F15 7T Blazin

Niels..

Vedette
Welkom bij mijn Project genaamd:

F15 7T Blazin


Heej Ik ben Niels en Kom uit Zuidscharwoude ( Regio Alkmaar )
Kben geboren op 9 oktober 1988
en kben ondertussen alweer 18 :354:

Voordat ik laat zien hoever mijn project ervoor staat,
Laat ik eerst nog even een geschiedenis zien
misschien vinden jullie dat wel leuk :p
.
.
.
.
Het begon allemaal op 3 Oktober 2004 toen kocht ik mijn eerste scooter
en dat was dus een Malaguti F15 Firefox SD uit 1997, die had ik dus gekocht
voor 750 euro. En die was dus helemaal standaart..

Na een 1/2 jaar zo gereden te hebben had ik al weer een sneller blok eronder zitten en had ik het een en ander al veranderd.
Hier een plaatje van het ''monster'' :

scooter7yf8.jpg


scooter6bb6.jpg


Mijn setup toen der tijd:

Cilinder:
Top performance Rooie Top 70cc
Krukas:
Power 1 Racing pen 10
Koppeling:
Polini 2g 105mm
Vario:
Polini speedcontrole
Carburateur:
Dell Ortho 19mm
Uitlaat:
Gianelli shot
Luchtfilter:
Malossi E10

dit was wel goed voor zown 10 PK

Half jaar later..
Was ik er weer deze setup beu,
En ik wou mn scooter ook een andere look geven
Dat wou ik doen dmv mijn kappen te gaan plamuren
In dit geval mn voorkap die zag er zo uit:

scooter003fn0.jpg


In de tussentijd reed ik met dit rond:

scooter18fr2.jpg


Mijn setup was toen:
Cilinder:
Polini Evo 70cc pen 12 MAX ''Dude'' Tuned
Krukas:
Hebo Racing pen 12
Koppeling:
Hebo Verstelbaar 105mm
Vario:
Polini speedcontrole
Carburateur:
Dell Ortho 21mm
Uitlaat:
Yasuni Carrera 20
Luchtfilter:
Malossi E10
Membraam:
Malossi MHR VL-14

Toen heb ik hier bijna een jaar mee gereden.

En toen kon ik een Sr www DD blok en frame lenen van Dustin ( DUBBEL-D )
Dat wou ik wel zodat ik met alle rust de F15 kon opknappen
Plaatje SR

scooter014yd8.jpg


Ik had gelijk dat blok opgevoerd met de volgende setup:

Cilinder:
Polini Evo pen 12 MAX ''Dude'' Tuned
Krukas:
Hebo Racing pen 12
Koppeling:
Malossi Delta Clutch 107mm
Vario:
Malossi MHR 2000
Carburateur:
Mikuni 28mm vlakschuif
Uitlaat:
Yasuni Carrera 30 Black Edition
Luchtfilter:
Twinair
Membraam:
Malossi MHR VL-14
Ontsteking:
HPI 2005
Poulies:
Malossi Overrange

Dit was wel goed voor zown 19 a 20 pk

Toen was ik een keer aangehouden met deze setup:
En ipv honderden euros kreeg ik een boete van 70 euro ( dik gematst dus )
Dus was ik het zat en ik werd al weer wat ouder en wou een auto gaan kopen
Dat betekende dus dat ik alle onderdelen moest verkopen,
de meeste had ik toen verkocht. En dat begint het weer te kriebelen :p dus ga je weer wat leuk doen :emo:

Dus Begon ik met het ID om de meest ruige setup te maken
op een gietijzeren cilinder
Na lang beunen aan een scooter kwam ie er zo uit te zien:

dsc00532yx4.jpg


De setup was toen:
Cilinder:
Top Performance Rooie Top Due Plus '04
Krukas:
Malossi RHQ pen 10
Koppeling:
Malossi Delta Clutch 107mm
Vario:
Malossi MHR 2000
Carburateur:
Mikuni/Stage 6 24mm vlakkeschuif
Uitlaat:
Yasuni Carrera 16
Luchtfilter:
Twinair
Membraam:
V-force 3
Ontsteking:
HPI 2005
Poulies:
Malossi Overrange
en om het extreem te maken:
NX kit droogsysteem

Zonder Nx goed voor zown 17 Pk

hier plaatje ervan:

noscz4.jpg


En na dit avontuur weer effe te hebben mee gemaakt
Was het Tijd voor een nieuwe :p

Ik verkocht weer een aantal onderdelen die ik niet meer nodig had
En begon een nieuw ''project'' met de F15 weer dit keer aangezien
ik er niks meer mee deed en hij zielig in een hoekje lag
begon ik weer opnieuw met em.

Daar gaan we dan..

