Evo70 vs MHR SPEED70

Status
Not open for further replies.

70ccAerox

Well-Known Member
Jongens na lang zoeken vragen ben ik er nog steeds niet uitgekomen welke van de 2 nou ongetuned sneller is. Veel mensen beweren dat de SPEED vetter is, maar volgens mij is dit nooit bewezen.

Daarnaast is zover ik weet 20.03PK het hoogste want uit een ongetunde evo is gehaald (twins). En valentino beweert dat die 21.6pk zijn evo heeft gehaald. Beide geloof ik. Maar wie kan mij vertellen dat er een SPEED is die dit heeft gehaald?
 
Advertisement - register to remove this

Ja dat dacht ik dus ook. Dus dan is evo toch de snelste terwijl veel mensen beweren dat een SPEED sneller is. Maar ja we zullen het in klaaswaal en lelystad wel allemaal zien.
 
1. Cilinder van Twins is niet untuned.

2. Tino heeft 19.* untuned gehaald en 21.* gekieteld.

Voorzover ik weet is de hoogste score met speed 20.* van Rudi. Op Piaggio staat er 19,7 met speed door Debbie en 19,5 door mij.

Verder gaat het om de totale setup en niet puur om de cilinder, vind dit dus een onzinnige thread omdat er meerdere wegen zijn naar het welbekende Rome.
 
Ok ligt niet alleen aan de cilinder. Maar als je bij beide alles aanpast en tuned en alles doet wat je eraan kunt doen dan is de speed sneller?
 
tuurlijk, en als Tino 'm tuned, heeft hij 25 pk's:p

Die score geloof ik wel, maar dat 'ie untuned is absoluut niet natuurlijk!

Verder is de hoogste score met een speed die van Rudi, hij haalde er ook rond de 20 pk's mee, maar ook dat is niet een untuned cil;)

Ik zou zeggen: koop er 1tje en test het ;)
 
Originally posted by Big B NRG
d8 het niet...was vlgs mij een getunede speed...maar kan het fout hebben

Wat is volgens jou een getunede speed :S

Rudi: Speed Tuned
Tino: EVO tuned
Twins: EVO tuned
Joor/debby/fabian: Speed Tuned

En wie heeft de hoogste score gehaald? Juist, TINO !
 
Tja als ik wat rijker zou zijn zou ik het zelf uitproberen. Ik heb nu een evo stage 2 getuned. Als die af is gaat die op de testbank.

Maar in ieder geval ...de evo en de speed zijn dus beide ongeveer evensnel?
 
ja maar dat lig nooit alleen aan cilinder. b.v wat voor carbs /uitlaat hadden ze allemaal enz. enz. enz.

als je echt wil weten welke sneller is zal op 1 blok met zelfde setup de cil's moeten testen
 
Dus de volgende mensen moeten we eigenlijk een andere cillinder geven:

Rudi: Speed Tuned
Tino: EVO tuned
Twins: EVO tuned
Joor/debby/fabian: Speed Tuned

Diegene met een evo, krijgen een speed en andersom, dan kijken we wat die scores gaan worden, dan zijn we iig een stukkie dichterbij het andwoord als nu, want zoals Joor zei: het is een nutteloze vraag;)

(totdat iemand met heel veel geld er een eerlijke test mee gaat doen:))
 
Originally posted by 70ccAerox
Ok ligt niet alleen aan de cilinder. Maar als je bij beide alles aanpast en tuned en alles doet wat je eraan kunt doen dan is de speed sneller?

Ja, in principe zou je ze bijna gelijk kunnen maken. Ikzelf ben van mening dat Speed uit het doosje sneller is. Als je ze maximaal gaat tunen kun je kijken hoe extreem je een poort er maximaal in kunt zetten zonder in iets anders uit te komen:)

Kortom. Ik zou me niet zo blindstaren op de cilidner. Uitlaatje en de rest zijn net zo belangrijk.
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top