Evo vario

Blom

Te zwaar
Joow, luitjes, mijn vraag:

Ik heb een evo 6 vario (pia) nieuw gekocht, maar nou vraag ik me af, wat voor gewicht die 2 setjes rollen zijn die er bij zitte. Ze zijn paars en wit van kleur. IK ben benieuwd. :#

Alvast bedankt

Advertisement - register to remove this

2,7 is niks mis mee ... ik had in mn zip rollen van 2,9 en moest nog lichter

zoizo denk ik niet dat het setje rollen wat je nodig heb ooit in je evo pakket zal zitten dat zou gewoon te veel toeval zijn.

lijkt me wel een mooi pakketje die evo vario ... zit ie bij jou al gemonteerd?

Naja, ik hoop niet dat ik met zulke lichte rollen moet rijden. Dan zal het koppel wel ver te zoeke zijn. Laat ik het zo zegge, ik denk niet dat het met die rollen behoorlijk zal rijden. Maar dat blijft teste :)

Evo vario is idd leuk speelgoed, ik ben em langzamerhand aan het montere
maar liever meteen met een beetje zwaardere rollen. En dan monteer ik ook meteen de nieuwe evo poullie's. :#

Blom said:
Naja, ik hoop niet dat ik met zulke lichte rollen moet rijden. Dan zal het koppel wel ver te zoeke zijn. Laat ik het zo zegge, ik denk niet dat het met die rollen behoorlijk zal rijden. Maar dat blijft teste :)

Evo vario is idd leuk speelgoed, ik ben em langzamerhand aan het montere
maar liever meteen met een beetje zwaardere rollen. En dan monteer ik ook meteen de nieuwe evo poullie's. :#

k heb de vario zelf ook en de catalogus van polini en daar staat in:
de paarse 3.2 gram
de witte 3.6 gram
dus ga daar maar van uit groetjee

mja , 2,7 van polini is ook wit , dus ja , alleen door wegen kom je er dan achter.

ik had met een straat evo50 setup ook 2,7 erin , koppel zat hoor , dat ligt niet alleen aan het gewicht van de rollen hoor , meer aan de totale afstelling.

in Polini evo vario had ik overigens vaker lichtere gewichten dan bij mhr vario @ minarelli

Maar het is ook dat de nauwkeurigheid van de rollen niet echt heel netjes is.
Ik heb net de rollen (paars) nagewogen en ik kom op 3,3 gram uit. De ene zit weer op 3,25 dus het is niet geheel nauwkeurig. De een zal op 3,2 komen ander op 3.3

Back