Externe HD formateren + opdelen?

Dennis

ToetToet
Beste Leden,

Ik heb hier een externe HD liggen van mijn vader welke ik moet formateren, en het liefst opdelen in 2 delen.

Nu was mijn vraag naar wat ik deze moet formateren, want fat32 schijnt maar tot een x aantal gig te gaan..

Ik wil hem opdelen in twee gedeeltes, 1 voor foto's en office gebeuren, en 1 voor puur films voor op een media player (blue ray installatie).

Hoe pak ik dit het beste aan?

Alvast bedankt.

Vrgr Dennis
 
Advertisement - register to remove this

Google is je grootste vriend :p Laatst zelf ook gedaan.

Je kan fat32 tot 30gb maken wat ik zo snel heb gevonden.

Schijf formateren en kiezen voor NTFS ipv fat32. Daarna via schijfbeheer gewoon partities maken.
 
Je kan gewoon compleet fat32 doen maar dan zul je m niet versneld moeten formatteren! Zelf ook gedaan zodat m'n 640 schijf werkt op m'n playstation. Daarna idd bij schijfbeheer partities maken.
 
Als je met Bluray rips enzo gaat werken moet je hem iig niet tot fat32 formatteren, deze gaat inderdaad maar tot 4gb per bestand (dus BR Rips van 4+gb krijg je er niet op)

Zoals gezegd, opdelen -> formatteren als NTFS =)
 
Ik heb nu dus twee partities.

Op 1 (F) staan foto's etc.
Op 2 (G) heb ik films staan.

Maar als ik hem aan een media speler koppel staat er NO PLAY. / cannot play

Nu heb ik dus geen idee wat hij probeerd te lezen...
 
Last edited:
ff goed in de boekjes kijken van je media playert, sommige kunnen alleen fat32..

mocht dit niet het geval zijn, kan hij waarschijnlijk niet 2 partities aan..
 
Ik denk idd dat hij niet met 2 partities overweg kan, als je speler niet met NTFS overweg kan kan je hem beter in de prullenbak gooien.
 
ps3 leest alleen fat af.... en zo meer systemen volgens mij...


hoofdpijn igg... mag ook weer gaan kloten, net 2x wd mybook 1tb besteld///
 
Ik kom er inderdaad niet uit.

Het gaat niet om een console, maar om een blue ray media speler ofzo.

Ding wil geen avi of mpeg of wat dan ook herkennen om af te spelen, zowel van de HDD niet als van een usb stick niet. Alleen audio of foto's ziet hij.
 
Back
Top