Eventuele verbeteringen op mijn Vespa?

Status
Not open for further replies.

Gdwehnes

Well-Known Member
Hallo,

Ik heb een Vespa S, een beetje een aparte vind ik.
Foto's in bijlage.

Mijn vraag is wat ik er aan kan doen om dat ding nog mooier en aparter te maken?
Meningen zijn ook welkom!

Groet,
 

Attachments

  • IMG_20190906_120342.jpg
    IMG_20190906_120342.jpg
    289.8 KB · Views: 58
  • IMG_20190830_124951.jpg
    IMG_20190830_124951.jpg
    237.4 KB · Views: 59
  • IMG_20190830_125004.jpg
    IMG_20190830_125004.jpg
    193.5 KB · Views: 60
Advertisement - register to remove this

Verbeteringen qua looks is persoonlijk vind ik. Wat ik niet mooi vind kun jij mega mooi vinden.

Maar goed,

Ik ben van het "naakte" type. Dus geen stickers of dergelijke. En ik kan niet wennen aan maar 1 schokdemper voor.

Maar als ik die van jou moest stylen in mijn smaak, zou ik dat kapje boven je verlichting weg halen. zadel iets donkerder opnieuw laten bekleden zoals de rode schokdemper

Verder misschien een mooie uitlaat, doodskop spiegels (donker rood/felrood gewoon beetje stoerder en met kleur accenten werken.

Kappen spuiten enz.

Maar ja nogmaals ik ben van het minimalisme w.b.t scooters.

Wat is je budget?

Mat zwart vind ik wel mooi. Gewoon beetje bad ass maken
 
Zelf vind ik juist bij de wat oudere modellen het mooi als ze in originele staat worden gebracht. Vaak ook een uitdaging als onderdelen slechter beschikbaar raken en je aan het werk moet om een wat minder onderdeel weer fraai te krijgen.
 
Verbeteringen qua looks is persoonlijk vind ik. Wat ik niet mooi vind kun jij mega mooi vinden.

Maar goed,

Ik ben van het "naakte" type. Dus geen stickers of dergelijke. En ik kan niet wennen aan maar 1 schokdemper voor.

Maar als ik die van jou moest stylen in mijn smaak, zou ik dat kapje boven je verlichting weg halen. zadel iets donkerder opnieuw laten bekleden zoals de rode schokdemper

Verder misschien een mooie uitlaat, doodskop spiegels (donker rood/felrood gewoon beetje stoerder en met kleur accenten werken.

Kappen spuiten enz.

Maar ja nogmaals ik ben van het minimalisme w.b.t scooters.

Wat is je budget?

Mat zwart vind ik wel mooi. Gewoon beetje bad ass maken

- Het kapje boven me verlichting kan er niet vanaf, Vespa is een en al frame met maximaal 5 kappen.
- Zadel is al donker bekleed met rode naden. (foto moet ik nog maken).
- Ik heb een akrapovic demper liggen zonder voorbocht, RVS is in de maak.
- Angel of devil eye lamp heb ik erin gehad en toen smolt me hele koplampunit weg door de hitte. Er past ook net geen lampje van die grootte in. Dus het glaasje moet eruit... Teveel moeite daar pas ik voor.

Ik heb nu de kleur Metallic Black met glittertjes erin (zie je niet heel goed op de foto, zie bijlage).
Hiervoor heb ik al matzwart gehad, vanwege ongeluk toch weer wat anders gedaan.

Ohja en mijn budget is onbeperkt. Ik kan wel wat geld uitgeven eraan. Maar ik ga niet van die zelioni of bitubo onzin kopen, yss is nog wel te doen.

Zelf vind ik juist bij de wat oudere modellen het mooi als ze in originele staat worden gebracht. Vaak ook een uitdaging als onderdelen slechter beschikbaar raken en je aan het werk moet om een wat minder onderdeel weer fraai te krijgen.

Ben ik mee eens, maar omdat ik door mensen in India geïnspireerd raakte heb ik wat dingen gedaan om het wat 'aparter' te laten lijken!

Excuses voor de foto's.. me scooter was een beetje vies.
Video via yt

 

Attachments

  • 20190220_105548_HDR.jpg
    20190220_105548_HDR.jpg
    206.9 KB · Views: 49
  • 20190220_105601.jpg
    20190220_105601.jpg
    213.8 KB · Views: 51
  • 20190220_105555.jpg
    20190220_105555.jpg
    239.3 KB · Views: 43
Last edited:
Begin maar eens met een nieuwe kentekenplaat houder, aangezien je oude een stuk van afgebroken is.
 
Kleine update:

Ik ben geïnspireerd door een Vespa die ik op internet zag staan, en dat is deze:
51983

Ik vond de spatbord zo vet dat mijn vader deze 'nagemaakt' hebt (Ik had te weinig tijd, en mijn vader wilde het graag doen) Deze had mijn vader begin dit jaar gemaakt met polycarbonaat en glasvezel. Dit heb ik gezien in etappe's, en wat een werk was dit.
Een tijdje erop gehad en daarna niet meer.. door het mooiere weer ben ik uitgegleden op olie en me scooter was BIJNA total loss, dus de spatbord had ik een beetje gerepareerd en uiteindelijk er weer op gezet. Hier uiteindelijke het resultaat.

5198451985

Ik wil graag jullie mening hierover weten.. Ook al is er niet veel bekijks op dit forum voor Vespa's :p


Edit:
Weet iemand ook toevallig hoe je een soort buizen/lagers uit je stuur kan halen??
 
Last edited:
Hi mp3 velgen staan wel gaaf op een vespa s.

Alleen de achtervelg past niet.. als je het goed wil doen.. doe je niet alleen voor.

Smoke led sprint spiegels dikke voorveer erin
Ledjes vind ik niet mooi bij een Vespa S, ik koop rode lichtjes voor mijn knipperlichten en ik ga ze nog smoken.
Sprint spiegels zit eigenlijk te groot voor een Vespa S.. vind dit niet mooi.
Voorveer van YSS al besteld, bitubo is voor de patsers :p
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top