Fiddle 2 euro 4 bj 2021 kmstand 832 valt uit tijdens rijden, en start daarna alleen met kickstart op zijn standaard.

Naat072

New Member
Dit weekend deze scooter gekocht.
Fiddle 2 euro 4 bj 2021
kmstand 832
Echter valt hij uit tijdens het rijden, en start daarna alleen met de startknop als ik de scooter op zijn (bok) standaard zet. En dan na een paar minuten rijden valt hij weer uit, en dan weer alleen te starten via de startknop als ik hem dus weer op zijn grote standaard zet, dus dan alleen via de startknop gaat niet, ook als hij uitvalt lucht het motorstoringsknopje op, weet niet of dit altijd zo gaat bij uitvallen want tijdens rijden brand dit lampje namelijk niet. nu heeft deze scooter een tijdje (zowiezo sinds eind oktober stil gestaan, kan dit zijn dat de accu opgelaten moet worden, door het lange stil staan of miss enkel een bougie vervangen? Of dat miss de huidige benzine, toch wel een volle tank er te lang inzit en nu de scooter gebruikt word, dit het probleem veroorzaakt.
Wie weet wat dit kan zijn? Want steeds uitvallen en dan eerst op zijn standaard te moeten zetten om weer te starten en verder te rijden vind ik ook niet fijn
 
Advertisement - register to remove this

Benzine zal het probleem niet zijn.
Accu zou ik even aan de druppellader zeten.
Verder is het een vrij nieuwe scooter, had vorige eigenaar er ook last van? Succes
 
Benzine zal het probleem niet zijn.
Accu zou ik even aan de druppellader zeten.
Verder is het een vrij nieuwe scooter, had vorige eigenaar er ook last van? Succes
Post automatically merged:

vorige eigenaar denk ik niet, hij was ingeruild bij een autobedrijf en daar heb ik hem gekocht, alleen zit deze niet om de buurt, las zelf al o een ander forum dar de benzine verdampt kan zijn in de carburateur door het (lange) stilstaan. Heb geen idee of deze een carburateur heeft want het is volgens mij een injectie scooter, En nu las ik dat dan het best is na een tijd stil gestaan te hebben om hem dan ipv electrisch een paar keer te starten met de kickstart, maar toch begrijp ik niet dat hij alleen elektrisch start vanaf zijn standaard en niet als hij gewoon op zijn banden staat. Moet hem na uitvallen dan echt weer op zijn hoofd/middenstandaard zetten om hem dan eeer opnieuw te starten.
Verlichting claxon enz doet het ook gewoon
 
Last edited:
Dat het motor lampje aangaat als de scooter uitvalt hoort . Dit gaat ook na de diagnose aan als je de scooter op contact zet en niet start .
Het enigste wat ik zo kan bedenken , is dat de tank ontluchting in de knoop komt als de scooter van de standaard is . Het zal gezien het jaartal een injectie scooter zijn denk ik. Hoor je wel de pomp lopen als hij uit gevallen is , en de scooter NIET op de standaard staat , als je het contact uit en aandoet , dus vlak op de banden?
 
Dit weekend deze scooter gekocht.
Fiddle 2 euro 4 bj 2021
kmstand 832
Echter valt hij uit tijdens het rijden, en start daarna alleen met de startknop als ik de scooter op zijn (bok) standaard zet. En dan na een paar minuten rijden valt hij weer uit, en dan weer alleen te starten via de startknop als ik hem dus weer op zijn grote standaard zet, dus dan alleen via de startknop gaat niet, ook als hij uitvalt lucht het motorstoringsknopje op, weet niet of dit altijd zo gaat bij uitvallen want tijdens rijden brand dit lampje namelijk niet. nu heeft deze scooter een tijdje (zowiezo sinds eind oktober stil gestaan, kan dit zijn dat de accu opgelaten moet worden, door het lange stil staan of miss enkel een bougie vervangen? Of dat miss de huidige benzine, toch wel een volle tank er te lang inzit en nu de scooter gebruikt word, dit het probleem veroorzaakt.
Wie weet wat dit kan zijn? Want steeds uitvallen en dan eerst op zijn standaard te moeten zetten om weer te starten en verder te rijden vind ik ook niet fijn
toevallig een sensor op de standaard? misschien dat deze calamiteiten veroorzaakt.
 
Back
Top