Ollodebeer
New Member
Heb mijn scooter nu ongeveer 5 maanden. Ben zeker niet de eerste gebruiken, bouwjaar is 2010. Was gister onderweg naar school, toen gebeurde dit:
Tijdens het rijden verloor ik opeens al mijn vermogen, scooter aan de kant gezet en gekeken of ik het probleem kon constateren. Na 2 trappen op de kick was het me al duidelijk. Helemaal geen compressie meer. Ik wilde mijn kleppen al een tijdje geleden stellen vanwege, hard geluid uitlaat, klein beetje olie-verlies, iets minder vermogen. Ben met de scooter aan de hand naar de werkplaats gelopen (zat gelukkig om de hoek). In de veronderstelling dat de (verwaarloosde) klepstelling het probleem was heb ik ze gevraagd om ze even te stellen. Kreeg vandaag een telefoontje van ze dat de oorzaak een gebroken cilinder tapeind is. Zie de foto die ze hebben gestuurd. Tegenvaller voor mij dus... heeft een vorige gebruiker dus een keer gesloopt...
Kosten voor de reparatie bij hun, nieuw tapeind en pakking: minimaal €350 (!!).
Ben ik nou heel gierig, of is deze prijs echt erg hoog? Tapeind hoeft niet uitgeboord te worden en het blok zou onder het frame kunnen blijven.
Ik ga morgen een andere scooter zaak bellen in de buurt voor hun prijs indicatie. Het liefste zou ik er zelf lekker aan sleutelen, maar heb er helaas echt de tijd niet voor...
€350 is toch een (veel) te hoge prijs?
(Ik weet niet of ik dit op de juiste plek plaats, ik ben nieuw met fora.)
Tijdens het rijden verloor ik opeens al mijn vermogen, scooter aan de kant gezet en gekeken of ik het probleem kon constateren. Na 2 trappen op de kick was het me al duidelijk. Helemaal geen compressie meer. Ik wilde mijn kleppen al een tijdje geleden stellen vanwege, hard geluid uitlaat, klein beetje olie-verlies, iets minder vermogen. Ben met de scooter aan de hand naar de werkplaats gelopen (zat gelukkig om de hoek). In de veronderstelling dat de (verwaarloosde) klepstelling het probleem was heb ik ze gevraagd om ze even te stellen. Kreeg vandaag een telefoontje van ze dat de oorzaak een gebroken cilinder tapeind is. Zie de foto die ze hebben gestuurd. Tegenvaller voor mij dus... heeft een vorige gebruiker dus een keer gesloopt...
Kosten voor de reparatie bij hun, nieuw tapeind en pakking: minimaal €350 (!!).
Ben ik nou heel gierig, of is deze prijs echt erg hoog? Tapeind hoeft niet uitgeboord te worden en het blok zou onder het frame kunnen blijven.
Ik ga morgen een andere scooter zaak bellen in de buurt voor hun prijs indicatie. Het liefste zou ik er zelf lekker aan sleutelen, maar heb er helaas echt de tijd niet voor...
€350 is toch een (veel) te hoge prijs?
(Ik weet niet of ik dit op de juiste plek plaats, ik ben nieuw met fora.)