Even iets anders als scooters en races...

Deel 2

Zo kleine update:

18 december zijn alle aanhechtingen gecheckt en goed bevonden. 2 weken terug heb ik dan ook de brief ontvangen dat ik woensdag de 24e weer mag op komen dagen voor de operatie volgende dag. Stoma zal weggehaald worden. Dat wil zeggen: darmhelften lossnijden van de buikwand, de helften weer aan elkaar nieten en terugduwen in de buikholte. Wond wordt gedeeltelijk opengelaten omdat er huid weggesneden is om de darm er door heen te laten. Dit geneest dus vanaf binnenuit.

Kleine tekening van de eindsituatie:

1658W.jpg
 
Ik ga me best doen :) Zoals het er nu uitziet gaat het allemaal lukken. Ik moet alleen kijken of ik voor de eerste race al toestemming krijg van de chirurg om te rijden. Anders race 2..
 
mooi om te horen david :)! ik vond dat je er laatst ook aardig goed uitzag :)...

succes met alles iig, en hoop dat je de 1e race mee kan rijden :D!

gr :)...

was die krullenkop laatst bij de pizzeria, als jet niet meer wist :D
 
Hey Dave, gaat allemaal redelijk snel het herstel zo te zien :), veel succes iig met het verdere herstel en ik spreek je binnenkort wel weer.
 
ha kanjer,
heb je niet meer getroffen op msn dus wil je via deze weg even alle sterkte wensen voor je operatie morgen. Dit keer zag je er niet zo tegenop zei je me maar er zal toch weer een hoop (ten goede!) veranderen dus t zal ongetwijfeld wel weer wennen zijn. Mocht je er na het weekend nog zijn, wat ik niet aanneem, piep ik nog wel even langs. En onthoud, bij kramp doet een biertje wonderen! Tot gauw:)
 
ff een update over David, de operatie is succesvol geslaagd :) alles is goed gegaan. Het duurde iets langer dan het zou duren, maar alles is gewoon goed :) Hij belde me vanmiddag erover. Hij had niet eens pijn aan z'n buik maar alleen aan z'n rug van het liggen op de operatie tafel..
Meer horen we binnenkort vast wel :)
 
heeel korte update

David komt vandaag alweer naar huis; erg wennen, toch weer stukje vrijheid kwijt maar dat gaat de komende weken/maanden goed komen. Alle vertrouwen! Heeft alweer veel nieuwe dingen uitgedacht voor de scoot dus houd 'm in de gaten!
 
heeel korte update

David komt vandaag alweer naar huis; erg wennen, toch weer stukje vrijheid kwijt maar dat gaat de komende weken/maanden goed komen. Alle vertrouwen! Heeft alweer veel nieuwe dingen uitgedacht voor de scoot dus houd 'm in de gaten!
@D@ve

Hoe is het nu dan? Kwam dit topic weer tegen en was wel benieuwd hoe het nu met je gaat?
 
Wow, jij hebt aardig gegraven :) Maar ik zal het even samenvatten!

De laatste operatie was in februari 2007. Toen is de pouch actief gemaakt en het stoma opgeheven. Dit was in het begin heel erg vermoeiend omdat je gewoon 20x per dag naar de wc moet. Je slaap is onderbroken en dat breekt je heel erg op. Dit zakte al snel terug naar een keer of 6 overdag en 2 a 3x 's nachts en ik begon me heel snel beter te voelen. De maanden daarna zijn m'n medicijnen langzaam afgebouwd. Prednison mag je niet zomaar mee stoppen omdat je anders kans hebt dat je bijnieren niet goed meer op gang komen. 2007 tm mei 2013 zijn goed verlopen, ik genoot weer van alles. Ik ging weer stappen, scooterracen, mountainbiken, werken en naar school.

