Evo hoogtoerig genoeg voor Team2000 pijp??

albertjumelet

-Viper Project-
Ik heb een team2000 pijp op minarelli maar zit nu nog te twijffelen welke cilinder ik erbij zal halen. Ik heb weinig zin in blok uitkotteren(speed) of zulk soort dingen ook al zou de speed denk ik het snelste zijn!?

Nou hoor ik overal goede verhalen over Evo cilinders maar zou dat een beetje blazen denken jullie??

Of zouden jullie mij een andere cilinder aanraden?Zo ja, waarom?
 
Advertisement - register to remove this

evo cilinder blaast zeker wel. kijk maar naar Twins for instance. icm met een team2000 zal t flink wheeliepower zijn denk ik. aangezien deze op mina niet egt tot de hoogtoerigste pijpen behoord maar dus wel een hoop koppel geeft.

verder staat het hele forum VOL met dit soort topics. je doet er verstandig aan om de search te raadplegen. en dit heeft ook nog eens een hoog Beginners Forum gehalte dus geleive niet hier posten.
 
je kan je eerder afvragen of de team2000 pijp hoogtoerig genoeg is voor de Evo:) mja ik denk dat het wel lekker zal lopen, al is de team2000 pijp niet zo goed op mina dan wanneer ie op pia zit.
 
De team ( speed ) uitlaat is goed te gebruiken, Lang geleden al metingen staan met 19 mm carb en evo van 18+ pk's. Dat was met de Benelli van EPC die ik toen voor hem had klaargemaakt. Voorheen reden zij met MHR speed cilinder en max power wat ze ooit gehaald hadden was 13+ pk met de aantekening dat ze daar in geen enkele race de eindstreep mee gehaald hebben.

Evo is goed te combineren met deze uitlaat. Het lijkt soms wel of iedereen deze uitlaat negeerd !

prima pijp.
 
Ik heb de cilinder en carters gezien waar die 13pk uit kwam. Zou gewoon prima hebben moeten lopen leek mij. Verschil zat vooral in het feit denk ik dat een professional het nieuwe blok in elkaar heeft gezet en afgesteld ipv zijzelf, denk je niet?
 
Twin said:
De team ( speed ) uitlaat is goed te gebruiken, Lang geleden al metingen staan met 19 mm carb en evo van 18+ pk's.

Dus de Team uitlaat voor mina is nog niet eens zo slecht als men zegt? En was die score tuned of untuned?
 
Last edited:
UFO; daar zit wel iets in denk ik.

Die score was race tuned met behoud van betrouwbaarheid, gezien hetgeen wat ze reeds hadden meegemaakt leek mij dat het beste.
Ook op een std of sprint cilinder zal deze pijp goed presteren, echter zal het geen vtm worden, maar om dan te zeggen dat het een slechte pijp is gaat mij te ver.
 
Back
Top