SuperSport
Well-Known Member
Dag forumleden,
Ik kom uit een tijdperk waar je met de brommer zo hard kon rijden wat je kon. Politie controles bestonden toen niet...
Helaas is dit nu anders. Voor mijn dochter een Vespa LX 50 4T 4V aangekocht en deze reed 50 kmu op de teller. Dat bleek zo'n 45 kmu reëel te zijn.
Dus ik de varioring verwijderd en dan reed hij 62 kmu op de teller. Dat vond ik ok en veiliger in't verkeer. Nu kan ze vlotter mee met de auto's die haar minder gevaarlijk voorbij rijden. Om boetes te vermijden heb ik nu een eurobegrenzer aangekocht maar met deze CDI rijdt de Vespa 75 kmu op de teller onbegrensd en steeds 60 kmu begrenst. Dit vind ik te veel en wil daarom de varioring terug plaatsen. Nu mijn vraag: kan dit zonder gevolgen voor de motor? Of zal dit schade veroorzaken?
Alvast bedankt voor de tips...
Ik kom uit een tijdperk waar je met de brommer zo hard kon rijden wat je kon. Politie controles bestonden toen niet...
Helaas is dit nu anders. Voor mijn dochter een Vespa LX 50 4T 4V aangekocht en deze reed 50 kmu op de teller. Dat bleek zo'n 45 kmu reëel te zijn.
Dus ik de varioring verwijderd en dan reed hij 62 kmu op de teller. Dat vond ik ok en veiliger in't verkeer. Nu kan ze vlotter mee met de auto's die haar minder gevaarlijk voorbij rijden. Om boetes te vermijden heb ik nu een eurobegrenzer aangekocht maar met deze CDI rijdt de Vespa 75 kmu op de teller onbegrensd en steeds 60 kmu begrenst. Dit vind ik te veel en wil daarom de varioring terug plaatsen. Nu mijn vraag: kan dit zonder gevolgen voor de motor? Of zal dit schade veroorzaken?
Alvast bedankt voor de tips...