Fiddle 2 begrenzer

willem2022

New Member
Hallo iedereen

Ik heb een Sym Fiddle 2 nieuw gekocht in de zomer van 2022, maar ik krijg steeds meer te horen dat hier eigenlijk weinig zelf aan valt te sleutelen. Het zou allemaal via computers en alles gaan. Is er iemand die daar verstand van heeft en mij er iets wijzer over kan maken?
Ik wil de scooter dus harder laten lopen, maar ik zoek ook een begrenzer. Nou is het assortiment niet zo uitgebreid voor deze scooter en heb ik wel iets gevonden, maar dat kost bijna 200 euro en dat vind ik wel iets teveel geld voor een begrenzer met een knopje. Zijn er nog andere mogelijkheden qua begrenzing? Of zijn deze scooters te modern geworden om te knutselen met begrenzing?

Ik zie graag een antwoord tegemoet komen.

Groetjes Gerard
 
Advertisement - register to remove this

Heb je een Euro 4 of 5?
Je komt de software aan het laten passen of een ECU die al aangepast is kopen.
En nog het aanpassen van vario en dergelijke.
En dan een begrenzer erop, dan alles bij elkaar zijn het behoorlijk wat centjes.
 
Last edited:
Ik wil de scooter dus harder laten lopen
Een brom-scooter mag max 55 kmpu rijden op de rollerbank dus het ligt er een beetje aan wat je met bovenstaande quote bedoelt.
Als je tevreden bent met 55 kmpu GPS (zal bijna 59 of 60 kmpu zijn op de snelheidsmeter van de scooter) hoef je helemaal niet zo'n fancy begrenzer en is het voldoende de software te laten aanpassen bij de dealer en eventueel kleine aanpassingen te doen qua rollergewichtjes in de vario.
 
Wanneer je zelf sleutelen kan aan de scooter en je bent met 55km/h tevreden valt het nog mee ja.
Software voor een Euro 4 koste mij destijds toen ik zelf de software nog niet had 60 Euro.
Ik wilde hem toen 36km/h laten lopen.
Maar ze hadden hem mij toen op 50km/h gezet.
Heb hem toen toch maar 36km/h laten lopen.
Vario heb ik toen zelf gedaan.
Later heb ik hem zelf naar 55km/h gezet en bij de RDW laten omkeuren naar brom.
Wat ze nu vragen weet ik niet.
 
Last edited:
Back
Top