De setup waarmee ik mee zal gaan rijden is:

Cilinder:
Malossi Speed 7T
Uitlaat:
DPR C30
Krukas:
Malossi RHQ 85mm P12
Poulie's:
Malossi MHR Overrange 2005
Koppelingshuis:
Malossi MHR Wingbell 107mm
Koppeling:
Malossi MHR Delta Clutch 107mm
Vario
Malossi MHR 2000
V-snaar
Malossi MHR Kevlar belt
Bougie:
Malossi MHR Denso
Half poulie:
Stage 6 Racing
Membraam:
Stage 6 V-Force
Carburateur:
Ibea 29,5mm Kartcarburateur
Spruitstuk:
Home-made
Binnerotor:
PVL Digitaal rotor
Bougiekabel + Dop:
PVL Digitaal
Lagers:
Stage 6 SKF C4 Kunststof kooi
Ophoogplaat:
Stage 6 5mm
Lachgas:
NX kit droogsysteem ( wordt nog een Natte )

Ik heb al het een en ander dus gedaan, bijvoorbeeld:

Dit heb ik ondertussen aangeschaft/gedaan:
- Sr Velgen
- Pirelli Evo 22 banden
- TnT stuur
- Stage 6 clamp
- Stage 6 Paddock stand
- MTKT Spatbord
- Electrisch gekoeld gemaakt
- Voorvork verlaagd

Hier een plaatje van hoe ie er nu bij staat:

Hier kun je zien dat ik em al 18cm heb verlengt :18:

dsc00775rv1.jpg


Dan gaan vanaf dit punt weer verder met de dag van vandaag :p :

Update 15 mei 2007

Vandaag heb dus maar mn frame omgelast, zodat ik geen achterveer meer nodig heb.

Kheb de oude lak van het frame er zo goed mogelijk afgehaald met verfafbijt
en nu heb ik em opnieuw in de witte grondverf en de lak gezet...
hier heb ik een voorproefje :18:

dsc01928ui3.jpg


Update 24 mei 2007

Vandaag heb ik wat spullen gespoten en gemonteerd namelijk:

- Voorvork
- Buddybak
- Radiateur

Hier de plaatjes:

egeetgdu8.jpg


wfwefrp0.jpg


Update 13 juni 2007

Kheb mijn scooter weer verder in elkaar gezet
maar dat kun je wel aan het plaatje zien :p

ewvbz5.jpg


sdvxe4.jpg


en de laatste:

66061946vo3.jpg


De kappen etc, heb ik deze week naar de spuiter gebracht, dus binnekort die ook af :D

de velgen heb ik er dus ook weer afgehaald want die worden ook gespoten :)



Update: 03-07-07


Ik heb weer wat spulletjes binnen betreft mijn project:
namelijk:

- Malossi Recht spruitstuk 22-28mm voor Piaggio
- Sp Racing wig 2.0
- Sp Racing Kelk


En ik heb weer een paar dingetjes gedaan aan de vuurvos
namelijk:

- Het membraam bewerkt
- Het spruitstuk bewerkt
- Het koppelingshuis licht gepolijst
- De wig gepolijst en bewerkt
- De kelk gepolijst
- Waterpomphuis bewerkt ( maar dat was al misschien opgevallen )


Hier wat fototjes:


De bewerkte waterpomp (met Stage 6 slakkenhuis) ( moet nog effe beter afgewerkt worden )
dsc01953fj6.jpg



Wigje gepolijst:
dsc01950ps0.jpg



Met z'n alle:
dsc01947ez5.jpg





Tot zover de Update
Volgende Update komt binnekort
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Je verlenging vind ik persoonlijk te veel
Onder ene firefox kan idd het blok ietsje naar achter , maar dit is net te ( vind ik)
Maar je NX systeem zou ik niet gebruiken. Ik kan je zeggen dat je cilinder giga vast ramt.

Je moet namelijk een nat systeem hebben ivm smering ed.
 
Idd, dat droogsysteem dumpen, Als je het eventueel veilig wil houden met een droog systeem, rijdt je zonder gas met de kutste afstelling die er is.

Maargoed, succes ermee
 
gelukkig verschillen de meningen hea

en ik vind het namelijk wel mooi ;)

lijkt zo extreem op plaatje, als ie af is komen we er misschien nog op terrug :p
 
Ben ik helemaal met je eens dat ieder zn eigen smaak heeft. Ik heb zelf een Firefox staan , dus kan het wat dat betreft wel aardig beoordelen.

Maar je NX kit moet je wel veranderen kerel , anders gaat het echt niet goed
 
ja prsies

de spullen die je erbij krijgt van droogsysteem, vertrouw ik ook niet zo..

voorlopig houdt ik em nog voor de show


dan verkoop ik em een schaf een natte Nx aan
 
Nelzone! ;)

Zo extreem lang oogit ie idd niet me je kappen erop (IRL dan...)
Word hard beunen voor 9 juni!
Zie je vanavond in de stad dude!


:*
 
ik vind hem ook veelste lang zo :) vind het geen gezicht.

verder zijn de plannen wel tof :)

Lang??? het scheelt echt bijna nix met een standaard subframe (want ik heb hem gezien..:)) in het echt ziet het er egt heel mooi uit! en hij is echt helemaal niet te lang..... gewoon perfect..:) w8 maar tot er meerdere foto's komen met blok eronder enz.....want hij is natuurlijk nog in beun status..:p

Nog veel suc6 verder nelson

BuunHaasz #7
 
Hah! toch ook hier is gedropt :p

kvind zalig gedaan je frame en denk wel dat die mooi uitkomt enzo hoor als hij eenmaal uit beunstatus komt :)

GRTZ Gio_rox (sp-crew)
 
Back
Top