ff een snelle vraag over crosser framenummer

Advertisement - register to remove this

moet die erin zitten - het is niet voor openbare weg dus lijkt mij niet toch ,overgens moeten ze dus ook niet gekeurd worden met nl teken toch ???

het is toch meer voor de eigenaar om hem te herkennen ivm diefstal en aangifte te doen
 
kijk het zit zo ik heb een crosbrommer gekocht (derbi)
maar ik kwam er achter dat aan het framenummer gekloot is (eigen schuld dikke bult , maar dat verwachte ik niet voor die prijs) nu wil ik het hele nummer weghalen

en wil ik er mee gaan crossen omdat je niet zo snel een frame kan vinden maar ik wil niet dat hij inbeslag word genomen door de politie, ik rij er dan alleen op het crossbaan ermee

en mag je ook met een zelf bouw frame crossen op de baan
want dan is het gewoon een zelfbouw frame die ik in elkaar heb gelast :)
en dan zonder nummer

heeft er iemand anders mischien tips want ik ben hard genaait
 
Ik zou het er zo ie zo uit halen. Als ze je nu pakken, gekloot aan framenummer dus waarschijnlijk gejat, ben je hem kwijt en nog effe voorkomen voor heling.
 
Donus said:
kijk het zit zo ik heb een crosbrommer gekocht (derbi)
maar ik kwam er achter dat aan het framenummer gekloot is (eigen schuld dikke bult , maar dat verwachte ik niet voor die prijs) nu wil ik het hele nummer weghalen

en wil ik er mee gaan crossen omdat je niet zo snel een frame kan vinden maar ik wil niet dat hij inbeslag word genomen door de politie, ik rij er dan alleen op het crossbaan ermee

en mag je ook met een zelf bouw frame crossen op de baan
want dan is het gewoon een zelfbouw frame die ik in elkaar heb gelast :)
en dan zonder nummer

heeft er iemand anders mischien tips want ik ben hard genaait


Als je bijv. de brommer op een aanhanger zet om naar een Cross heen te gaan, en de politie houd je aan en wil graag een framenummer zien van de brommer dan kun jij dat niet aantonen. Dan kan die brommer dus gestolen zijn ook al kun jij dmv. sleutels ed. dingen aantonen dat hij niet gestolen is. Hier houd de politie vaak rekening mee (heb het zelf meegemaakt met mun projectscooter) dus moet je mee naar het bureau en dan kijken ze bijv. het blok nummer na etc. en mag je verder en hoor je later of hij gestolen/ontvreemd is of iets dergelijks.

Vooralsnog zou ik ook zeggen dat het een zelfbouw frame is, maar of dat werkt, denk ut niet:S.
 
maar het framenummer en het blok nummer heeft toch niets met elkaar te maken - de echte echte eigenaar weet toch niet het bloknummer of heeft hij die op een papiertje staan (dealer,fabriekspapieren)

edit:// en als ik zeg van het is éen zelfbouw frame dan is er toch niets aan de hand zolang ik niet op de openbare weg rijd

of mag je ook niet op de crossbaan met zelfbouw rijden
 
Ze mogen altijd controleren of het niet om gestolen goederen gaat, wat die van jou waarschijnlijk is met dat "beschadigde" frame nummer.
 
de vraag of je er op een crossbaan mee mag gaan crossen kan hier onmogelijk beantwoord worden aangezien je dat aan de debetreffende club moet gaan vragen waar je wil gaan crossen....

ivm het framenummer: het is idd zo dat bij transport ook controle mag plaatsvinden, dus is er mee geknoeid loop je veel kans dat ie meegenomen wordt voor controle..
 
oke maar weet iemand ook als je met zelfbouwframe op de baan mag crossen of heeft iemand het gezien dat er met zelfbouw word gecrost

alvast harstikke bedankt :)
 
anders vervoer je hem gewoon in een busje oid zodat ze hem nooit kunnen zien ALS je hem vervoert? Ik neem aan dat de politie niet zo kinderachtig is om de crossers van de crossbaan af te halen voor controle oid..
 
Donus said:
oke maar weet iemand ook als je met zelfbouwframe op de baan mag crossen of heeft iemand het gezien dat er met zelfbouw word gecrost

NOGMAALS: dat moet je op de desbetreffende baan gaan vragen
 
crossen met zelfbouw frame, lijkt me niet echt lekker.... maar op je vraag of ze er moeilijk over doen, vast niet. ik had ook een firefox frame gevonden, eerst ff politie gebeld, die kwamen kijken, was gekloot aan de frame, maar als ik hem wou hebben mocht ik hem zo meenemen, zou er volgens hung geen geklooi mee krijgen, als ik maar van openbare weg afbleef.
 
ooii

als je het op safe wil spelen dan zou ik gewoon naar de politie gaan en het hele verhaal uitlegge en kijken of je de jongen waar je dat ding hebt gekocht nog kan achterhalen.
en volgens mij was het tevens zo dat als je er een hoop voor betaald hebt
je naar goedetrouw gehandeld hebt en je dan niet strafbaar was en hem mocht houden
maare dat dacht ik is wel even de moeite waard omdat na te gaan
 
Zelf tikken word meestal wat briek, gaan ze nog moeilijk doen. Ga maar gewoon bij de politie langs. Loop je wel de kans dat je hem kwijt bent als hij onlangs gestolen is.
 
Back
Top