Evo vario + Overrange vs. MHR vario + Overrange

PoliniEvoAerox

Well-Known Member
Heeft iemand al eens het verschil tussen deze twee getest op de zelfde setup (cilinder enzo.) alleen dan andere vario plus overrange??? Zo ja wat waren de verschillen?
 
Advertisement - register to remove this

Wat mij opviel was dat ik bij Polini veel lichter in rollen moest, verder hadden ze allebei een mooi verloop.

Was op dezelfde scooter met dezelfde setup (gradenplaat van de malossi was gescheurd, dus toen meteen de polini erop gezet)
 
Ik heb het ooit samen getest met een maat van me op de Tovami testbank van de Jager, met als verschil 0,8pk in het voordeel van de Evo vario... (i.c.m. Malossi poulies)

edit/ @mina :p
 
Ja de malossi poulies en de Polini poulies kun je op twee manieren in stellen een voor een snelle acceleratie en een met een vertraging erin zeg maar.
 
Originally posted by JaguaRox
Ik heb het ooit samen getest met een maat van me op de Tovami testbank van de Jager, met als verschil 0,8pk in het voordeel van de Evo vario... (i.c.m. Malossi poulies)

edit/ @mina :p

Dus Evo Vario icm Malossi poelies = beter als Malossi Vario icm Malossi poelies?


Originally posted by PoliniEvoAerox
Ja de malossi poulies en de Polini poulies kun je op twee manieren in stellen een voor een snelle acceleratie en een met een vertraging erin zeg maar.

Kan je mij dan vertellen waar en hoe je dat prcs moet doen? Klint wel leuk namelijk. Maar merk je daadwerkelijk ook verschil?
 
De huls eraf halen waar de drukveer overheen valt.
Dan zie je puntjes zitten die je door middel van in te drukken in 2 verschillende gleufjes kan doen.

1 stijl
2 nog stijler

stijl is normale stand en de 2de is voor snelle acceleratie correct me if'i'm wrong :)
 
Bij mij stort hij op de ene stand in bij 60-70km/u op de andere stand loopt hij gewoon strak door op de toeren. Dit is met een Malossi overrange voor pia uiteraard :)
 
Originally posted by JaguaRox
Ik heb het ooit samen getest met een maat van me op de Tovami testbank van de Jager, met als verschil 0,8pk in het voordeel van de Evo vario... (i.c.m. Malossi poulies)

edit/ @mina :p

Kan ook zijn dat de combinatie minder verlies opleverde op dat moment.

Volgens mij is vergelijken heel moeilijk te testen aangezien je flink wat verlies op de transmissie maakt.

Met andere woorden. Je te maken hebt met oncontroleerbare variabelen.

Ik heb hier ook nog 128 mm Pia poellies liggen met Evo Speeddrive en 128 mm Malossi Mina Overrange. Zou ik ook nog wel eens willen testen of dit verschil uitmaakt.
 
Originally posted by Marlon
De huls eraf halen waar de drukveer overheen valt.
Dan zie je puntjes zitten die je door middel van in te drukken in 2 verschillende gleufjes kan doen.

1 stijl
2 nog stijler

stijl is normale stand en de 2de is voor snelle acceleratie correct me if'i'm wrong :)

Nee volgens mij is het juist andersom je hebt een snellere acceleratie als de hoek minder stijl is, kun je toch vergelijken met een berg op fiesten bijv. op een hele stijle berg fiets je minder snel op dan op een minder stijle berg.
 
Originally posted by PoliniEvoAerox
Nee volgens mij is het juist andersom je hebt een snellere acceleratie als de hoek minder stijl is, kun je toch vergelijken met een berg op fiesten bijv. op een hele stijle berg fiets je minder snel op dan op een minder stijle berg.

Ja en als je een hele stijle berg af fietst ga je ook snel, sorry maar die correlatie snap ik echt niet.

Was het niet zo dat hoe rechter de baan, hoe sneller de pulleys openen, hoe meer fluctuaties en vice versa?
 
Zijn de banen erg steil, dan zal hij de v-snaar meer gaan klemmen, en dus meer verlies opleveren... Er staat ook een hoop in de search hierover...
 
heb pas polini vario getest op pia. voelde sterker onderin aan (31 graden plaat), maar de ronde tijden waren wel langzamer.
 
Originally posted by Bart Nrg Mc2
Zijn de banen erg steil, dan zal hij de v-snaar meer gaan klemmen, en dus meer verlies opleveren... Er staat ook een hoop in de search hierover...

Of tewel ff testen wat het lekkerste rijdt.. Of zit ik verkeerd:)
 
Back
Top