hillbee

New Member
hallo bij deze heb ik mijn euro 4/5 ontgrenst met een onbegrensde ecu maar als ik op de teller aan 60kmp/h zit is het net hij nog begrensd is en lijkt die te haperen aan die 60 en wilt die niet sneller ook had ik wat meer optrek willen hebben.
 
Advertisement - register to remove this

Volgens mij heb je een GY6 blok. Ik had er ook eentje.
Die dingen zijn flink begrend met allerei elektronica.
Je moet volgens mij een onbegrenzde ECU en CDI hebben. Er loopt ook volgens mij een begrend kabel naar de carter door naar de koppeling.
Althans bij mij was dat wel zo. Zo zag je op het poelie blokjes op en daarboven een sensor. Die kabel loopt ook naar de CDI volgens mij
 
ik heb geen cdi zitten is een ecu en idd zit daar een sensor heb die al proberen te verweideren maar dan rijd die niet meer en heb een onbegrensde gekocht maar toch lijkt er een lemiet op die 60 te zitten
 
Omdat je nog een begrende CDI heb...
Volg de draad van de bougiedop, daarop zit de CDI op aangelosten
Als je die sensor inderdaad verwijderd dan begint die te stotteren, had ik ook al eenkeertje geprobeerd.
 
En is er een mogelijkheid die cdi te ontgrenzen en ik denk ook dat hij overtoeren doet en ik ben aan het kijken maar vind nergens een cdi op de foto is wat ik anders vind
 

Attachments

  • 20221109_114617.jpg
    20221109_114617.jpg
    248.4 KB · Views: 22
  • 20221109_114715.jpg
    20221109_114715.jpg
    217.9 KB · Views: 20
Last edited:
Een scooter heeft een ecu of een cdi, nooit beide.
Er zijn ECU's die hebben een zogenaamde speedconverter.
Dit kastje zit tussen de cartersensor en de eigenlijke ecu en ziet er precies hetzelfde uit als een cdi.
Deze speedconverter past het elektrische signaal van de cartersensor aan en brengt dit naar de ECU.

Als de scooter overtoeren maakt lijkt mij dat er nog wat uit te halen valt qua snelheid.
Overtoeren wil zeggen de overbrenging achter de carterkap niet goed is ingesteld qua rolletjes en drukveer.
Maw, de scooter staat continue in een te lage versnelling.

Het kan ook zo zijn dat de v-snaar versleten is en deze te smal geworden is.
 
V-snaar denk ik niet heb die scooter nu 3500km welke rollen tegenover drukveer moet ik hebben en ik zie op youtube en andere mensen dat ze met een gy6 nog redelijk kunnen optrekken bij mij krijg ik echt niet veel optrek ook heb standaard 5gram rollen heb al geprobeert met 4gram geen verschil in optrek en ook nog met 8gram maar dan trekt die tottaal bijna niet

En is er daar iets aan te veranderen met die speedconverter?
 
Last edited:
Een scooter heeft een ecu of een cdi, nooit beide.
Er zijn ECU's die hebben een zogenaamde speedconverter.
Dit kastje zit tussen de cartersensor en de eigenlijke ecu en ziet er precies hetzelfde uit als een cdi.
Deze speedconverter past het elektrische signaal van de cartersensor aan en brengt dit naar de ECU.

Als de scooter overtoeren maakt lijkt mij dat er nog wat uit te halen valt qua snelheid.
Overtoeren wil zeggen de overbrenging achter de carterkap niet goed is ingesteld qua rolletjes en drukveer.
Maw, de scooter staat continue in een te lage versnelling.

Het kan ook zo zijn dat de v-snaar versleten is en deze te smal geworden is.
huh ik snap het niet meer? Mijn vorige scooter had echt wel beide.
Die CDI zat verstopt achter links of rechts bij de tankbank en die ECU was net voor op het frame geschroef voor de tankbank

ECU (klik er op)
CDI (klik er op)
Precies die 2 heb ik gehad alleen dan wel in een andere uitvoering qua km

Deze 2 onderdelen had ik er in beide haha. Ik snapte er niks meer van af.
Was ook moeilijk opvoeren (vondt ik) dus vandaar een aanschaf van een andere scooter.
 
zo graakt mijn probleem niet opgelost ik vroeg mij dan ook af nu zit nog de originele vario in zonder vario ring wat als ik een andere vario koop krijg ik dan meer vermogen/snelheid
 
Back
Top