Euro begrenzer Zip

Slaapmiddel

New Member
Ik had even snel een vraagje. Kan je gewoon met die eurobegrenzer bijv. gewoon continu op langzame stand rijden zonder dat je motorblok ofzo kapot ervan gaat. Uiteraard goed afgesteld enzo, maar is het mogelijk zonder problemen Gwn langzame stand te gebruiken?
 
Advertisement - register to remove this

Ik had even snel een vraagje. Kan je gewoon met die eurobegrenzer bijv. gewoon continu op langzame stand rijden zonder dat je motorblok ofzo kapot ervan gaat. Uiteraard goed afgesteld enzo, maar is het mogelijk zonder problemen Gwn langzame stand te gebruiken?
Je blok zal t niet leuk vinden, zeker als het een 2t is. Ligt ook totaal en je setup en hvl overtoeren je draait
 
Waarom zou je dit willen???

Hoe snel loopt je scooter nu dan en is dit een snor of een brom?

De meeste goedkope begrenzers werken met het "verlaten" van de timing van je ontsteking.
MAW de vonk komt veel later dan hij eigenlijk zou moeten komen.
Dit betekent slechtere verbranding en krachtverlies waardoor je het gas nog verder zult opendraaien bij dezelfde snelheid dan als je onbegrensd zou rijden.

Resultaat hoger verbruik/klote performance en uiteindelijk vervuild blok en uitlaat.

Waarom zou je dit willen???
 
Ik denk dat je, je het beste kunt wenden tot Eurobegrenzer.nl zelf want of jouw begrenzer geschikt is voor continue gebruik is afhankelijk hoe de begrensde stand elektronisch is verwezenlijkt.

Is jouw begrenzer zo geconstrueerd dat de begrenzing pas inkomt als de scooter een bepaalde snelheid/toerental heeft bereikt is deze geschikt voor continue bedrijf.
Is jouw begrenzer zo geconstrueerd dat de begrenzing continue aanwezig is, is deze niet geschikt voor continue gebruik.
Deze laatste is de begrenzer waar ik op doelde in mijn post #3.

Maar wat is de reden waarom je continue wilt rijden met de begrenzer aan, want als dit zo is waarom voer je de snor dan gewoon niet af naar een snelheid onder de WOK-grens?

Je weet toch dat snor-tuning, en jouw scooter valt momenteel in deze categorie, hier op dit forum niet graag gezien wordt!

Zie:

https://scooterforum.net/threads/opvoer-beleid-snor.208724/#post-3509874
 
Back
Top