik je niet zeggen, omdat ik het nog nooit op m'n scooter uitgeprobeerd heb.
 
Ik heb da ook gedaan.
FietsPC erop.
Of de magneetjes zich aanstoten of aantrekken weet ik niet.
Maar volgens mij is da geval wat op je wiel komt gewoon een magneet.
En die op je frame is gewoon een voeler.
Het draadje was alleen te kort en da heb ik moeten verlengen
meer niet.

Doet het goed hoor.
 
Ja een sigma 800 is goed en goedkoop, maar nog beter is de 1200, die heb ik zeer binenkort. nu heb ik een cateye en die haalt het maar tot de 88, dan begint ie weer overnieuw en doet ie vaag. dus neem geen goedkope cateye!
 
Back
Top