melf #50
Well-Known Member
een 19mm carb zal het natuurlijk het beste doen op een 50cc evo maar als je wil dat hij niet al teveel zuipt en toch redelijk vermogen leverd dan zou ik een 17,5mm halen en een membraam is miss ook wel handig om aan te schaffen
wat ik zou kopen is:
17,5mm of 19mm dellorto 58 euro
doppler membraam 2 kleps carbon 30 euro
top racing krukas 75 euro
hebo koppeling 60 euro
power 1 vario 37 euro
o ja ik zou de spoelkanalen opmaat maken van die 50cc evo dat rijdt stukken beter
als de TS een uitlaat heeft voor 50cc ga ik uit van een Z of een R , in dat geval ben je echt geen andere krukas nodig , en bovendien zou ik dan nog geen Top racing nemen.. en er zijn 2 types TR krukassen std en "snel"
een andere membraan is nergens voor nodig , alleen een paar Malossi plaatjes zijn ruim voldoende , een andere koppeling zal ook niet perse nodig zijn , dat kan altijd nog.
een andere vario is wel handig over het algemeen en dat is ook geen verkeerde investering , samen met wat afstelmaterialen.
een 17,5mm Dell'orto is RUIM voldoende.
de spoelkanalen op maat maken is ook nergens voor nodig , ik heb op straat altijd gereden met std carters met een VOLLEDIGE 50 LC evo setup , op de onsteking na dan..
de spoelpoorten op maat maken is een minimaal verschil wat niet eens te vernemen is , al met al is het dus een enorme kostenpost voor helemaal net niks..