Europese Typegoedkeuring

Hamza7

New Member
Hey,

Onlangs heb ik een Vespa Sprint S 50cc 2021 uit Nederland gekocht. De makelaar verzekerde mij dat alle benodigde papieren in orde waren om de scooter over te schrijven naar Belgische papieren. Echter, bij het aanvragen van de kentekenkaart door mijn verzekeraar en het inschrijven van mijn scooter bij het DIV-kantoor, werd mij verteld dat alles in orde was BEHALVE de Europese typegoedkeuring.

Nu vraag ik mij af of deze typegoedkeuring vereist is voor mijn type scooter. Indien ja, zou u mij dan kunnen adviseren wat ik precies moet doen om dit in orde te maken?

Alvast bedankt voor een antwoord.

Groetjes
 
Advertisement - register to remove this

Bedoelen ze niet het conformiteitsattest/gelijkvormigheidsattest (COC) want ik weet niet of dit in Nederland nodig is en uberhaupt in het bezit is van de eigenaar.
Als ik mij niet vergis kun je dit bij de importeur van Vespa in Belgie aanvragen echter misschien kun je dit via een Vespa dealer in jouw buurt navragen en misschien kan hij je hierbij helpen.
 
Bedoelen ze niet het conformiteitsattest/gelijkvormigheidsattest (COC) want ik weet niet of dit in Nederland nodig is en uberhaupt in het bezit is van de eigenaar.
Als ik mij niet vergis kun je dit bij de importeur van Vespa in Belgie aanvragen echter misschien kun je dit via een Vespa dealer in jouw buurt navragen en misschien kan hij je hierbij helpen.
Ze hebben me verteld dat ik een PVG-nummer nodig heb om het om te keuren het begint met een 'e'.
Ja, dat was ik ook van plan te doen op maandag wanneer de scooterzaken open zijn.
 
Het PVG-nummer staat op het gelijkvormigheidsattest zie quote hier beneden:
Wat is een PVG nr?

Het Belgisch gelijkvormigheidsattest is niet meer dan een verklaring van de fabrikant of zijn vertegenwoordiger dat het voertuig in kwestie is gebouwd conform de bestaande typegoedkeuring. Daarom staat op dit attest het chassisnummer van het voertuig en het nummer van de goedkeuring (PVG-nummer).


Onderstaand schrijft Autoveiligheid om een gelijkvormigheidsattest te bekomen:

Waar gelijkvormigheidsattest aanvragen?

Dit document wordt uitgereikt door de constructeur of de officiële mandataris. Indien u niet beschikt over een gelijkvormigheidsattest of COC contacteert u de invoerder of de officiële mandataris van uw voertuig om een duplicaat te bekomen.
 
Het PVG-nummer staat op het gelijkvormigheidsattest zie quote hier beneden:



Onderstaand schrijft Autoveiligheid om een gelijkvormigheidsattest te bekomen:
Ik heb een kentekenkaart gekregen en een voorlopige tenaamstelling en die moet ik dan binnenbrengen om een gelijkvormigheidsattest te verkrijgen, maar op de kentekenkaart mist de typegoedkeuring
 
Ik heb je uitgelegd hoe het zit.
Het gelijkvormigheidsattest moet je aanvragen bij de importeur.
Ik neem aan dat ze aan de hand van het chassisnummer van jouw scooter kunnen achterhalen om welk uitvoering Vespa Sprint S het precies gaat.
Zij leveren je dan het gelijkvormigheidsattest, specifiek voor jouw scooter, waar dit nummer op staat.
Dat wilt zeggen als dit specifieke type in Belgie uberhaupt een typegoedkeuring heeft.
 
Last edited:
Ik heb een kentekenkaart gekregen en een voorlopige tenaamstelling en die moet ik dan binnenbrengen om een gelijkvormigheidsattest te verkrijgen, maar op de kentekenkaart mist de typegoedkeuring

Zonder Europese typegoedkeuring komt hij in Nederland de weg natuurlijk ook niet op. Wat je zegt kan eigenlijk gewoon niet.
Ik heb ze van een makelaar gekocht en werd nog goedgekeurd door de RDW om naar Belgie te exporteren
Post automatically merged:

Ik zal dan waarschijnlijk een nieuwe moeten aanvragen.
 
Back
Top