Fiddle Brom omkeuren naar snor

Fagi

Member
Momenteel bezit ik een sym fiddle met een euro4. Het is nu een brom scooter. Ik wil deze graag omkeuren naar een snor. Kan ik de snelheid verlagen met een varioring of moet er elektronisch nog iets ingeregeld worden?
 
Advertisement - register to remove this

Die kan je verlagen met een varioring.
Ik wil de mijne naar brom omzetten.
Welk gewicht rolletjes heb jij erin?
Die moet jij misschien ook nog aanpassen.
Ik heb er nu 8.4 gram inzitten.
 
Nog niet naar gekeken eerlijk gezegd. Zit nog de orginele rollen in. Dus ik hoef verder niks elektronisch te doen. Lees namelijk bij het opvoeren dat dat wel moet
 
Ik bedoel hier eigenlijk een begrensde ecu mee. Was een beetje onduidelijk. Varioring werkt natuurlijk ook maar dan draai je volle toeren om 32 te gaan.
 
Klopt niet helemaal.
Ik heb het geprobeerd, ecu snelheid op 70 gezet en toeren begrenzing uitgezet, varioring eruit.
Loopt volgas 52 ongeveer, geen over toeren of niets, alleen trekt niet goed.
Dit kan ik nog afstellen met de rollen.
Toen weer alleen de varioring van 4mm erin en loopt dan 36, geen over toeren of niets, loopt lekker, trekt ook goed.
 
Dus de begrenzing heeft niks met de toeren te maken? Wat is dan het verschil tussen de 25, 35, 45 en onbegrensde ecu's? Want tot nu toe merkte ik op elke injectie scooter die begrensd was dat hij zich net zo inhield als een gecarbureerde met een begrensde cdi.
 
Als in de ECU de snelheid op 28 staat en de toerenbegrenzing staat aan dan begint hij rond de 28 te stotteren.
Ze plaatsen er dan een ring in van 8mm zodat hij 25 loopt.
Dus je komt niet aan de begrenzing, wel als je berg af rijd of ineens flink wind in de rug krijgt en hij wil harder.
Dan gaat het tot 28 en dan gaat hij stotteren.

Het is ook eigenlijk geen toeren begrenzing maar een snelheids begrensing tenminste zo zie ik het.
 
Ok dan is het toch een stuk ingewikkelder dan ik dacht. Maar als je dus een 45kmph ecu met een varioring begrensd heeft dit geen negatieve gevolgen? Waar is de 35kmph ecu dan vooor?
 
Die 35kmph ecu is denk ik ervoor dat je nog binnen de wok valt.
En het ligt eraan hoe ze hem programmeren.
Zetten ze parameter PAR77_VAL op 1 dan is de begrenzing in.
En als je dan de varioring smaller maakt of eruit, zal hij nooit harder lopen.
Zet je parameter PAR77_VAL op 0 dan kan je met de varioring de snelheid zelf instellen.
Zelfs als in de ECU de snelheid maar op 25 staat, en je haalt de ring eruit gaat hij volle snelheid.

Zo ziet een gedeelte van de parameter eruit.

PAR70_DES=Speed_Max
PAR70_VAL=50

PAR77_DES=Speed_Sensor_EN
PAR77_VAL=1
 
Even een andere vraag. Nou heeft mijn neefje een snorvariant gekocht die tegen de 60 loopt. Deze willen wij gewoon weer afvoeren naar 30 km/u is dit mogelijk door alleen een varioring te gebruiken? Het gaat om een euro4 variant met elektrische carburateur
 
Even een andere vraag. Nou heeft mijn neefje een snorvariant gekocht die tegen de 60 loopt. Deze willen wij gewoon weer afvoeren naar 30 km/u is dit mogelijk door alleen een varioring te gebruiken? Het gaat om een euro4 variant met elektrische carburateur
Om welke variant gaat het?
Bouwjaar?
 
Inzake het omzetten van brom naar snor.
Ben je op de hoogte van onderstaande ?
 
Ik zou het persoonlijk nog niet doen want ze willen de snor scooters met helm laten rijden dus dan heb je een snor waar je alsnog een helm op moet
Momenteel bezit ik een sym fiddle met een euro4. Het is nu een brom scooter. Ik wil deze graag omkeuren naar een snor. Kan ik de snelheid verlagen met een varioring of moet er elektronisch nog iets ingeregeld worden
 
Ik heb hulp nodig. Mijn scooter is begrensd op 38 km/h. lees parameters PAR70_VAL=38 PAR77_VAL=1.
Nieuw:
PAR70_DES=Speed_Max
PAR70_VAL=70
PAR77_DES=Speed_Sensor_EN
PAR77_VAL=0
Welke parameter zou het probleem kunnen zijn? Ik heb het gevoel dat de omzet laag is. na de verandering is het nog steeds 35-38km/h

De scooter rijdt in Polen, snelheidslimieten voor scooters worden hier niet gerespecteerd. Daarom wil ik dat hij snel gaat.

mijn map:
 
Je hebt exact de zelfde MAP file als de mijne.
En ik had zelfde probleem.
Ik heb toen PAR 66 op 7500 gezet.
Staat bij jou nog op 6800.
Dat is de parameter voor de omw/min

Springt hij terug na het aanpassen van 7500 weer terug naar 6800 na het uploaden of stuk rijden laat even weten hier.

Kijk ook even welke kleur pick up jij hebt, blauw of zwart.


 
Bedankt voor de snelle reactie. Ik heb een blauwe kleur. Maandag ga ik de impusator vervangen door Peugeot Tweet 2011. Ik laat je weten of het geholpen heeft.
 

Attachments

  • nieb.jpg
    nieb.jpg
    155.4 KB · Views: 6
  • tweet.jpg
    tweet.jpg
    162.4 KB · Views: 6
Oke ben benieuwd.
Maar toerental mag ook iets hoger, trekt hij ook beter. (PAR 66)
45km/h 2.6 kw/7500rpm staat in boekje.
 
Back
Top