Extreme overtoeren na vervangen variobus

Ik heb mijn scooter (peugeot v-clic 2013) begrensd door de gladde variobus die erin zat te vervangen met een originele variobus van peugeot, zo eentje met een randje.
Het probleem is echter dat de motor nu enorme overtoeren maakt. Het klinkt als een bladblazer, en het voelt aan alsof het eenieder moment kan ontploffen. tot ca. 20km/uur valt het geluid wel mee, maar daarboven tot 30 gaat dat ding compleet loco.

Wat kan ik doen om de overtoeren aan te pakken? Er zitten 5.5gr rolletjes in, volgens mij zijn die origineel. CDI is ook origineel volgens een ander forumlid.

Woensdag is de keuring bij de RDW, hopelijk kan ik dit probleem voordien oplossen, ale suggesties zijn welkom!
 
Advertisement - register to remove this

In mijn ervaring zit deze toerentalsensor in de carterkap bij het koppelingshuis (achterkant). Hier meet hij de omwentelingen van de koppeling, dit is ook hoe de cdi weet hoe hard je rijd. https://www.chinascooteronderdelen.nl/product/toerentalsensor-pulsgever-gy6-china-scooters/
Dit is de sensor.

Dit klopt inderdaad voor bijna alle Chinese scooter, Alleen werkt dit bij de kisbee weer net anders. Er zit wel een GY6 blok op. Alleen werken de CDI's voor Chinese scooters met pulsgever niet op de Kisbee. Het is een Franse/Chinees zullen we maar zeggen.
 
Back
Top