Ervaringen Technische Tekenprogramma's

Wieger, is dat programma van jou erg ingewikkeld? Ik heb wat idee'tjes van hoe me toekomstige huis eruit moet komen te zien ;) En zou t wel eens in de computer willen zetten. Teken zelf inventor, maar dat is niet echt geschikt voor dat soort werk kwa grafisch..

Inventorren gaat op me werk beter en beter. Een heleboel gegevens weten we te koppelen aan 1 referentie model, wat het werken flexibel maakt, en het aanpassen snel te regelen valt :) Ook export van veel dimensies naar Excel werkt vrij goed, heeft veel tijd in gezeten, maar het is het uiteindelijk wel waard. Enige jammere is dat de lasmodule in 2011 slechter is dan in 2010 :( En dat heeft al aardig wat uurtjes gekost..
 
Toch maar bij mijn huidige render programma gebleven:

Achtervelgje Aerox:

[ir]http://members.home.nl/nijkrake007/SolidWorks/Achtervelg%20Aerox.jpg[/ir]
 
Haha vet man, die velg en band. Altijd als ik dat soort dingen zie, ga ik in mijn hoofd al in features denken; sketch, revolve, extrude, trim body etc :p Een Aerox velg lijkt eigenlijk niet heel moeilijk trouwens
 
Inventorren gaat op me werk beter en beter. Een heleboel gegevens weten we te koppelen aan 1 referentie model, wat het werken flexibel maakt, en het aanpassen snel te regelen valt :)

Dat wordt altijd volop gestimuleerd bij mij op school, en je kan je er ook wel wat mee onderscheiden van andere CAD'ers. Goed om te horen dat het steeds beter gaat!
 
Haha vet man, die velg en band. Altijd als ik dat soort dingen zie, ga ik in mijn hoofd al in features denken; sketch, revolve, extrude, trim body etc :p Een Aerox velg lijkt eigenlijk niet heel moeilijk trouwens

De Feature manager tree:
80396383.jpg


Niet veel bijzonders inderdaad!

5300511228_0e62f5562c_b.jpg


Knutsel dingetje van vroeger
5300748460_097a6753a2_b.jpg

5300154343_40fc591ef6_b.jpg
 
Last edited:
Jongens, ik heb een vraagje.

Bestaat er een tool om informatie uit een Microstation tekening over te laden in een Autocad/Stabicad tekening? En dan incl. de overname van alle lagen, denk aan tekst enzo.
 
wat voor soort bestand komt er uit microstation? Dan kan ik op me pc'tje even kijken of ik er wat mee kan. (inventor 2011)
 
Ik zit op het moment met een probleem bij een Solid Works tekening voor school. Had alle onderdelen getekend en in een assembly gezet. Allemaal geen probleem.

Alleen was ik op het laatst nog de materiaalsoorten van de onderdelen aan het aanpassen. Toen ik het bestand van een tekening opende, was deze niet zichtbaar. Enkel een schaduw. Hij was meteen daarna ook weg in de assembly (enkel nog de schaduw).

Als ik nu met de muis over de bewerkingen ga die ik uitgevoerd heb, zie ik de lijnen weer de voorschijn komen, maar alleen dan natuurlijk:+

Plaatje om beetje duidelijk te maken wat ik bedoel: Zoals je ziet staat onder in het scherm wel nog de volledige assembly maar is het grote onderdeel (bodemplaat) in het geopende venster verdwenen.

[IR]http://i51.tinypic.com/2ufumww.png[/IR]

Iemand die toevallig een idee heeft hoe dit opeens zo kan komen?:X

Edit:

Ondertussen de tekening weer enigzins terug gehaald door per feature de zooi even te "hide-en" en vervolgens weer te showen. Maar nog niet helemaal hoe de bedoeling is:

[IR]http://i56.tinypic.com/22j0wj.png[/IR]

Weet niet of het iemand wat zegt? Het vervelende is dat er een hoop opmeet werk inzit om "ff" snel opnieuw te maken en het orgineel niet hier heb.
 
Last edited:
je moet is kijken naar je appearance properties. Daar kun je de transparancy instellen. Of gewonn er tijdelijk een andere appearance opknallen. Misschien werkt het

in je eeste plaatje lijkt het of je nog een sketch op editing hebt staan, maar dan zou je wel je part moeten kunnen zien.
 
Iemand enig idee hoe ik een plaatje in solidworks kan invoegen?
deze
01_00_001.jpg

moet op deze
2nst4xf.jpg


//Gelukt inmiddels
 
Last edited:
Back
Top