Ik ben 1 augustus 2007 begonnen bij m'n huidige werkgever als cnc draaier, in 2009 m'n diploma's behaald. Na het krijgen van een vast contract in 2009 heb ik ook meteen een huis gekocht. Kortom, ik heb m'n leven aardig op de rit gekregen. Tot het in mei 2013 fout ging. Ik voelde me al een paar weken erg moe en moest nogal veel overgeven. Op een gegeven moment kon ik helemaal niet meer stoppen met overgeven en ben ik per ambulance op de spoedeisende hulp beland omdat ik uitdroogde. Hier faalde het ziekenhuis gigantisch. Ik legde uitgebreid m'n voorgeschiedenis uit en vertelde dat ik operaties had ondergaan. Hier werd geen gehoor aan gegeven. M'n bloedwaarden zagen er normaal uit en ik werd gewoon naar huis gestuurd. Ondertussen voelde me ik me alleen maar slechter en slechter. Ik bleef spugen, flauwvallen, ik kreeg angstaanvallen, hartritmestoornissen en nachtmerries. Alle maag lever darm artsen beweerden dat ik een psychisch probleem had en overspannen was. Ik werd naar huis geschopt met een paar maagzuurremmertjes en aspirientjes. Hier wilde ik niet in meegaan.

Uiteindelijk ben ik met m'n laatste krachten in de auto gestapt en een gesprek aangevraagd met de chirurg die m'n operatie heeft uitgevoerd. Die wist binnen 10 minuten een diagnose te stellen. Ik had pouchitis. Pouchitis is dat in je kunstmatige aangelegde reservoir een overgroei ontstaat van de verkeerde darmbacterien. De darm reageert hier fel op en je wordt ziek. Daarnaast had ik doordat de pouch niet goed functioneerde een vitamine D en B12 tekort ontwikkeld waardoor ik extreem moe werd. M'n chirurg heeft een toen een vrij pittig briefje gestuurd aan m'n maagleverdarm arts dat er een scopie gemaakt moest worden aangezien deze " ontsteking" alleen te zien is door te kijken naar de darmwand. De vermoedens van de chirurg werden dan ook snel bevestigd. Door dit knoeiwerk van het ziekenhuis heb ik 5 maanden ziek op bed gelegen terwijl ik eigenlijk antibiotica nodig had en vitamine supplementen, en geen psychiater. Daarna knapte ik redelijk snel op en ben ik langzaam weer begonnen met werken. Inmiddels werk ik 4 dagen en het gaat redelijk goed. Ik heb gelukkig een werkgever die heel erg begaan met me is en me onvoorwaardelijk steunt.

Het vele op bed liggen heeft wel z'n sporen nagelaten. M'n conditie is uiteraard 0 en ik heb een berg rug, nek en schouderklachten nog. Gelukkig heb ik een ontzettend lieve vriendin die oefentherapeut is en me helpt om me weer stabiel te krijgen.

Daarnaast ben ik lactose intolerant en heb ik een tarweallergie. Ik gebruik inmiddels probiotica om m'n darmflora in balans te houden en ik leef op de Paleo manier. Dat wil dus zeggen dat mijn dieet bestaat uit: groenten, vis, klein beetje vlees, noten, eieren en fruit. GEEN zuivel, GEEN tarweproducten zoals brood, pizza, pasta, koekjes enz. Heel basic eten dus zonder E nummers, conserveringsmiddelen en andere troep.

Als je nog vragen hebt, stel ze gerust..
 
Ik ben zelf een tijd minder actief geweest. Had dit hele verhaal niet meegekregen.
Toevallig zag ik dat er een zoekbot van Google dit topic aan het bekijken was. Ik zag dat je nog actief was op het forum.
Was wel aardig geschrokken.. Dit zijn geen fijne dingen.
Aangezien de laatste post in 2007 was in dit topic, was ik benieuwd hoe het nu gaat.
Ik ben blij om te horen dat het iig weer beter gaat, ook al heb je er veel ellende aan gehad om op dit punt te komen.

Ook goed om te horen dat je veel steun hebt aan o.a. Je vriendin en je werkgever.
Tegenwoordig is dat niet meer zo vanzelfsprekend.

Ook nog met scooters aan het hobbyen?
 
Back
Top