Externe rijder voor dragrace

Beste lezers,

Ik vraag mij af of het voorkomt dat er een externe rijder word ingezet voor een dragrace? Feit is dat ik gewoon te dik ben en als je iets bouwt om te winnen dan is een externe rijder wellicht meer interessant. Nu heb ik alle tijd van de wereld, maar verwacht niet dat ik in de gehele periode zo droog kan komen te staan.

Weet iemand of het voorkomt dat de bouwer niet de rijder is?

Advertisement - register to remove this

Ik ben wel bezig met afvallen, maar ik ben echt veel te zwaar en denk niet dat het haalbaar is. Het idee om een benchmark neer te zetten is natuurlijk geen probleem op een bankje, maar voor een wedstrijdje heb ik gewoon veel te veel overgewicht op dit moment. Persoonlijk is het zelf rijden voor mij niet het grootste belang en zou er ook geen bezwaar tegen hebben om iemand anders daarvoor te hebben bij een wedstrijdje.

PS: Bij het volgende evenement van NSSC kom ik even langs om te kijken, even proeven hoe de sfeer is en hoe het onderling er aan toe gaat.

Mensen zijn ook gewoon anders gebouwd natuurlijk. Er zijn volwassen mannen die 70kg wegen. Zelfs al zou ik helemaal mager zijn, kom ik waarschijnlijk nooit onder de 100kg.

Zelf geen ervaring met scooter drag racen maar bij autos, motoren etc komt het ook regelmatig voor. Lijkt me dus niet heel ongewoon.

Back