Euro 4 uitlaat

Kaivanmil

New Member
Hallo,

ik heb een sym fiddle 3 euro 4 2018 en ik ben opzoek naar een sport demper die wat meer geluid maakt, gewoon omdat het gaaf is , alleen kan ik er niet echt een vinden. Heeft iemand een idee welke ik kan gebruiken?
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Sport uitlaat met lamba sonde bestaat helaas niet. De standaard uitlaat is speciaal voor dat model scooter en techniek gemaakt.
Als je al een andere uitlaat eronder wilt zal je een boring in de uitlaat moeten maken zodat je daar de lamda sonde erin kan draaien.
En daarnaast je ECU is ook niet ingesteld voor een snelle uitlaat. Dan heb je kans dat het arm op benzine zal gaan lopen totdat er motor schade ontstaat.
 
Sport uitlaat met lamba sonde bestaat helaas niet. De standaard uitlaat is speciaal voor dat model scooter en techniek gemaakt.
Als je al een andere uitlaat eronder wilt zal je een boring in de uitlaat moeten maken zodat je daar de lamda sonde erin kan draaien.
En daarnaast je ECU is ook niet ingesteld voor een snelle uitlaat. Dan heb je kans dat het arm op benzine zal gaan lopen totdat er motor schade ontstaat.
Sport uitlaat met lamba sonde bestaat helaas niet. De standaard uitlaat is speciaal voor dat model scooter en techniek gemaakt.
Als je al een andere uitlaat eronder wilt zal je een boring in de uitlaat moeten maken zodat je daar de lamda sonde erin kan draaien.
En daarnaast je ECU is ook niet ingesteld voor een snelle uitlaat. Dan heb je kans dat het arm op benzine zal gaan lopen totdat er motor schade ontstaat.
bedankt, nou is mijn ECU al ontgrenst en geüpdatet met sportsoftware, kan dat dan geen kwaad meer?
 
Ligt eraan wat die sport software voor een afstelling geeft. Als die meer rijker zal lopen zal het denk ik geen probleem moeten opleveren. Maar er is geen garantie dat het toch wel eens fout zou kunnen gaan.
 
Ligt eraan wat die sport software voor een afstelling geeft. Als die meer rijker zal lopen zal het denk ik geen probleem moeten opleveren. Maar er is geen garantie dat het toch wel eens fout zou kunnen gaan.
Ja die loopt rijker. Maar koop je dan een normale sportuitlaat en boor je daar een passend gat in voor de lamdasonde?
 
Sport uitlaat met lamba sonde bestaat helaas niet. De standaard uitlaat is speciaal voor dat model scooter en techniek gemaakt.
Als je al een andere uitlaat eronder wilt zal je een boring in de uitlaat moeten maken zodat je daar de lamda sonde erin kan draaien.
En daarnaast je ECU is ook niet ingesteld voor een snelle uitlaat. Dan heb je kans dat het arm op benzine zal gaan lopen totdat er motor schade ontstaat.
Kan je dan voor mijn geval een sportuitlaat kopen van een euro 3 model of gy6 of moet ik dit zelf passend zien te krijgen?
 
Zie ook: https://scooterforum.net/threads/lamdasonde.212204/

Een andere uitlaat zonder sensor gaat sowieso niet werken met de huidige ECS/ECU unit.
Zonder katalysator zou misschien nog wel kunnen.., maar dat weet ik echter niet zeker.

Wat ik wel zeker weet is dit: de lambda dient dan te worden weggeschreven uit de software van de ECS/ECU!
Op die manier kan je dan het e.e.a. omzeilen..., of het echter verstandig is, is een tweede!

Snap ook wel dat het een onding is en ook nog lelijk (smaken verschillen) maar helaas is er nog niks op de markt voor zover ik weet.
Wellicht komt het nog aangezien de scooters momenteel over de hele wereld de deur uitvliegen i.v.m. het corona virus.
O.v. wordt overal gemeden dus pakt men al gauw een tweewieler met hulpmotor.

Aan de andere kant is dit een beetje ''wishful thinking'' aangezien we inmiddels bij Euro 5 zijn beland v.w.b. de Europese wetgeving.

Zie ook: https://nl.wikipedia.org/wiki/Europese_emissiestandaard
 
Back
Top