F kart 100 onderhoud / reparatie gezocht

Torrintk

New Member
Ik ben in het bezit van een F kart 100.

Deze heeft een minarelli horizontaal 100cc blok, vergelijkbaar met een yamaha jog 90. 2 takt.

Met het vervangen van de varioset, is het tapdraad op de krukas dol geworden.

Wie kan dit opnieuw erop draaien of anders vervangen?

Prijs in overleg, regio den bosch
Post automatically merged:

Zie foto
 

Attachments

  • IMG-20210807-WA0016.jpeg
    IMG-20210807-WA0016.jpeg
    104.5 KB · Views: 13
Advertisement - register to remove this

Heb je zelf al geprobeerd nieuw draad erop te snijden? Een tapset kost bij action een tientje volgens mij. Altijd handig.

Je moet dan wel even naar de diameter kijken en of je daar dan een tap voor hebt.

Als er dan draad op zit de moer altijd op moment vast zetten aangezien het draad niet al te best zal zijn.

Daarna kun je altijd nog de krukas vervangen.
 
Dankjewel voor je reactie.

Ik ben er ook bang voor dat het een nieuwe krukas wordt.

Vandaar ook de oproep of er op dit forum monteurs zijn die dit kunnen / willen doen. Uiteraard tegen vergoeding. Scheelt mij weer geld en kan iemand wat bij verdienen
 
Dankjewel voor je reactie.

Ik ben er ook bang voor dat het een nieuwe krukas wordt.

Vandaar ook de oproep of er op dit forum monteurs zijn die dit kunnen / willen doen. Uiteraard tegen vergoeding. Scheelt mij weer geld en kan iemand wat bij verdienen
Meeste volk dat hier op het forum zit kan nog geen schroevendraaier vast houden lijkt het soms wel... dus zou daar niet te veel hoop op vestigen eerlijk gezegd. Uitzonderingen daar gelaten natuurlijk. Ikzelf ga er niet aan beginnen omdat ik al.amper aan mn eigen project toe kom. Brommerzaak is 1 van de betere opties, paar tientjes extra geven je wel garantie en een beunhaas hier van het forum zal niet thuis zijn als het kapot loopt
 
Back
Top