EURO 4 blok zonder injectie carburateur?

dinntje

Well-Known Member
Beste leden,

Mijn Sym Cello heeft het laatst begeven. Nu heb ik via marktplaats een nieuwe euro 4 blok van de Sym Fiddle 2 gekocht. De ontsteking van deze blok werkt anders omdat het met een injectie carburateur (ECU) werkt. Mijn vraag..

Kan ik mijn standaard carburateur van de Sym Cello gebruiken voor deze euro 4 motorblok?

Euro 4 blok met de standaard carburateur en ontsteking van de Sym Cello.
 
Advertisement - register to remove this

Beste leden,

Mijn Sym Cello heeft het laatst begeven. Nu heb ik via marktplaats een nieuwe euro 4 blok van de Sym Fiddle 2 gekocht. De ontsteking van deze blok werkt anders omdat het met een injectie carburateur (ECU) werkt. Mijn vraag..

Kan ik mijn standaard carburateur van de Sym Cello gebruiken voor deze euro 4 motorblok?

Euro 4 blok met de standaard carburateur en ontsteking van de Sym Cello.
Volgens mij heb je een tps sensor op de carb met ecu modellen. Dus dat zou niet werken als je Cello carb dat niet heeft
 
Wat is er precies mis met het oude motorblok?
Het is wel mogelijk (carburateur heb je al lees ik), maar je kunt dan het best ook de stator en vliegwiel van het oude blok overzetten op het nieuwe blok. I.c.m. de normale CDI moet het geen probleem zijn.
Motorblokken zijn immers identiek wat dat betreft.
 
Wat is er precies mis met het oude motorblok?
Het is wel mogelijk (carburateur heb je al lees ik), maar je kunt dan het best ook de stator en vliegwiel van het oude blok overzetten op het nieuwe blok. I.c.m. de normale CDI moet het geen probleem zijn.
Motorblokken zijn immers identiek wat dat betreft.
Beste Floris,

Bedankt voor je reactie.
Inmiddels loopt de nieuwe blok op de ontsteking en carburateur van de sym cello.
Hij loopt niet echt lekker nog.. hij reageert niet op het gas geven. Je advies om de starter en vliegwiel over te zetten, zal dit hier bij helpen?
 
Je advies om de starter en vliegwiel over te zetten, zal dit hier bij helpen?
@dinntje,

Floris schreef stator niet starter.
De stator is het gedeelte achter je vliegwiel waar zich de spoelen op bevinden voor je ontsteking, je verlichting en het laden van de accu.

Hier een voorbeeldje van een vliegwiel met stator.

s-l1000.jpg
 
@dinntje,

Floris schreef stator niet starter.
De stator is het gedeelte achter je vliegwiel waar zich de spoelen op bevinden voor je ontsteking, je verlichting en het laden van de accu.

Hier een voorbeeldje van een vliegwiel met stator.

s-l1000.jpg
Bedankt..
Ik ga deze vervangen.

Kan dit de problemen veroorzaken die ik heb beschreven?
 
Back
Top