extra massa draad ,scooter komt slecht op volle toeren

kalemafkees87

Well-Known Member
hallo luitjes,

zoals de titel al zegt, sinds ik een extra massakabel heb gemonteerd van de bobine naar het motorblok wil de ludix niet meer lekker op toeren komen.
ik heb die extra massa kabel aangelegd omdat ik steeds met een kapotte bougie kwam(hopelijk niet wéér)te zitten.
een monteur zei dat ik dat kon proberen.
zelf snap ik niet waarom dit een probleem zou kunnen veroorzaken.( té weinig massa?

anyways.... iemand die zich kan bedenken waarom de scooter niet meer op volle toeren komt na het aanleggen van die extra massadraad ?

setup is als volgt:
std cilinder
std carb sproeier 66
gianelli reverse
7 gram rollen
gele trekveren
gele drukveer
luchtfilter orgineel
oja en een dopler race krukas

cheers Kale
 
Advertisement - register to remove this

Hoe ging je bougie dan stuk? Want een extra massa kabel aanleggen zou ik doen als je bougie juist slecht vonkt, dat betekend dat de massa niet in orde is. Maar als je bougie echt stuk gaat kan er eerder een ander probleem spelen. Zeker als je nu beschrijft dat hij niet echt lekker meer loopt. Bobine nog wel oke?
 
Bobine is volgens mij nog prima want als hij eenmaal loopt loopt hij prima tot hij bij topsnelheid gaat inhouden .
Hij loopt dus wel goed . Alleen op topsnelheid inhouden en bij optrekken minder toeren als voor dat ik die extra massa had aangelegd
 
En hoe ging je bougie steeds kapot? Niks van buiten te zien en niet meer vonken of?
 
Massakabel heeft, naar mijn mening, niks te maken met defect raken van een bougie.

Gebruik je door de fabrikant geadviseerde bougie?
Stel je de elektrode afstand goed in?
Heb je de juiste bougiekap gemonteerd, want er zijn bougiekappen met en zonder interne weerstand?

Verder zou wat meer informatie handig zijn om je mede forumleden beter te informeren.

bijvoorbeeld:

1. om welke scooter gaat het?
2. zit er nog de originele cdi op?
3. zit er nog de originele bobine op?
4. zit er nog de originele bougiekap op?
5. En wat Bas al vroeg, wat is er aan de hand met de defecte bougies, doorslag of onderbreking in hete kant?
 
Last edited:
Back
Top